Gå til innhold

Hvilken butikk handler du i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var innom Ultra på Hinna Park i Stavanger på lørdag. Midt under handlingen gikk strømmen og på grunn av dette måtte vi dra til ICA for å handle. Det var da jeg innså at det finnes flere divisjoner når det gjelder daligvarebutikker og Ultra stiller absolutt i en divisjon over ICA både når det gjelder utvalg og kvaliteten på varene. Så jeg kommer til å fortsette å være kunde på Ultra :-)

Hvor pleier dere å handle matvarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi handler også på Ultra.

Gjest -eline-
Skrevet

Vi handler stort sett på OBS, det er nærmest og de har greit utvalg innen økologiske produkter i tillegg til det aller meste vi bruker å handle. I tillegg så drar vi gjerne innom Maxi om det er noe spesielt vi skal ha (eller vi skal innom noen andre butikker som ligger nært), også hender det tar vi oss en "date" innom Jacobs på Holtet. :sikle: Da mest for å kunne handle ting man ikke får tak i noe annet sted og gjerne uten handleliste :ler:

Er litt langt til nærmeste Ultra-butikk (ok, lengere til Jacobs men...), men da jeg bodde i Trondheim så handlet jeg mye på Ultra, flotte butikker med godt utvalg og folk bak ferskvarene som vet hva de holder på med!

Skrevet

Vi handler aller mest på Ultra (kanskje 90 % av varene). Resten kjøper vi for det meste i innvandrerbutikker, samt fiskebutikk. Det hender også vi tar en tur til Obs!, da de har veldig godt utvalg i økologiske grønnsaker, samt at spinaten der er atskillig billigere enn på Ultra, hvor den koster 45 kr. for en pose for tiden! :overrasket: Vi kjøper dessuten sukkeret vårt på Obs!, da det er mye mer finkornet enn det sukkeret man får i de fleste andre butikker, slik at det egner seg mye bedre til diverse desserter og kaker. (Det er veldig likt det engelskmennene kaller "caster sugar"). Vi drar dessuten til Smart Club sånn cirka en gang i måneden eller sjeldnere.

Skrevet

Skal jeg ha et bedre måltid liker jeg å handle på Helgø, Ulta eller Maxi.Synes alle disse butikkene har et bra utvalg av matvarer o.l.

De fleste gangene ender jeg likevel opp på Rimi eller Coop Mega. Ikke at noen av disse heller har dårlig utvalg..

Skrevet

Det som er nærmest og det er Coop Prix og Kiwi.

Skrevet

Vi handler basisvarer på kiwi eller prix, og tar storhandelen på obs. Er det noe spesielt vi skal ha drar vi på maxi eller ultra.

Skrevet

Det nærmeste, Rema 1000. Men nå må jeg snart begynne å handle et annet sted, grønnsakene er jo som regel enten råtne/mugne eller umodne, eller så har de bare ikke den aktuelle grønnsaken :sur: Det burde jo virkelig ikke være nødvendig å snu hver boks med cherrytomater opp ned for å se om det er grønn muggsopp i bunnen.. :overrasket:

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg handler som regel på rimi fordi det er nærmest, og når jeg ikke har bil blir det lettest. Men jeg liker ikke å handle grønnsaker og frukt der fordi jeg syns kvlaiteten er så dårlig..

Liker best å handle på safari..

Gjest Vidvandre
Skrevet

Her i byen er det flest av Kiwi og den er også nærmest, så det blir desverre oftest til at jeg handler der; selv om jeg ikke liker kiwi-butikkene så godt.

I Stavanger handler jeg på Helgø ;)

Skrevet

Jeg handler også for det meste på ultra. Det er uten tvil den butikken jeg liker best. Handler også litt på rema, men hver gang er det noe jeg ikke finner. Og det er irriterende. På ultra har de alt :)

Gjest beekeeper
Skrevet

Handler vanligvis på rema, siden det er nærmest. Men skal jeg ha gode middager til en spesiell anledning f.eks, så handler jeg på utra! Elsker fiskedisken og kjøttdisken og alle typer matvarer jeg kan velge mellom.

Maxi er også knall.

Gjest Gjest 1
Skrevet

Det er mest gøy å handle i Ultra og på ICA (og ICA Gourmet). Det bør være gøy å handle inn mat og drikke! Jeg handler også på REMA 1000 fordi de har hverdagsvarene på ett sted.

De andre butikkjedene handler jeg bare i hvis jeg må.

Skrevet

Jeg handler på SMART CLUB eller rema1000. Har en innvandrersjappe i nærheten som blir endel brukt også.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Handler på Rema, fordi det er billigst. Tar også noen raid på Kiwi for å kjøpe First Price. Går noen ganger på Meny for å kjøpe spennende ting, men syns egentlig det er for dyrt for min student-lommebok.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Til daglig handler vi på Prix og Bunnpris; kjedelig, men absolutt nærmest. Bunnpris har elendige grønnsaker og nesten ikke økologiske varer, mens Prix har ganske greit utvalg av dette til å være en liten butikk på et lite sted. Vi er ikke flinke på ukes- eller storhandel (jeg skylder på lat samboer), men Obs og Maxi har vært besøkt endel ganger.

Skrevet

Vi handler mest på Rema 1000 og Ica Maxi. Storinnkjøp av basisvarer på Rema, og fyller på med grønnsaker, andre ferskvarer og enkelte andre ting som vi ikke får tak i på Rema.

Gjest lillelou
Skrevet

Vi handler mestparten på OBS og Maxi, av og til Ultra eller Bunnpris&Gourmet på Tyholt (som er veldig gode på kjøtt&ost) og innimellom tar vi oss en tur til Smart Club.Jeg pleier i tillegg ofte å stikke innom "innvandrerbutikker" i byen og plukke opp diverse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...