Gå til innhold

Mer excel assistanse


L@dy

Anbefalte innlegg

Trenger (atter en gang) litt excel assistanse. ;)

Jeg skal rett og slett lage en tabell, med 4 celler (vannrett) og det skal være tall i disse. Jeg har jo tegnet disse tabellene, men det blir feil når jeg seinere skal bruke disse tallene til å få frem ett resultat. Det verste er at dette egentlig er ENKELT og je ghar gjort dette før, men det var lenge siden det. :sur:

Noen som skjønner hva jeg mener?

Har forsøkt å se på menyen på under format, og "hemmligheten" ligger vel der, men jeg får det nå ikke til.

(må leite frem excel boka mi hjemme til i morgen :forvirret: )

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte desverre ikke helt hva du spør etter her? Hvor skal du ha resultatet? Eller er problemet å få tegnet tabellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte desverre ikke helt hva du spør etter her? Hvor skal du ha resultatet? Eller er problemet å få tegnet tabellene?

Ja, har problemet med å lage tabellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver først inn tallene i det vanlige rutenettet, i den rekkefølgen de skal være, og med formler etc på de stedene de skal være, så merker du alle cellen og velger feks. knappen til høyre på menylinja som ser ut som en firkant med et plusstegn inni, hvis du trykker på pila på den "knappen" får du velge mellom forskjellige varianter av hvor du vil ha kantlinjene i tabellen. Ellers kan du, etter å ha merket cellen velge autoformater (det finner du nederst under format på menylinja)og velge mellom ferdige tabeller, og så kan du eventuellt krysse vekk enkelte valg, som feks farge, skriftformatering før du trykker ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...