Gå til innhold

Sydensted for 45-åringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal overraske foreldrene våre med en syden-tur. Har aldri vært i Syden selv, så tips hadde vært flott.

De er ikke mye ute å reiser, og hvis de først er det så er det gjerne i Skandinavia. For en stund siden snakka de om at det hadde vært deilig med en Syden-tur, så nå skal vi ta dem på ordet :)

De vil sannsynligvis ha en tur bestående av både sol, strand, serverdigheter og muligheter for utflukter f eks på sykkel.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chios! Sol og bad, mye å se på, sykkelutleie(men ikke noen flat øy)trivelige mennesker og god, gresk mat.

-men hvis du tenker "syden" med skandinavisktalende betjening, "Norge bar" og mors kjøttkaker blir det verre. Det finner man ingenting av på Chios! Engelsk derimot, snakker de aller fleste. :)

Skrevet

Takk! :) Vil gjerne ha flere tips på Syden-steder der man ikke får kjøpt vg og brunost :)

Skrevet
Takk! :) Vil gjerne ha flere tips på Syden-steder der man ikke får kjøpt vg og brunost :)

På Chios får man faktisk kjøpt VG og Dagbladet i høysesongen(skoleferien), men det overlever vi. Ingen brunost, og maten er skikkelig god og gresk. Innslaget turister er ikke stort nok til å påvirke maten i noen annen retning. Heldigvis :)

Skrevet

Mallorca kan faktisk være et greitt sted å starte for noen som aldri har vært i syden før. Er de ikke god i engelsk, så snakker mange der "svorsk"...

Og der er faktisk fine muligheter for å oppleve annet enn strand også....

Skrevet

Vi var ute å kjørte i sommer, og endte opp på Costa Bravai Spania. Ikke langt fra Barcelona og 10 minutter unna Figueres som også er en fin by :)

Det fantes ikke nordmenn, vg eller grandiosa der og var virkelig herlig :)

Vi bodde i Roses. Anbefales!

Skrevet

Kreta er veldig flott -selv om det er en del Nordmenn der! (So what?)

Skrevet

Jeg kjenner dessverre bare til et sydensted for 40-åringer og et sted for 50-åringer. Kjenner ikke til noe sted for 45-åringer.

:legrine::legrine:

Skrevet
Kreta er veldig flott -selv om det er en del Nordmenn der! (So what?)

Jeg har ikke vært på Kreta, men jeg er enig i prinsippet.

Målet for meg er ikke å være eneste nordmannn på stedet, men å være et sted hvor man fortsatt er i stort mindretall og hvor maten og skikkene fortsatt er slik at vi må tilpasse oss dem og ikke motsatt.

Derfor liker jeg Chios. :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...