Gå til innhold

Bryllupsreise, hvor hadde du reist?

MissiS

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en av de heldige som skal gifte meg i juni og kikker derfor etter bryllupsreiser for tiden. Men jeg har reist svært lite før, så jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne. Følger et nokså stramt budsjett, men jeg har så lyst til å overraske min kjære med en reise...

Så spørsmålet mitt er ganske enkelt å hjelpe meg å finne et spennende reisemål f.o.m 15.juni?

Noen som kan hjelpe?

MissS :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Hei!

Jeg er en av de heldige som skal gifte meg i juni :

Heldig? ja, ja.. så lenge du synes det er en bra ting, så...

og kikker derfor etter bryllupsreiser for tiden. Men jeg har reist svært lite før, så jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne. Følger et nokså stramt budsjett, men jeg har så lyst til å overraske min kjære med en reise...

Så spørsmålet mitt er ganske enkelt å hjelpe meg å finne et spennende reisemål f.o.m 15.juni?

Noen som kan hjelpe?

MissS :wink:

dersom du ikke har reist så mye før, kan du jo starte med en pakketur? sjekk reisesider på nett (søk på restplass eller reise.. så popper de opp)

elles er det bare å bestille transport og overnatting der du vil...

hva vil du ha ut av turen? avslapping? spenning? kulturhistoriske severdigheter?

det er umulig å tipse når vi ikke vet hva slags tur du er ute etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du har reist lite trenger dere jo ikke å velge de aller mest eksotiske reisemålene.

Skaff deg katalogene til charterselskapene (Ving, Saga, Startour etc) og se hva de har å tilby. Hva med en gresk øy? Det kan jo være romantisk.

Hvis dere heller vil til en storby er det jo mange å velge mellom: Roma, Paris, Praha, Barcelona....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.... Hawaii høres jo helt himmelsk ut! Jeg er svak for sol og strand. Vi vurderer en gresk øy. Har kikka litt, og det ser ikke så verst ut. Kanskje Santorini eller noe i området der...

Jeg gleder meg!!

:D

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil på en liten romantisk og stille øy kan jeg anbefale Kefalinia. En liten grotteøy på vestsiden av Hellas. Kjempenydelig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke hvem vi reiste med, men du kan jo ta en titt her:

http://www.altomreiser.no/views/destinasjo...jon.php?&id=898

Kan ikke anbefale hotellet vi bodde på, for det var bare 100 meter(!) fra flyplassen. Det kommer nesten ingen fly der om dagen, men det var litt kjedelig å våkne til et sinnsykt drønn hver morgen. :ler: Hvis vi skal dit en gang til ville jeg bodd ved en av byene. Det ligger en liten by syd.øst på øya. Vi var der på dagstur. Kjempestrand! Skal prøve å finne navn på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss S

Si litt om hva dere ønsker turen skal ineholde, kultur shopping, sol bad ol. Og hva som er budsjettet.

Slik er et lettere synes jeg å komme med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig!

Vi vil gjerne ha sol og strand i gåavstand fra hotellet. Kjempefint hvis byen også ligger i nærheten. Vi har kikka på reiser til rundt 12000 kroner, men det hadde jo ikke gjort noe hvis de var billigere... :D

Tenker en del på Hellas fremdeles, men synes alt virker så likt! Vil hverken komme på en typisk "chartertur" der det bare er nordmenn eller et sted der vi blir helt alene. Dessuten må vi jo ha muligheter for noen utflukter, kan ikke være på soverommet hele dagen... :D

Så det vi leter etter er typisk: sol, sommer, sjø, shopping og litt kultur.

-MissS-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Hva med en "storbytur" da, eller er strand et must? Anbefaler Praha, er utrolig vakkert der. Venezia er jo også et flott alternativ :)

Selv kunne jeg tenkt meg en tur til Key West i Florida, om jeg skal ha solferie. Jamaica er også et sterkt ønske hos meg personlig.

WildThing

"mothers; never let your sons grow up to be truckers!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissS

Tenker du på 12000,- pr person, eller er det totalt?

Hvis det er totalt summer må dere nok holde dere i Europa.

Hvis det derimot er pr person er det så mye å velge mellom.

En pakketur til Thailand kan dere få til omlag 8000 kr for to uker.

Men jeg tror det er regntid i Tahiland på denne tiden. De betyr jo ikke at det regner hele tiden, men kortere skurer daglig kan dere nok regne med.

Dette hadde nok ikke stoppet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...