Gå til innhold

Slutte med kjøtt

Gjest Ferskvannsblekksprut

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet (endret)
Hvilken sort var det? De jeg har sett har det vært melk i bortsett fra en, men den var veldig sterk.

Den står i "alternativ mat" hylla. Merket er Meridian Foods. Den er ikke spesielt sterk, og veldig god. :)

Her er den

Endret av Catwoman
Skrevet

Det er den jeg kjøper i helsekosten. Veldig god. :)

Gjest Gjest 1
Skrevet
Ja, jeg har mine grunner til å ikke ønske å spise dette mer, men det er en ting som har hindret meg;

Tikka masala!

Det er så godt at en kunne kappet av seg en finger for en liten bit.

Så da er spørsmålet; Er det mulig å bli like godt bare med soyakjøtt istedenfor kylling? For da er alle verdens matproblemer løst i min verden iallfall.

Tikka masala er djevelens verk og har et grep om meg :grine:

Jeg forstår ikke. Hvis du liker kylling og kylling er sunt - hvorfor pålegger du deg selv til ikke å spise kylling?

Skrevet
Jeg forstår ikke. Hvis du liker kylling og kylling er sunt - hvorfor pålegger du deg selv til ikke å spise kylling?

Det kan være andre grunner som veier sterke enn at det er sunt og at man liker det - f.eks det etiske spørsmålet omkring det å spise et dyr som lever under de forhold kyllinger gjør.

Skrevet
Det kan være andre grunner som veier sterke enn at det er sunt og at man liker det - f.eks det etiske spørsmålet omkring det å spise et dyr som lever under de forhold kyllinger gjør.

For å kverulere litt ;): Det finnes kyllingprodusenter som lar dyrene leve under etiske forhold, for eksempel Stange. Disse kyllingene smaker dessuten mye bedre enn de fra Prior og lignende produsenter, så jeg kjøper bare kylling fra dem.

Skrevet

Ingenting er bedre! Det er flott at slike tiltak gjøres, dessverre er det for få av dem. Når det er sagt, så er ikke Stange kylling godt nok til at jeg ville spist det. :)

• 1 år senere...
Skrevet

Jada, vet det er en gammel tråd - driver bare og roter litt rundt i gamle vegetartråder her :) - ville bare si til eventuelle andre som lurer på hva man kan erstatte kylling med i gryteretter og diverse, at nå er Quorn endelig å få tak i her i landet (hurra!) - laget av sopp-protein, og Quornbitene er skremmende like kylling i både konsistens og smak. Inneholder lite fett, bra med proteiner og fiber. Inneholder eggehvite, så dessverre ikke vegansk. Quornbiter og farse er å få tak i på ICA maxi og ICA supermarked.

Skrevet

Hvis du vil bruke kikerter, som er fantastisk godt, så anbefaler jeg å koke dem i et kvarter før du har dem oppi sammen med sausen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...