Gå til innhold

Impala's nye dager

Impala

Anbefalte innlegg

Det har vi bestemt også :) Familien min og halve familien hans bor så langt unna at de ikke kommer på besøk uten å bo hos oss, så vi har gitt beskjed om at de to første ukene når sambo skal være hjemme skal vi være aleine (altså ingen overnattingsgjester). Etter det kan de bare komme, for når han har begynt å jobbe igjen kan det være greit med litt avlastning for meg, men de trenger IKKE å komme samtidig nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vi bestemt også :) Familien min og halve familien hans bor så langt unna at de ikke kommer på besøk uten å bo hos oss, så vi har gitt beskjed om at de to første ukene når sambo skal være hjemme skal vi være aleine (altså ingen overnattingsgjester). Etter det kan de bare komme, for når han har begynt å jobbe igjen kan det være greit med litt avlastning for meg, men de trenger IKKE å komme samtidig nei :fnise:

Godt å høre at det er flere som tenker likt :)

De får ikke love å komme samtidig! Det blir for slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingeting som tyder på nært forestående fødsel :)

I kveld kommer svigers, de skal i en begravelse i morgen. Vet ikke helt hvor lenge de blir, for mannen har ikke spurt om det, og det hater jeg å ikke vite :forvirret:

Men de skulle vist til Sverige på lørdag, så da blir de sikkert til søndag. Har ikke så lyst på besøk så lenge nå egentlig :forvirret:

Jeg og mannen er ihvertfall enige om at mine og hans foreldre ikke skal være her samtidig etter fødselen (de må begge overnatte), og det er nå enda godt. Også har jeg sagt til ham at det ikke skal være noen her når vi kommer hjem fra sykehuset med babyen. Så da får vi se hvordan det blir. Skjønner jo at de gjerne vil komme og se babyen snarest mulig, men jeg syns hensynet til babyen og meg uansett må komme først.

:hallo:

Vi sa fra til de fleste før fødsel, att den første uka trengte vi for oss selv. Det var noen venninner og kamerater som stakk innom,

og det var bare hyggelig. De fleste begrenset seg til å hilse på, og grattulere oss med en blomst eller en pakke.

Tror det var bare lucky som var her lengere enn halv time.

Men hun er jo fast innventar og hjelper til om det er noe. :)

Det er jo bare hyggelig. Nermeste familie som var på sykehus og besøkte oss, holdt seg unna den første uka.(heldigvis)

Vi koste oss mye i senga og tok oss igjen.

Vi følte att det å se, studere, og bli forelsket i den nye "skapningen" var en tid vi bare måtte ha for oss selv.

Så ta vare på dere selv og den nye, å drit i alle andre.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er viktig å sette foten ned den første tiden ja. Jeg har allerede bestemt meg for at det kun er familie som får komme på besøk på sykehuset, og at jeg bestemmer mengden besøk den første tiden.

Hvordan er formen idag? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ikke ha overnattingsgjester første ukene. Man er ganske utslitt etter en fødsel og trenger noen dager på å komme seg. Få dusja når man vil og sove når man vil. Følte meg ikke spesiellt ren de 2 første ukene og da ville ikke jeg hatt overnatting heller.

Men det er sikkert lurt å si i fra på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall viktig å si fra hvordan man vil ha det, den første tiden får man ikke igjen - og den er til for å nytes, ikke stresse og være oppgitt over at det ikke blir slik som man vil :)

Ha en fin dag Impala :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Vi sa fra til de fleste før fødsel, att den første uka trengte vi for oss selv. Det var noen venninner og kamerater som stakk innom,

og det var bare hyggelig. De fleste begrenset seg til å hilse på, og grattulere oss med en blomst eller en pakke.

Tror det var bare lucky som var her lengere enn halv time.

Men hun er jo fast innventar og hjelper til om det er noe. :)

Det er jo bare hyggelig. Nermeste familie som var på sykehus og besøkte oss, holdt seg unna den første uka.(heldigvis)

Vi koste oss mye i senga og tok oss igjen.

Vi følte att det å se, studere, og bli forelsket i den nye "skapningen" var en tid vi bare måtte ha for oss selv.

Så ta vare på dere selv og den nye, å drit i alle andre.

Tror nok de fleste skjønner at man trenger litt tid for seg selv ja.

Problemet for oss er at nesten alle familie bor så langt unna, så da må de overnatte når de kommer, og jeg har ikek hjerte til å si at de får ta inn på hotell og komme noen timer.

Tror det er viktig å sette foten ned den første tiden ja. Jeg har allerede bestemt meg for at det kun er familie som får komme på besøk på sykehuset, og at jeg bestemmer mengden besøk den første tiden.

Hvordan er formen idag? :klem:

Formen er knallfin, som vanlig nær sagt :ler:

Lurt å ikke ha overnattingsgjester første ukene. Man er ganske utslitt etter en fødsel og trenger noen dager på å komme seg. Få dusja når man vil og sove når man vil. Følte meg ikke spesiellt ren de 2 første ukene og da ville ikke jeg hatt overnatting heller.

Men det er sikkert lurt å si i fra på forhånd.

Har jo prøvd å si fra, ihvertfall til mamma og pappa, men de er jo superklare for å se sitt nye barnebarn også, så det er ikke så lett :forvirret:

Det er iallefall viktig å si fra hvordan man vil ha det, den første tiden får man ikke igjen - og den er til for å nytes, ikke stresse og være oppgitt over at det ikke blir slik som man vil :)

Ha en fin dag Impala :klemmer:

Takk for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webcam og msn. Om dere ikke har det er det ypperlig å kjøpe det nå. Og har ikke de pc, så er det på tide!! :ler:

De har pc ja :Nikke:

Men wecam og msn er det nok verre med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gå og brette sammen litt klær og begynne å gjøre rent her hjemme :)

Ser jo ut til at det skal bli ganske bra vær idag også, i går høljregna det jo til tider, så det var ikke noe koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har de jo kanskje et par uker å lære det på, og dere rekker å kjøpe inn. :lur:

Hvordan skal mamma klare det da, hun som ikke klarerå bruke en mobil en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder at en av dem lærer det vel?

Jo, det gjør da det. Men pappa har da ikke tid.

I tillegg er det utrolig hva de klarer å lære, bare grunnen er god nok!! :ler:

Ja, hun har bestemt seg for å lære seg å bruke mobilen nå, så det er da håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har en fin dag!

Vi fikk alt for mye besøk både første og andre gangen og jeg ble sur og sliten og lei meg av det. Skulle ønske jeg hadde turt å si ordentlig ifra at vi trengte mer tid for oss selv.

Etter første fødselen sto mine svigerforeldre på trappa kl halv elleve på morran dager etter vi kom fra sykehuset. Vi lå ennå og jeg hadde ikke engang fått pakket ut toalettmappa, og var helt utslitt etter alt besøket kvelden før.(ikl. svigermor så klart) Da mannen sa at det ikke passet og om de kunne vente til senere eller en annen dag ble de fryktelig fornærma, svigermor begynte å gråte og sa at de aldri behøvde komme på besøk noe mere osv osv. :ler::roll:

Håper du har familie som ikke er like egoistiske. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt utrolig mye på det besøkstyret. For vår del så kommer det ingen som trenger å overnatte, så da kan vi bare jage de hjem. På sjukehuset tror jeg at vi ikke ønsker noe spesielt med besøk, siden det ligger så langt unna her vi bor så er det flere timers kjøring og da må besøket liksom bli ei stund. Ikke akkurat noe jeg er interesert i i allefall.... Vi har snakka litt om at vi har lyst til å ha ene svigerfamilien her når vi kommer hjem fra sjukehuset. Slik at de kan fikse og ordne litt og lage mat og slik :fnise:.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei vennen :)

Skjønner godt du ikke vil orke å ha huset fullt når dere kommer hjem fra sykehuset. Det tror jeg nok de og har forståelse for. :)

Håper du får en flott kveld.

Hils ;)

store store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det går greit :)

Lurt å iallefall ha en liste ... for det KAN gå rimelig kjapt og brått... Så slipper du å ende opp med mannesn hurtig-pakking som kan inneholde alt fra OB til strømpebukses :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...