Søtpotita Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Har laga innhaldsliste og vil difor ikkje at sidetal 1 skal begynne før i kapittel 1. Korleis unngå at sidetal kjem allereie på innhaldslistesidene? :klø:
enden Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Der du velger å sette inn sidetall har du en knapp som heter format. Trykk på den, så får du mulighet til å velge hvilken side som skal være den første som telles.
Søtpotita Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2007 Eg prøvde dette, men det blei berre at 1 side (fyrste innhaldsside) blei nummer 3 :klø:
enden Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Åja, stemmer det. Kjenner noen som vet. Skal prøve å vri det ut av henne
Søtpotita Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2007 Åja, stemmer det. Kjenner noen som vet. Skal prøve å vri det ut av henne ← Takk takk, så snill du er
Perelandra Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Jeg skriver bacheloroppgave og trenger også hjelp med det samme problemet! Noen som vet hva jeg skal gjøre??
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #7 Skrevet 28. mars 2009 Dersom du haker av for "spesiell forside" starter sidetallene på side to.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Du må trykke "spesiell førsteside" på alle de sidene du vil ha uten sidetall. Dvs. gå til side 1 - velg "spesiell førsteside", gå til side 2 velg "spesiell førsteside". Da starter i alle fall word 2007 med sidetall nr 1 på side 3. Så lærte jeg noe nytt i dag også
Perelandra Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 Du må trykke "spesiell førsteside" på alle de sidene du vil ha uten sidetall. Dvs. gå til side 1 - velg "spesiell førsteside", gå til side 2 velg "spesiell førsteside". Da starter i alle fall word 2007 med sidetall nr 1 på side 3. Så lærte jeg noe nytt i dag også Takk for svar, men jeg ble dessverre ikke noe klokere. Finner ingen funksjon som heter "spesiell førsteside". Jeg har Word 2003, kanskje dette bare gjelder for Word 2007?
Rosalie Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Men altså - dersom man skal være pinlig korrekt, så er forsiden side 1 av dokumentet. Å merke side 3 som side 1 er strengt tatt feil dokumentteknisk!
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 Men altså - dersom man skal være pinlig korrekt, så er forsiden side 1 av dokumentet. Å merke side 3 som side 1 er strengt tatt feil dokumentteknisk! Vel ... Førstesiden antar jeg er en forside. Side nummer to er baksiden. Side 3 blir da siden da innholdet starter. Trådstarter: Jeg har ikke Word 2003 her så jeg kan ikke teste det ut. Men du går til samme plass som du setter inn sidetall, mens du står på side 1 og 2 og det skal altså være et valg der som sier spesiell første side.
Rosalie Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Vel ... Førstesiden antar jeg er en forside. Side nummer to er baksiden. Side 3 blir da siden da innholdet starter. Trådstarter: Jeg har ikke Word 2003 her så jeg kan ikke teste det ut. Men du går til samme plass som du setter inn sidetall, mens du står på side 1 og 2 og det skal altså være et valg der som sier spesiell første side. Dokumentteknisk sett, så er faktisk forsiden side 1 i dokumentet. Jeg antar at man ikke har satt inn noen blanke sider, og da vil side 2 være innholdsfortegnelsen. *jobber med en del slikt i hverdagen, kan man si...*
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 Dokumentteknisk sett, så er faktisk forsiden side 1 i dokumentet. Jeg antar at man ikke har satt inn noen blanke sider, og da vil side 2 være innholdsfortegnelsen. *jobber med en del slikt i hverdagen, kan man si...* Jeg og, kan du si
Rosalie Skrevet 6. april 2009 #14 Skrevet 6. april 2009 Dette er stndarden vi brukte der jeg studerte, og også standarden som brukes innen bransjen jeg jobber i.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 6. april 2009 #15 Skrevet 6. april 2009 Dette er stndarden vi brukte der jeg studerte, og også standarden som brukes innen bransjen jeg jobber i. En gang i min pur unge fortid jobbet jeg på trykkeri med publisering av studiekompendier og da lærte jeg akkurat dette. Utrolig mye penere og leservennlig på denne måten. Dette var før sånne fancy ting som scannere og Photoshop så jeg satt og klistret sidetall i henholdsvis venstre og høyre øverste hjørne på henholdsvis par- og oddetallsider. Dette er så lenge siden at utskrevne dokumenter til disse kompendiene var skrevet på nåleprinter med tilsvarende kvalitet. Jaja ... en total avsporing langs "the memory line".
Gjest Gjest1 Skrevet 6. april 2009 #16 Skrevet 6. april 2009 Mulig det blir litt i seneste laget for TS, men riktig løsning er som følger: Du må dele inn dokumentet i flere inndelinger. I 2003 så setter du inn inndelingsskift fra "sett inn --> skift" på menyen. Man kan velge mellom fortløpende, neste side og neste par- / oddetallside. Prøv alle, så skjønner du fort tegningen. Deretter kan du definere at nummerering kun skal gjelde for den aktuelle inndelingen, og du kan sette at nummereringen skal starte telleverket på 1. Det er også en del andre fordeler du kan få når et stort dokument er delt i inndelinger, f.eks. kan inndelinger ha ulik sideorientering, marg etc. Hva gjelder nummerering, så kan f.eks. et apendix (som nødvendigvis defineres som en egen inndeling) få nummerering med romertall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå