Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Diane?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Diane i vel 3 år nå. Fikk et skikkelig kviseutbrudd like etter at eg fylte 19 år, hadde ikke vært plaget med kviser før så synes dette var skikkelig rart. Det var sånne dype "knute-kviser" som aldri ble modne, bare røde og ømme, også tok det laang tid før de ble borte. Trengte samtidig prevensjon, så da virket Diane som et bra valg.

Men jeg vet jo også at Diane ikke er bra i lengden, det er jo bevist at mye østrogen kan øke sjansen for brystkreft så man bør jo egentlig ta minst mulig hormoner.

Men enn om kvisene kommer tilbake når jeg nå slutter? Da jeg fikk det store kviseutbruddet hadde jeg nettopp begynt på folkehøgskole og flyttet hjemmefra for første gang, kanskje var det medvirkende til kviseutbruddene? I såfall vil jo ikke det spille inn nå.

Ble egentlig mye frem og tilbake her, men det jeg i bunn og grunn lurer på er om kvisene kommer tilbake når jeg slutter på Diane? (Kommer uansett til å bruke p-piller av et eller annet slag). Vil bare høre innspill fra andre som har sluttet. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte Diane helt frem til jeg ble gravid med det første barnet mitt, og de første 3 månedene hadde jeg et kviseutbrudd uten like! Uvisst om det var pga pilleslutt eller graviditeten. Holder en knapp på det siste!

Skrevet

Jeg brukte Diane i ca. tre år, av samme årsak som trådstarter, men etterhvert måtte jeg slutte, for de ble alt, alt for sterke. Mensen gikk helt ut av kontroll. Fryktet også det verste på kvisefronten, men nå er det nesten ett år siden jeg sluttet, og det har gått helt fint. Har noen kviser i forbindelse med mensen, men slett, slett ikke det samme som før. Har hørt noe om (kan være det bare er rykter) at hvis man har brukt Diane lenge nok, så er det liten sjanse for at kvisene kommer igjen, da det blir litt som en "kur" i og med at man tar p-pillene så jevnt over en lang periode.

Til TS: Kan jo også være at du kan få noe annet medisin hvis det er sånn at du får et kviseutbrudd ved slutt av Diane?

Håper uansett det går bra.

Lykke til

Skrevet

Jeg slutta med Diane for en periode, og da kom kvisene tilbake. Så nå tar jeg ikke sjansen på å slutte før jeg evt vil ha barn...

Skrevet

Er Diane sterkere enn andre p-piller? Flere bivirkninger?

Skrevet

Jeg har ikke hørt at Diane er sterkere enn andre p-piller. Har tatt de i 3 år helt uten bivirkninger. Kvisene mine holder seg unna, og det er bra. Jeg brukte Trionetta i et par måneder og da kom kvisene fort tilbake, så jeg byttet til Diane igjen.

Men hvorfor er Diane ikke bra for kroppen? Hva kan man bruke istedet?

Skrevet

Men så lenge man ikke har bivirkninger er det vel helt greit å fortsette? Merker ingenting på humør., vektøkning også videre. Egentlig er det vel ikke noe holdepunkter for at Diane er farligere enn andre piller. Yasmin ble jo for eksempel satt på overvåkningslista i 2002 for farlige bivirkninger, men den selges jo fortsatt den også.

Skrevet

De er mye sterkere enn vanlige p-piller ja. De inneholder større mengde hormoner. Jeg gikk på de et år og ble kvitt alle kvisene mine, men ble anbefalt av legen min å slutte, da de er veldig sterke. Hun rådet meg til å begynne på Yasmin hvis jeg ikke ville ha kviser. disse var like bra :)

Men nå går jeg ikke på noen ting og har veldig fin hud (men det tror jeg er pga av renseproduktene mine :))

Skrevet

Interessant at du skriver at yasmin er like bra :) For p-piller i seg selv gjør jo huden bedre, og jeg har jo ikke tenkt å slutte på p-piller. Hmm..det er jo verdt et forsøk, og dersom det ikke fungerer så er det vel bare å bytte tilbake til Diane igjen. Får jo litt småkviser nå også, sånn da jeg har "mensen", dette må man vel bare regne med.. Cerazette tør jeg ikke begi meg utpå, stressende å ikke vite når mensen kommer (hvis den i det hele tatt gjør det).

Skrevet
Hun rådet meg til å begynne på Yasmin hvis jeg ikke ville ha kviser. disse var like bra :)

Interessant påstand da Diane faktisk er et produkt som er laget mot uren hud og mye hårvekst der p-pillefunksjonen faktisk er en av bivirkningene, mens Yasmin er et p-pillemerke, som kanskje for noen kan gi mindre kviser, ja, men som for både meg og flere andre gir uren hud.

Skrevet

Diane virker så vidt jeg har forstått best når kvisene kommer av PCO/PCOS el tilstander, så kanskje det er slik at yasmin fungerer like greit når kvisene er forårsaket av andre ting?

Skrevet
For p-piller i seg selv gjør jo huden bedre

Dette stemmer ikke hos meg iverfall, jeg hadde kviser/byller hele tiden når jeg brukte p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...