Gjest choop-ikke innlogget Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har hørt at det er mulig å fjerne med laser og at det gir penest mulig resultat.Er det noen som har erfaring med dette.Eller evt har prøvd andre gode metoder med et bra resultat?
LilleMy28 Skrevet 30. januar 2007 #2 Skrevet 30. januar 2007 Jeg har en midt i fleisen og har fått beskjed om at frysing vil gi minst arr... Men har ikke gått til grundig sjekk enda på alternativer
Gjest schakra Skrevet 30. januar 2007 #3 Skrevet 30. januar 2007 Jeg har en midt i fleisen og har fått beskjed om at frysing vil gi minst arr... Men har ikke gått til grundig sjekk enda på alternativer ← Hei. Dere må ikke finne på å fryse flekker, da får dere hvite flekker istedet. Fjerning av flekker med Co2 laser er det aller beste. Den beste tiden å få gjort dette på er nå på vinteren.
Gjest Gjest_choop_* Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Er det mulig å bruke Co2 laser på føflekker som stikker ut litt også?Mine gjør det.Evt hvor mye koster denne behandlingen?
Gjest nimbus Skrevet 31. januar 2007 #5 Skrevet 31. januar 2007 gå inn på www.foflekken.no jeg fjernet en føflekk på kinnet der, og det viser ikke (og min hud lager sinnsykt stygge arr...)
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Ja, pigmentflekker,vorter o.s.v kan fjernes med Co2 laser.Prisen vet jeg kan variere litt. Spør på en av Laserklinikken Anne Harila's klinikker. Gå inn på hjemmesiden å finn ut
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har fjernet mange små føflekker ved en av Harlias laserklinikker. Resultatet ble veldig bra, vel og merke der føflekkene ble fjernet..... Saken er nemlig den at mange av flekkene ikke ble borte. Det så ut som at alle flekkene var forduftet etter behandlingen, men etter noen uker var det flere som kom tilbake. Så da blir det nok ny runde med laserbehandling. Dette skal visstnok være vanlig, men jeg ble jo veldig skuffet da...... Men det er nesten umulig å se noe merke etter de flekkene som ble fjernet. Lurer på om det er noen her inne som har lignende erfaring med laserbehandling av føflekker, og om det til slutt ( etter flere behandlinger) ble bra? Det er uansett viktig at føflekkene blir sjekket hos lege før behandling!!!!!!
Gjest Gjest_SCHAKRA_* Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Hei igjen. Det at flekkene kommer tilbake kan ha mange årsaker. Det kan være genetrisk, det kan være en form for hyperpigmentering. Ellers er det viktig å bruke høy solfaktor etter fjerning. Ikke gi opp. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Hei schakra! Takk for svar! Men jeg lurer på om du kan berolige meg med at føflekkene blir borte ved en ny behandling..... Er så usikker på om jeg skal bruke mer penger på dette, hvis de allikevel ikke forsvinner. Men på den annen side, har jo flere forsvunnet allerede.....Jeg vil også tilføye at jeg ikke har vært i sol etter jeg fjernet dem, så det kan ikke skyldes det iallefall. Håper du vet mer om dette, for jeg vil så gjerne bli kvitt dem!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Hei schakra! Takk for svar! Men jeg lurer på om du kan berolige meg med at føflekkene blir borte ved en ny behandling..... Er så usikker på om jeg skal bruke mer penger på dette, hvis de allikevel ikke forsvinner. Men på den annen side, har jo flere forsvunnet allerede.....Jeg vil også tilføye at jeg ikke har vært i sol etter jeg fjernet dem, så det kan ikke skyldes det iallefall. Håper du vet mer om dette, for jeg vil så gjerne bli kvitt dem!!!!!
Gjest Gjest_schakra_* Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 Hei igjen. Nei ingenting kan garanteres. Flekker / vorter kan oppstå av forskjellige ting. Du kan oppleve å få flekker fjernet ,så kommer det nye til. Men du må bare prøve , de vil til slutt bli borte. Husk å kjøpe Aloe Vera for å smøre på etter du har fått fjernet. Du skal heller ikke vente for lenge,det er best å gjøre det på vinteren. Hus det er viktig å sjekke flekker/utvekster hos legen først. Lykke til
Gjest jente15 Skrevet 31. desember 2007 #15 Skrevet 31. desember 2007 hvorfor er det best om vinteren?
lulle Skrevet 31. desember 2007 #16 Skrevet 31. desember 2007 Hei. Dere må ikke finne på å fryse flekker, da får dere hvite flekker istedet. Fjerning av flekker med Co2 laser er det aller beste. Den beste tiden å få gjort dette på er nå på vinteren. Dette er HELT feil. Jeg har mange føflekker, og av den grunn frøset vekk mange både i fjeset og på kroppen. Noen måtte taes to ganger, men ingen av dem etterlatte seg noen vite flekker. (Det gjorde derimot den jeg fikk fjernet med laser). Dessuten er det "billig" å fjerne dem med frysemetoden. Betaler timepris. ca. 1000 (1200?) kr. Da fikk jeg fjernet 40 stk (hehe for oss som har mange). Jeg betalte ca. 300 kr for en flekkk med laser. (dette er mange år siden). Min erfaring. Håper det er til hjelp. Lykke til med valget ditt.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2008 #17 Skrevet 1. januar 2008 hvorfor er det best om vinteren? Det lurer jeg på også... Kanskje en av disse kunne svare?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #19 Skrevet 2. januar 2008 for å si det sånn.. Laser gjør vondt.. De som sa at det bare stakk eller at det ikke gjorde noe vondt, skjønner jeg meg ikke noe på.. Også nå som jeg har gjort det.. ser det ut som at jeg ikke har gjort noe i det hele tatt o.O Føflekkene er bare sortere i ansiktet mitt nå.. (de var ganske sort fra før) Redd for at det ikke blir noe forandring i det hele tatt
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 2. januar 2008 #20 Skrevet 2. januar 2008 jeg har fjernet tre føflekker med laser. det gjorde ikke vondt i hele tatt, kjente ingenting bortsett fra når jeg fikk bedøvelsen (var bare stikket som gjorde litt vondt, men det var fort gjort). det var dyrt men absolutt verdt det, jeg har ingen merker etterpå. grunnen til at det er best å gjøre det om vinteren er fordi en må holde områdene hvor en har fjernet føflekkene på unna solen i minst 3 måneder etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå