Merethe_81 Skrevet 28. januar 2007 #1 Skrevet 28. januar 2007 Skal overraske foreldrene våre med en syden-tur. Har aldri vært i Syden selv, så tips hadde vært flott. De er ikke mye ute å reiser, og hvis de først er det så er det gjerne i Skandinavia. For en stund siden snakka de om at det hadde vært deilig med en Syden-tur, så nå skal vi ta dem på ordet De vil sannsynligvis ha en tur bestående av både sol, strand, serverdigheter og muligheter for utflukter f eks på sykkel. Anyone?
Mixelite Skrevet 28. januar 2007 #2 Skrevet 28. januar 2007 Chios! Sol og bad, mye å se på, sykkelutleie(men ikke noen flat øy)trivelige mennesker og god, gresk mat. -men hvis du tenker "syden" med skandinavisktalende betjening, "Norge bar" og mors kjøttkaker blir det verre. Det finner man ingenting av på Chios! Engelsk derimot, snakker de aller fleste.
Merethe_81 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2007 Takk! Vil gjerne ha flere tips på Syden-steder der man ikke får kjøpt vg og brunost
Mixelite Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Takk! Vil gjerne ha flere tips på Syden-steder der man ikke får kjøpt vg og brunost ← På Chios får man faktisk kjøpt VG og Dagbladet i høysesongen(skoleferien), men det overlever vi. Ingen brunost, og maten er skikkelig god og gresk. Innslaget turister er ikke stort nok til å påvirke maten i noen annen retning. Heldigvis
reiseglad Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Mallorca kan faktisk være et greitt sted å starte for noen som aldri har vært i syden før. Er de ikke god i engelsk, så snakker mange der "svorsk"... Og der er faktisk fine muligheter for å oppleve annet enn strand også....
Gjest Gitte Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Takk! Vil gjerne ha flere tips på Syden-steder der man ikke får kjøpt vg og brunost ← Vi var ute å kjørte i sommer, og endte opp på Costa Bravai Spania. Ikke langt fra Barcelona og 10 minutter unna Figueres som også er en fin by Det fantes ikke nordmenn, vg eller grandiosa der og var virkelig herlig Vi bodde i Roses. Anbefales!
loffen Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Kreta er veldig flott -selv om det er en del Nordmenn der! (So what?)
Harald Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Jeg kjenner dessverre bare til et sydensted for 40-åringer og et sted for 50-åringer. Kjenner ikke til noe sted for 45-åringer.
Mixelite Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Kreta er veldig flott -selv om det er en del Nordmenn der! (So what?) ← Jeg har ikke vært på Kreta, men jeg er enig i prinsippet. Målet for meg er ikke å være eneste nordmannn på stedet, men å være et sted hvor man fortsatt er i stort mindretall og hvor maten og skikkene fortsatt er slik at vi må tilpasse oss dem og ikke motsatt. Derfor liker jeg Chios.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå