Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren og tenkte å ta bryllupsreisen i begynnelsen av juli. Først tenkte vi på Firenze, men forloveden tåler ikke varme så veldig godt, så jeg lurer på hvor varmt det bruker å være i Italia om sommeren?

Hvilke land og byer ville dere anbefalt til bryllupsreise? Vi er spesielt ute etter land og byer hvor det ikke blir altfor varmt pga min forlovede ikke tåler varme noe særlig godt og blir helt slått ut (noe vi ikke kan ha noe av på bryllupsreisen ;) )

Østeuropeiske land er ikke særlig aktuelle, og heller ikke altfor varme land.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du kan sjekke vær-statestikk på http://www.weatherbase.com . Det viktigste er vel at man har et hotell der man har air-com der man kan kjøle seg ned etter å gått rundt på sightseeing. Jeg var i Venezia i juni for noen år siden og da fikk vi plutselig en hetebølge. Så en kveld da jeg kom tilbake til hotellet 18.30 var det fremdeles 35 grader ute :overrasket: Så det avhenger også om du er heldig/uheldig med været der og da.

Skrevet

Vi kjørte rundt i Europa i juni for noen år siden, og da var ikke temperaturen under 30 grader før vi kom så langt nord som til nordtyskland/Danmark. Var uholdbart inne i store byer, men gikk greiere langs kysten der det var mer trekk.

Den kaldeste byen vi fikk med oss var vel senrum i Andorra, men kanskje ikke noe alternativ for bryllupsreise?

Skrevet

Land der det er vinter når vi har sommer (Australia f.eks.)?

Island?

Storbritania eller Irland? (vi hadde iallefall dårlig vær da vi var i Scotland et år og det samme med Irland noen år tidligere, og vi kjørte forbi mange fine slott som så kjemperomantiske ut)

Jeg ville ha sjekket ut værstatistikkene for å finne temperatur som passer dere.

Jeg er som din forlovede ikke kjempeglad i varmen, det går greit når jeg får avkjølt meg på strand o.l så storbyferie midt i varmeste tiden er ikke noe for meg. Var i Firenze + San Giminano i Toscana og spesielt sistnevnte by fikk jeg lite utav da det ble for varmt for meg.

Skrevet

Vi skal på bryllupsreise til Sør Afrika, Cape town og området rundt. Her har jeg forstått at det er 20-25 grader hele året. Helt perfekt syns jeg.

Og her er det storby, flotte strender, og romantiske vindistrikt!

Skrevet

Hei

Jeg har en viss forkjærlighet for Sør-Afrika siden kona er der fra. Jeg synes Cape Town er en av de vakreste byene i verden med fjell og strender i bybildet. Det er mye og se og gjøre, prisnivået er hyggelig, man kan dra til vindistriktene, kjøre langs The Garden route etc. Håper dere får en fin tur :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...