Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Etter et brudd i ankelen har jeg nå vært sykemeldt i en periode, men i morgen skal jeg tilbake på jobb. Jeg "kan jobbe forutsatt reisetilskudd i perioden" fram til jeg tar av gipsen. I den forbindelse lurer jeg på hvordan dette reisetilskuddet ordnes? Må jeg betale taxiene og levere kvitteringene til trygdekontoret eller arbeidsgiver`? Eller kan jeg bare vise bekreftelsen fra legen, så fikser taxisjåføren dette?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Dette finner du på nettsidene til NAV:

"NAV avgjør, på grunnlag av legeerklæring, om det kan ytes reisetilskudd i stedet for sykepenger eller rehabiliteringspenger. Legen må attestere at den sykmeldte ikke kan reise på vanlig måte til og fra arbeidsstedet pga sykdom eller skade, og at vedkommende ellers ville vært sykmeldt.

Søknaden - Krav om dekning av reiseutgifter - sendes NAV lokalt der du bor."

Skrevet

Før du begynner å legge ut penger av egen lomme; sjekk at du faktisk får dette igjen. En i familien opplevde det samme som deg, og han måtte søke om å få dette dekket i etterkant. De kunne ikke garantere på forhånd. Han tok ikke sjansen da dette ville ha blitt en betydelig regning hver dag.

Skulle jo tro det var i alle sin interesse at man kommer tilbake til jobb så fort som mulig, men det var ikke det han opplevde.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...