Gå til innhold

Bihulebetennelse

Fremhevede innlegg

Gjest Pottetett
Skrevet

Jeg har bihulebetennelse. Har antakelig gått for lenge med problemet før jeg gikk til legen, og det får jeg igjen for å.

Jeg har gått på penicillin ei uke, uten å bli veldig mye bedre. Dvs: Jeg har ikke feber lenger, og klarer å sove liggende. Et par netter måtte jeg pent sitte i en stol og sove. Fungerer uten smertestillende nå, men det er ikke mer heller.

Jeg skyller nesen minst to ganger om dagen med saltvann (bruker nesehorn). Det løser opp, og jeg blir kvitt mye gugge, men jeg er fortsatt tett. Den stanken/smaken jeg får i munnen etter å ha skylt er ikke god, kan nærmest sammeligne det med kattepiss.

Nå er penicillinkuren ferdig, men hva gjør jeg nå? (Bortsett fra å gå til legen i morgen?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst; jeg føler med deg!! :(

Be legen om rinexintabeletter (om du ikke allerede har fått det). De demper de hovne slimhinnene.

IKKE snyt deg hardt slik at det føles som du "tømmer" bihulene. Puss nesen forsiktig og ta bare det som kommer lett.

Hold nesen så åpen som mulig med nesespray (og saltvann som du allerede gjør..)

God bedring :)

Skrevet

En venninne har fått akupunkturbehandling mor bihulebetennelse, og det hjalp henne i hvert fall!

Skrevet

Du har gjort alle de "riktige" tingene - jeg ville ha prøvd akupunktur, hvis ikke det hjalp, ville jeg ha kontaktet legen igjen. En osteopat vil kan hende også kunne hjelpe deg - faren min slet med smerter og dårlig ånde selv etter en bredspektret penicillinkur mot bihulebetennelse, osteopaten tok et grep et helt annet sted på kroppen, og vips så løsnet det oppe i bihulene, masse ekkel gøggis som hadde sittet fast kom ut, og han ble smertefri og kvitt stålånden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...