Gå til innhold

Folk som ikke spiser kjøtt


Supraspinatus

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg litt hyklerisk her... jeg elsker kjøtt (da snakker vi om rent kjøtt, altså biff, ikke søppel som pølse, hamburger, kjøttdeig...), men jeg liker ikke måten dyr blir behandlet på i slakteriene. Har ikke problem med å drepe dyr for mat, men å stenge dyr inne i et fjøs mesteparten av livet, fete det opp med motbydelig mat som silo etc, og så jage vettskremte dyr rundt med stokker som gir dem elektriske støt inne på slakteriet... fysj!

En stund ville jeg bare spise kjøtt av dyr som har hatt det godt, altså ville dyr skutt under jakt (leve fri i skogen, ett skudd, ferdig), men jeg har til dags dato ikke klart å treffe en rype, og prisen på biff av elg og hjort er ganske avskrekkende i lengden... Så jeg begynte å spise vanlig biff igjen.

Og så er jeg veldig glad i kyllingfilet, og later som jeg ikke vet om de grusomme forholdene kyllingene lever under... hadde noen solgt kjøtt fra frittgående kylling hadde jeg lett betalt litt ekstra.

Og forresten, bra at noen liker junk, så kan jeg spise indrefileen min uten å måtte tenke på at resten av dyret ble kastet...

Dessuten lager jeg gjerne vegetarmiddag hvis jeg skal invitere noen som ikke liker kjøtt eller hva som helst. Ser ingen grunn til å presse andre til å spise mat de ikke liker, og forventer til gjengjeld å ikke bli tvangsforet med pølse og kjøttpudding (grøsser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...