Gjest niomi Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 I de bryllupene jeg har vært i, har det vært pause mellom forrett og hovedrett, da bordene skal ryddes. Så da blir det naturlig pause. Dessuten har det vært innlagt en pause på 15 min. mellom første og andre gangs servering, den har da såm regel tatt 20 min. Også er det naturlig pause igjen mellom hovdrett og dessert. PS: De fleste bruker mellom 5 og 7.5 min. å røyke en sigarett.
tuji Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Jeg synes egentlig det er en uting med pause i måltidet, det ødelegger flyten. Da ville jeg heller sørget for at middagen ikke varer i timesvis. Hvis du likevel vil ha en pause, ville jeg tatt den før desserten. Etter forretten har man bare såvidt kommet i gang.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Helt enig. Jeg røyker, men vil IKKE ha en røyk midt i et måltid! Da smaker maten rett å slett aske... Pass heller på at alle har tatt seg en røyk før dere setter dere til bords, og ta en røykepause på ca. 15 minutter etter desserten...
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Vi la ikke opp til røykepauser. Folk som må røyke får snike seg ut når de har behov. Jeg planla ikke min bryllupsmiddag utifra folks behov for gifttilførsel.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Vi la ikke opp til røykepauser. Folk som må røyke får snike seg ut når de har behov. Jeg planla ikke min bryllupsmiddag utifra folks behov for gifttilførsel. ← Uhm... Hehe... Jeg legger inn røykepauser fordi jeg synes det er hyggeligå ha alle til stede til de rette tidene. Er ikke hyggelig hvis noen ikke får sett at vi deler kaka, eller den første dansen. (Jada, jeg røyker, men min kjære gjør det ikke, og han var faktisk den som tok opp dette med røykepauser i første omgang...)
Gjest niomi Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Egentlig veldig greit med slike pauser, for da får man strekt litt på beina, folk går på do i pausene i stedet for et evig renn gjennom hele måltidet, unger får løpt og herjet litt uten at de forstyrrer noen.
Gjest lazuli Skrevet 29. januar 2007 #10 Skrevet 29. januar 2007 Jeg synes egentlig det er en uting med pause i måltidet, det ødelegger flyten. Da ville jeg heller sørget for at middagen ikke varer i timesvis. Hvis du likevel vil ha en pause, ville jeg tatt den før desserten. Etter forretten har man bare såvidt kommet i gang. ← Signerer denne Vi la ikke opp til røykepauser. Folk som må røyke får snike seg ut når de har behov. Jeg planla ikke min bryllupsmiddag utifra folks behov for gifttilførsel. ← Nei, men det er jo uansett greit med en pause, gjestene har jo andre behov enn røyk også. Blir mye flying og dermed forstyrrelser om mange skal snike seg ut i løpet av middagen.
Gjest Gjesta Skrevet 29. januar 2007 #11 Skrevet 29. januar 2007 Jo men det kommer også an på hvor mange gjester man har. Er det hundre stykker som får gitte tyve minutter til å tisse og røyke, kan du banne på at det vil bli forsinkelser.
Gjest niomi Skrevet 29. januar 2007 #12 Skrevet 29. januar 2007 Da gir man 100 stykker 10 minutter. Gitt at det er nok toaletter, slik at folk slipper å stå en halvtime i kø. Heller en 20 minutters do-. strekke-på-beina- og røykepause enn at folk reker til og fra hele tiden.
Gjest lazuli Skrevet 29. januar 2007 #13 Skrevet 29. januar 2007 Da gir man 100 stykker 10 minutter. Gitt at det er nok toaletter, slik at folk slipper å stå en halvtime i kø. Heller en 20 minutters do-. strekke-på-beina- og røykepause enn at folk reker til og fra hele tiden. ← Signerer. Mange vil også syns det er pinlig å reise seg for ikke å være til bry. I et selskap skal alle kose seg, og en halv time fra eller til spiller ingen rolle
tuji Skrevet 29. januar 2007 #14 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har aldri opplevd så mye reking i bryllup, jeg. Man klarer seg uten røyk i noen timer, og de fleste er vel lure nok til å gå på do før middagen.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 29. januar 2007 #15 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har aldri opplevd så mye reking i bryllup, jeg. Man klarer seg uten røyk i noen timer, og de fleste er vel lure nok til å gå på do før middagen. ← De voksne kanskje... Men vi skal ha mange barn under middagen også, og det blir fort mye løping fram og tilbake. Synes man kan ha en liten pause midt i taler mellom hovedrett-serveringene. Ikke nødvendigvis en røykepause, da jeg fint klarer og holde meg til etter middagen, men en liten do/strekke på beina pause...
tuji Skrevet 29. januar 2007 #16 Skrevet 29. januar 2007 Barn er en annen sak Men her var det vel snakk om røykepauser?
Gjest lazuli Skrevet 29. januar 2007 #17 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har aldri opplevd så mye reking i bryllup, jeg. Man klarer seg uten røyk i noen timer, og de fleste er vel lure nok til å gå på do før middagen. ← Spesielt eldre mennesker kan ha problemer med å holde seg. Det er gjerne også de som helst ikke vil være til bry.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 29. januar 2007 #18 Skrevet 29. januar 2007 Barn er en annen sak Men her var det vel snakk om røykepauser? ← Røykepauser er jo også dopauser...
mowgli Skrevet 29. januar 2007 #19 Skrevet 29. januar 2007 (endret) Det siste bryllupet jeg var i hadde mange pauser! Og det var deilig, selv om jeg hverken røyker eller var spesielt dotrengt.... Det var pause etter: forrett første middagservering andre middagservering med klokkeslett når vi skulle være tilbake til bordet. Det gjorde sitt til at alle satt samlet under alle tallene og serveringene edit: skriveleif... Endret 29. januar 2007 av mowgli
090607 Skrevet 29. januar 2007 #20 Skrevet 29. januar 2007 Vi har fått anbefalt å ha en organisert pause mellom hovedrett og dessert av restauranten vi skal ha middagen på. Med rundt 80 til bords synes jeg det høres greit ut, ikke bare for røykerne, men også for en beinstrekk og do-pause.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå