valentino Skrevet 30. januar 2007 #61 Skrevet 30. januar 2007 (endret) fedre som driter i barnet sitt ← Mener du flere fedre enn mødre driter i barnet sitt? mange er utro ← Kvinner er også utro i like stor grad som menn. vold i parforhold er blitt mer vanlig ← Etterlyser dokumentasjon på dette. Endret 30. januar 2007 av valentino
Gjesten29 Skrevet 30. januar 2007 #63 Skrevet 30. januar 2007 Det er nok flere en meg som lever i den virkeligheten du, spesielt siden alenemødre skal behandles som helligekyr. Selvfølgelig finnes det alenforsørgere, som du kaller dem, som har orden på seg selv og livet sitt, det er bare ikke de som er å treffe på byen. Som en annen nevner her er det nok mange av disse som er alt annet en èn manns kvinner, og det er slike de menn som ønsker et stabilt forhold bør ungå. Selv er jeg lite interessert i betale for andres barn, eller forsørge arbeidsky alenemødre, og følgelig ønsker jeg ikke noe fast forhold til slike. Kan det tenkes at du selv føler deg truffet her, siden du reagerer slik du gjør, eller tåler du bare ikke andres syn hvis det ikke samsvarer med ditt? ← Nå må du ikke ta deg vann over hodet her.. De holdningene du representerer gjør at du ikke fortjener noe svar fra meg. Jeg synes ikke du virker som noe bra menneske- du har ikke tro på dem og sitter inne med fordommer som du ikke tør ta ett oppgjør med en gang.
Gjest Reisende John Skrevet 30. januar 2007 #64 Skrevet 30. januar 2007 Ok da, hehe RJ vi hater deg alle sammen, før du begynner å skrive innlegget ditt UNDER quoten. skjønner du dettttttttttttttttte?? ← ... tuller bare litt. Ser at de fleste legger qoute over svaret. Men tror nok at en del vil hate meg selv om jeg quoter riktig hvis jeg kommer med utsagn som oppfattes som politisk ukorrekte. Med et forum som primært består av kvinner vil nok det skje ofte.
Gjesten29 Skrevet 30. januar 2007 #65 Skrevet 30. januar 2007 Ok da, hehe ... tuller bare litt. Ser at de fleste legger qoute over svaret. Men tror nok at en del vil hate meg selv om jeg quoter riktig hvis jeg kommer med utsagn som oppfattes som politisk ukorrekte. Med et forum som primært består av kvinner vil nok det skje ofte. ← Hvilke holdninger har du til kvinner egentlig? Virker ikke som du respekterer dem i hvertfall.
CoolDuckie Skrevet 30. januar 2007 #66 Skrevet 30. januar 2007 RJ, det finnes damer som er alt det du ønsker i en... Altså, en hel Twistpose i ei dame! Tro meg, kanskje du ikke har funnet den rette for du fokuserer på for mange på ei gang? ← Hva med å finne seg en dame med spaltet personlighet? Det må jo være et veritabelt Kinderegg av overaskelser . Riktignok vil vel kroppen være den samme, men hun kan jo ha en rikholdig garderobe og sminkepung. CoolDuckie
CoolDuckie Skrevet 30. januar 2007 #67 Skrevet 30. januar 2007 Hvilke holdninger har du til kvinner egentlig? Virker ikke som du respekterer dem i hvertfall. ← Tja, jeg viste innleggene hans til min kjære. Hun hevdet umiddelbart at denne Reisende John skikkelsen er en spøk. Selv oppfatter jeg vel ham nå som en bevisst provokasjon. CoolDuckie
Gjest Reisende John Skrevet 30. januar 2007 #68 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Mener du flere fedre enn mødre driter i barnet sitt? Kvinner er også utro i like stor grad som menn. Etterlyser dokumentasjon på dette. ← En gang for alle: Mor er ofte den som mishandler barnet: "Mødre står bak en stor del av barnemishandlingen i Norge, og den blir sjelden oppdaget, mener fagfolk." http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.1210218 Kvinner utøver mest vold i parforhold: "Litt flere menn (6 %) enn kvinner (4 %) oppgav at de var blitt fysisk angrepet av partneren i løpet av siste halvår." http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.V..._SEKS_ID=850018 Kvinner er mest utro: "10,5 prosent av kvinnene som har opprettet en brukerprofil på datingnettstedet love.dk, har brukt nettet til å være utro mot partneren sin, skriver Ekstrabladet. Til sammenligning har bare 6,5 prosent av de mannlige brukerne gjort det samme." http://www.femina.no/php/art.php?id=301026 Endret 30. januar 2007 av Reisende John
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 30. januar 2007 #69 Skrevet 30. januar 2007 Mor er ofte den som mishandler barnet: "Mødre står bak en stor del av barnemishandlingen i Norge, og den blir sjelden oppdaget, mener fagfolk." http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.1210218 ← Kan nevne at i min oppvekst ble jeg utsatt for fysisk vold av mor, men aldri av far. Mor var også en kaldere person i forhold til meg. Anonym
Gjest Reisende John Skrevet 30. januar 2007 #70 Skrevet 30. januar 2007 Hvilke holdninger har du til kvinner egentlig? Virker ikke som du respekterer dem i hvertfall. ← Skjønner ikke helt hvordan det jeg har sagt får deg til å konkludere med at jeg ikke respekterer kvinner, for det gjør jeg på samme måte som jeg respekterer menn. Det som er problemet på mange forum som dette er at en del av brukerne er ureflekterte mennesker som har en bestemt oppfatning av ting uten å være åpen for at de kanskje tar feil. Her kommer vi til kjernen: Siden forumet her består av nesten bare kvinner, så vil mange av diskusjonene dreie seg om samliv/sex/barn osv. Altså det som tradisjonelt har vært kvinnens område. Noen kvinner har vanskelig for å innrømme at en mann kan ha noe verdifullt å by på i et område de selv har stor interesse for og erfaring i. For eksempel legger vi forskjellige premisser til grunn for hva som er riktig i mange henseender, der hva som er korrekt kommer an på hvordan utgangspunkt du har, altså ikke noe universelt. Enkelte kvinner vil ikke ta inn over seg en slik tankegang, særlig ikke de som lager mest støy i forum. Med slike motsetninger vil gjerne den som har fastlåste meninger falle for å bruke billige triks som latterliggjøring av personen bak argumentene, tillegge personen egenskaper, etc. Altså vanlig hersketeknikk. De andre reflektere gjenkjenner slikt umiddelbart, men for de andre ureflekterte brukerne kommer slikt som et bevis på at den som blir latterliggjort tar feil. For øvrig elsker jeg alle typer kvinner, hehe
Villemarie Skrevet 30. januar 2007 #71 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Det er da mange årsaker til at folk sliter med å finne en livsledsager i dag. Og det gjelder både menn og kvinner. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det kresenhet, men kanskje heller at man har blitt mer oppmerksom på hva man trenger og hva man selv føler man har å tilby en eventuell partner. For noen tiår siden fant man jo partneren sin kanskje i slutten av tenårene, begynnelsen av tyveårene. Man giftet seg, man jobbet, man tok i langt mindre grad en høyere utdannelse, man så på familieenheten som en definisjon på seg selv. I dag er det jo mye mer fokus på selvet. På hva man ønsker, vil, trenger osv.. Kvinner trenger ikke lenger være gift innen fylte 22, og det trenger ikke menn heller. Og jeg tror det er noe i det.. For etterhvert som man blir mer voksen og blir selvstendig, blir man også mer oppmerksom på hva man ønsker seg, og mindre villig til å inngå kompromiss. Rett og slett fordi det ikek er avgjørende om man får en mann/kone i det hele tatt. Så sitter man da igjen med kvinner som heller vil ha Reisende John i noen uker før de også går videre til nestemann, og menn som tidligere ville vært gift allerede i 20-årsalderen, men som ikke får noen partner så tidlig, og så finner de seg heller en utenlandsk brud. Eller de finner seg kanskje ikke noen i det hele tatt. Mange kvinner velger bevisst å leve alene i dag. Kall det kresenhet eller egoisme eller kynisisme eller forvirring.. Men det er til syvende og sist slik at alle bestemmer over sitt eget liv. Endret 30. januar 2007 av Villemarie
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #72 Skrevet 30. januar 2007 Nå må du ikke ta deg vann over hodet her.. De holdningene du representerer gjør at du ikke fortjener noe svar fra meg. Jeg synes ikke du virker som noe bra menneske- du har ikke tro på dem og sitter inne med fordommer som du ikke tør ta ett oppgjør med en gang. ← Hvor skulle det vannet komme fra, deg som knapt vet betydningen av det som du selv skriver: "De holdningene du representerer gjør at du ikke fortjener noe svar fra meg. " Sitat. Men svaret kom fra deg, kan vi tro på noe av det du sier....? Som du sikkert ser er det flere som trekker dagen kvinner og alenmødres egenskaper i tvil, og viser til kilder som dokumenter innleggene. Det er mange ting som taler for at kvinner misshandler sine barn i langt større grad en mange er klar over: Ny "onkel" hver helg og utallige brutte forhold som barna opplever, fra selvopptatte mødre som ser barna som en del av seg selv. Barn som blir delaktige i mors ekstreme omgang med menn, og som får del i mors frustrasjoner og desperate livsførsel. Som tidligere nevnt gjelder ikke dette alle alenemødre, eller Gjesten29.
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 30. januar 2007 #73 Skrevet 30. januar 2007 Ja, det er lett å misforstå når jeg surrer selv. Når jeg mener at jeg liker at menn "tar i et tak" så snakker jeg om at jeg liker en bestemt mann kan man vel kalle det, uten at noe skal være tvang. Jeg liker en som vet hvor skapet skal stå, og det uten at jeg skal bli behandlet som et barn, men jeg liker det litt mannemandige som gjør at jeg føler meg trygg. Mener du her "fysisk" eller "psykisk"? (Tenker du på arbeidsnever og skitten kjeledress, eller god kontroll på økonomi, og at han er smart nok til å berge familien sin i et knipetak? Nei, jeg tror ikke det er lett å være mann, og du har rett... Ikke lett for en mann å forholde seg til meg når han ikke forstår min definisjon av det. Samtidig så tenker jeg: Hvis denne mannen ikke er sånn allerede kan jo ikke jeg forandre personligheten hans og be han fortelle meg hvor skapet skal stå. Det må jo helst ligge i personligheten til denne mannen. Eller hva syns du? Nå vet jeg jo ikke hvor gammel du er, men jeg er 34, og har som mange andre på min alder et par lengre forhold bak meg. Grunnen til av forholdene ble nogenlunde lange, var vel blant annet at man kan inngå kompromisser (ikke alltid like bra, retrospektivt, men det er som oftest lettest å se i ettertid.. ) Noen av kompromissene som ble inngått, førte vel ikke til en endring i PERSONLIGHETEN min, men helt sikkert i adferd? Jeg vet veldig godt hva jeg er flink til, og ikke så flink... Om det har vært sånn at mine sterke sider har blitt oversett, og mine svakheter flomlyst, og behørig kommentert hver gang det var en sjanse til det, har det nok satt sine spor i måten man opptrer på. Om jeg da senere i mitt liv møter en som ser den jeg er, og liker det, og påvirker meg positivt til å ønske å forsøke å utfordre meg selv i det jeg ikke er så flink til, kan man vel nesten kalle det en endring i personlighet? Om tryggheten til en person er en del av ens personlighet? Dette kommer selvsagt an på hvor godt man kjenner personen også. Jeg oppfører meg ganske forskjellig overfor en kjæreste som mot mine kolleger på jobben, f.eks. Mange av mine tidligere kolleger ser på meg som en autoritær, sikker person (dette vet jeg, fordi de har sagt det til meg) uten de negative sidene autoritet kan føre med seg. På privaten er jeg ikke sånn, simpelthen fordi jeg er villig til å svelge flere kameler for min elskede enn for min jobbsituasjon Men vettu hva. Er ikke lett å være kvinne å få frem hvordan man liker det uten å skremme vannet av mannen heller. Nei, det kan jeg godt forstå. Vår generasjon har utrolig mange strerke kvinner, og kanskje en del "svake" menn (jeg er nok en av dem selv ) Kanskje en årsak av at våre mødre, som var vant til å "kjempe" for å få livet sitt slik de ønsket, har formet både sønner og døtre til at vi er "like". Dette har kanskje medført at mange av forskjellene mellom kvinner og menn, som var utpregede på 60-70tallet, ikke i samme grad krever kampen, men kanskje mer kommunikasjon? Det er kanskje ikke nødvendig å si alt i klartekst, men ingen ønsker 100% lik behandling, derfor er det kanskje vanskelig å forvente at noen har fasiten til akkurat deg (eller meg) uten noen hint i det hele tatt? ← det ble kanskje litt mye her, men syntes du tok opp flere interessante poenger, og på en veldig bra måte.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #74 Skrevet 30. januar 2007 Hvor skulle det vannet komme fra, deg som knapt vet betydningen av det som du selv skriver: "De holdningene du representerer gjør at du ikke fortjener noe svar fra meg. " Sitat. Men svaret kom fra deg, kan vi tro på noe av det du sier....? Som du sikkert ser er det flere som trekker dagen kvinner og alenmødres egenskaper i tvil, og viser til kilder som dokumenter innleggene. Det er mange ting som taler for at kvinner misshandler sine barn i langt større grad en mange er klar over: Ny "onkel" hver helg og utallige brutte forhold som barna opplever, fra selvopptatte mødre som ser barna som en del av seg selv. Barn som blir delaktige i mors ekstreme omgang med menn, og som får del i mors frustrasjoner og desperate livsførsel. Som tidligere nevnt gjelder ikke dette alle alenemødre, eller Gjesten29. ← Tydelig at RJ diskuterer med seg selv...heheheh. Kan ikke være noen andre som har skrevet dette og en del flere innlegg som har andre nick enn RJ... DUST
CoolDuckie Skrevet 30. januar 2007 #75 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Har akkurat hatt en helg med fjelltur, rødvin og fabelaktig sex sammen med en flott dame, og kommer i ettermiddag til dekket middagsbord, kosing, sex og samtale med en annen stilig dame. Du får bedre sex med champagne eller cava . Dette betyr at jeg for tiden holder to damer unna markedet, èn mer enn strengt nødvendig. Andre menn har altså fått tilsvarende mindre utvalg. ← Homo-sapiens ligner mer på dvergsjimpansen enn gorillaen når det gjelder seksuell atferd. Hovedforskjellen mellom disse to artene ligger i at dvergsjimpansen ikke har harem. Gorillaflokken har en lederhann som holder damene for seg selv. Interessant nok finner vi at dette er assosiert med et lite kjønnsorgan (både penis og testikler). Dvergsjimpansene derimot er preget av promiskiøsitet blant begge kjønn. Dette er assosiert med større penis og testikler enn hos gorillaen. Den evolusjonære forklaring på dette er at hos arter der hannen holder harem trenger ikke hannen å konkurrere med andre hanner på forplantningsspesifikk anatomi/fysiologi. Hos arter der harem ikke er normen, finner vi at hannen gjerne har mekanismer for å blokkere andre hanners sperm ute, såvel som for å maksimere sin egen spermdonasjon på ulikt vis. Poenget er da, som andre også skrev, at dine damer meget vel kan ha andre elskere enn deg uten at du vet det. Disse mennene kan jo også være utmerkete, tiltrekkende menn . CoolDuckie Endret 30. januar 2007 av CoolDuckie
Gjesten29 Skrevet 30. januar 2007 #76 Skrevet 30. januar 2007 Skjønner ikke helt hvordan det jeg har sagt får deg til å konkludere med at jeg ikke respekterer kvinner, for det gjør jeg på samme måte som jeg respekterer menn. Det som er problemet på mange forum som dette er at en del av brukerne er ureflekterte mennesker som har en bestemt oppfatning av ting uten å være åpen for at de kanskje tar feil. Her kommer vi til kjernen: Siden forumet her består av nesten bare kvinner, så vil mange av diskusjonene dreie seg om samliv/sex/barn osv. Altså det som tradisjonelt har vært kvinnens område. Noen kvinner har vanskelig for å innrømme at en mann kan ha noe verdifullt å by på i et område de selv har stor interesse for og erfaring i. For eksempel legger vi forskjellige premisser til grunn for hva som er riktig i mange henseender, der hva som er korrekt kommer an på hvordan utgangspunkt du har, altså ikke noe universelt. Enkelte kvinner vil ikke ta inn over seg en slik tankegang, særlig ikke de som lager mest støy i forum. Med slike motsetninger vil gjerne den som har fastlåste meninger falle for å bruke billige triks som latterliggjøring av personen bak argumentene, tillegge personen egenskaper, etc. Altså vanlig hersketeknikk. De andre reflektere gjenkjenner slikt umiddelbart, men for de andre ureflekterte brukerne kommer slikt som et bevis på at den som blir latterliggjort tar feil. Ja, der har du sannelig en fasit! De reflekterte kan ikke si sine egne meninger for da driver de "hersketeknikk" det er nok heller mennesker som ikke gidd lette det høyre øyet en gang å prøve og ta til seg lærdom fra andre. For øvrig elsker jeg alle typer kvinner, hehe ( untatt de med hengepupper ) ←
Gjesten29 Skrevet 30. januar 2007 #77 Skrevet 30. januar 2007 Hvor skulle det vannet komme fra, deg som knapt vet betydningen av det som du selv skriver: "De holdningene du representerer gjør at du ikke fortjener noe svar fra meg. " Sitat. Men svaret kom fra deg, kan vi tro på noe av det du sier....? Som du sikkert ser er det flere som trekker dagen kvinner og alenmødres egenskaper i tvil, og viser til kilder som dokumenter innleggene. Det er mange ting som taler for at kvinner misshandler sine barn i langt større grad en mange er klar over: Ny "onkel" hver helg og utallige brutte forhold som barna opplever, fra selvopptatte mødre som ser barna som en del av seg selv. Barn som blir delaktige i mors ekstreme omgang med menn, og som får del i mors frustrasjoner og desperate livsførsel. Som tidligere nevnt gjelder ikke dette alle alenemødre, eller Gjesten29. ← Halloooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo i luken. På tide med en REALITETSORIENTERING??????????????????????????? Barn som blir delaktige i mors ekstreme omgang med menn????? Det er så FORDOMMER som henger igjen fra gammalt av, se deg rundt! Se hvor mange som er ALENE og som lever ett liv UTEN menn - med barn! Jeg tror mange av enslige forsørgere skåner barnet for "tilfeldige menn" men jeg forstår at de vil ha nærhet av og til. De er da bare mennesker som DEG og MEG???? Skyld alt på kvinnen. La hun sitte igjen med ansvaret alene. La henne ta skylden for ev utroskap og vold, jeg blir helt DÅRLIG. Hadde dere bare visst hvor mange fordommer som eksisterer i det Norske samfunn mot denne gruppen, jeg forstår godt at mange synes det er tungt. Menn spekulerer i dem, kaller dem desperate og "bruktbod". Jeg synes det er stygt jeg, rett og slett STYGT hvordan mennesker kan heve seg selv over andre bare fordi de valgte feil far til ett barn.
Gjesten29 Skrevet 30. januar 2007 #78 Skrevet 30. januar 2007 Dessuten, er det foreldre som utsetter barn for ett slikt destruktivt levesett så er det vel de som faller under barnevernet. Du snakker om mennesker som er lite ressurssterke, de trenger kanskje ekstra hjelp og veildening fra fagfolk- noen gang tenkt på det før du dømmer dem? Vi skal bry oss om andre mennesker ikke dømme dem!
Cognizance Skrevet 30. januar 2007 #79 Skrevet 30. januar 2007 Det er som når du kjøper en pose twist: Har ikke lyst til å smake på bare en av bitene når det er flere av dem som er gode -Noen damer smelter under fingrene mine når jeg gir dem oljemassasje -noen damer kommer så hårdt at beina ikke bærer dem en stund etterpå -noen damer elsker å krype inntil meg og bare være nær -noen damer ønsker å bli holdt i et fast grep og bli tatt hårdt -noen damer sliter meg helt ut i løpet av en natt og gir meg intense opplevelser Bare "puling" ville vært ganske kjedelig, og egentlig meningsløst. Vet ikke om samboer er riktig for meg da jeg antakelig er vanskelig å leve sammen med. Jeg er ikke en drittsekk med sære meninger, men i et evt. forhold så kommer jeg til å være klar på at det jeg sier er det som gjelder. Vil ikke inngå kompromiss. Tror ikke det er så mange damer i dag som ønsker et slikt samboerskap der jeg har det siste ord hvis ting settes på spissen. Hm.. ser at diskusjonen har sporet noe av. Slutter her. ← Ja denne tråden har tatt helt av. Men uansett: Jeg undrer meg litt over det du skriver. Du prater mye om hvilke behov damene du treffer har, men hva får du utav det hele? Hvilke behov har du, som blir møtt med å bruke fire kvelder i uka på å være hos fire forskjellige kvinner? Og hvorfor vil du være så kompromissløs når det gjelder forhold?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2007 #80 Skrevet 30. januar 2007 Halloooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo i luken. På tide med en REALITETSORIENTERING??????????????????????????? Barn som blir delaktige i mors ekstreme omgang med menn????? Det er så FORDOMMER som henger igjen fra gammalt av, se deg rundt! Se hvor mange som er ALENE og som lever ett liv UTEN menn - med barn! Jeg tror mange av enslige forsørgere skåner barnet for "tilfeldige menn" men jeg forstår at de vil ha nærhet av og til. De er da bare mennesker som DEG og MEG???? Skyld alt på kvinnen. La hun sitte igjen med ansvaret alene. La henne ta skylden for ev utroskap og vold, jeg blir helt DÅRLIG. Hadde dere bare visst hvor mange fordommer som eksisterer i det Norske samfunn mot denne gruppen, jeg forstår godt at mange synes det er tungt. Menn spekulerer i dem, kaller dem desperate og "bruktbod". Jeg synes det er stygt jeg, rett og slett STYGT hvordan mennesker kan heve seg selv over andre bare fordi de valgte feil far til ett barn. ← Vilken dop går du på, eller er du bare generelt sløv i fra en utkant der alle er søskenbarn? Du må få vel klare få med deg litt av hva slags kvinner som sirkulerer i byene, du skal ikke lete lenge før du møter alenemødre som driter i barna sine hvis de kan få seg en fest og et ligg. Hvis en er en "god lytter" og lar jentene snakke uforstyrret, de greier som regel det ganske bra, så kommer det meste frem. Når en prater litt med damer i barer og puber og viser litt sympati og forståelse så forteller de snart ganske detaljert, spesielt om en spanderer en øl eller fem. De siste 2 årene har jeg hatt forhold til 3 jenter, som alle har hatt forhold til flere samtidigt, men jenter forstår i liten grad mulighetene dagens teknologi gir til innsikt i andres liv, og hvor de skrever for hvem:-) Ekskona tiil kammeraten min lurer sikkert enda på hvordan han visste navnet på fyren som knullet henne da hun var på jobb, 50 mil borte fra mannen. Så sier du hva du heter, skal jeg si hvem du knuller, hvor ofte og hvor det foregår, ONS, glemmt navnet på fyren misstet tlf nr?? Det lar seg ordne for noen på hundre spenn:-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå