Snuppen Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg bruker yasmin 28pillers.. og har bare to gule piller igjen, skal utsette mensen nå..så egentlig fra onsdag av burde jeg begynt på nytt brett og nye gule piller..men! har ikke resept på fler.og må derfor til legen,de har ikke no ledig nå..:0/ hva gjør jeg.. har et pillebrett med to gule rader fra uke 2 og 3.. fra en annen gang jeg utsatte..kan jeg bare ta de?? er det samme hormonmengde i alle gule tablettene fra uke 1 ,2 og 3? ... håper noen vet:S
Gjest gjesta Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Man trenger da ikke å komme inn til legen når man har fått den typen p-piller fra før? Det har i hvert fall aldri jeg måttet. Jeg bare ringer til legekontoret og sier at jeg trenger resept, så sender de den enten i posten, eller jeg kan komme og hente den samme dag.
Snuppen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2007 Åh? hørt man må ta blodtrykket på nytt. resepten min var skrevet ut på 6mndr,og d er gått nå..da trodde jg at jg måtte inn igjen å ta blodtrykket og sånn..
brumma* Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Du kan ta de andre gule pillene. Det er samme hormonnivå i alle.
Snuppen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2007 Takk for svar.. bytta fastlege nå nettopp se..derfor d kanskje er litt vanskelig å få resept å..vet ikke:S
hardcore Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Ring nå legekontoret og spør davel. Tror nok ikke det er noe problem å få skrevet ut en resept. "Hei, jeg skal ha en ny resept på p-piller jeg" "Ok, vil du hente her eller få tilsendt".. osv osv.. Ikkeno problem.
Gjest baby-E Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Takk for svar.. bytta fastlege nå nettopp se..derfor d kanskje er litt vanskelig å få resept å..vet ikke:S ← Det hadde jeg også akkurat gjort da jeg trengte en ny resept temmelig raskt. Ringte og forklarte og vi ble enige om at jeg bare skulle komme og hente den resepten så skulle jeg heller bestille meg en time når jeg hadde tid, så hun fikk sett meg som hun sa.
Snuppen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2007 Ok.. her var legen strengere, han måtte ha meg der før jg fikk resepten..så han fikk snakket md meg og sjekket blodtrykket..siden d ikke var han som ga meg forrige resept..
brumma* Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Ok.. her var legen strengere, han måtte ha meg der før jg fikk resepten..så han fikk snakket md meg og sjekket blodtrykket..siden d ikke var han som ga meg forrige resept.. ← Har også opplevd å måtte inn til legen for å fa resept noen ganger. Hva med å bestille legetime med en gang (hvis du ikke allerede har gjort det), og så fortsette med de pillene du har nå? Da får du ihvertfall utsatt mensen i to uker.
Snuppen Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. januar 2007 Ja d jg gjorde,,var bare usikker på om alle gule piller hadde samme hormomengde..men d fikk jg svar på her,så tusentakk alle sammen:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå