Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 kom tilfeldigvis over et forum hvor en nettside med salg av legemidler ble diskutert, et av midlene var reductil. på siden står det at per 09.01.2007 så har de fått forbud mot å importere reductil til da det inneholder et virkestoff som er ulovlig å innføre i norge. vil dette si at vi som får reductil av lege også må slutte med middelet ?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Link? I verste fall, så vil jeg anta at middelet kommer inn under samme regelverk som roccutane ol. Altså at det er lov å gi ut på resept, men at deter mer papirabeid pga farene som er involvert?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Link? I verste fall, så vil jeg anta at middelet kommer inn under samme regelverk som roccutane ol. Altså at det er lov å gi ut på resept, men at deter mer papirabeid pga farene som er involvert? ← vet ikke helt om jeg vil linke til denne bestillingssiden i tilfelle den ikke er alminnelig kjent
Gjest gjesta Skrevet 26. januar 2007 #5 Skrevet 26. januar 2007 Betyr vel bare at det legen må skrive litt ekstra for å du skal få det. Mye som er ulovlig å importere, men du kan få likevel
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #6 Skrevet 26. januar 2007 Betyr vel bare at det legen må skrive litt ekstra for å du skal få det. Mye som er ulovlig å importere, men du kan få likevel ← ja jeg vil tro det jeg og, finner ingen dokumentasjon når jeg søker.
minienthe Skrevet 26. januar 2007 #7 Skrevet 26. januar 2007 men har det ikke kommet et nytt middel på markedet ?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #8 Skrevet 26. januar 2007 vet ikke helt om jeg vil linke til denne bestillingssiden i tilfelle den ikke er alminnelig kjent ← Det forstår jeg godt, trodde det var et eller annet forum av typen sol eller lommelegen det var snakk om. Leste gjennom innlegget ditt en gang til. Det jeg TROR er tilfellet er at det skal havne på narkotikalisten (sentralstimulerende stoff), og det da vil bli ulovlig å importere. Men som andre her sier, midler som pr dags dato er regnet som ulovlige (narkotikum ol) er fullt lovlige på resept, så jeg klarer ikke forstå at det skal skape problemer for deg når du allerede går på de. Muligens blir det vanskeligere å få begynt på de, men om du allerede er under behandling vil jeg håpe og tro at legen tar det ekstra papirarbeidet som er nødvendig. Men jeg har liten kunnskap om dette spesifikke midlet, og har bare tatt noen søk på google og legger det sammen med det jeg kjenner til er regelverket for andre midler.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2007 #9 Skrevet 26. januar 2007 men har det ikke kommet et nytt middel på markedet ? ← Xenical du sikter til? Kort sagt fungerer det på magen, mens Reductil fungerer på hjernen.
minienthe Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Xenical du sikter til? Kort sagt fungerer det på magen, mens Reductil fungerer på hjernen. ← nei ikke xenical... leste om et annet et for en stund siden men husker ikke navnet ?
Quirky Skrevet 28. januar 2007 #11 Skrevet 28. januar 2007 Det som skjer er vel at det blir forbudt å handle det fra sider som www.lillepille.com.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2007 #12 Skrevet 28. januar 2007 Kunne vært interessant å visst hvorfor det er ulovlig å importere innen EØS når det står oppført som C preparat i felleskatalogen. Noen som vet noe mer?
Salial Skrevet 8. februar 2007 #14 Skrevet 8. februar 2007 Årsaken er at redictil inneholder virkestoffet sibutramin, som er oppført på dopinglisten. Det er straffbart å innføre dopingmidler til landet, jf. straffeloven § 162b). Det vil ikke ha noen innvirkning på dine muligheter til å få reductil på resept fra legen din.
minienthe Skrevet 9. februar 2007 #15 Skrevet 9. februar 2007 Er det Acomplia du tenker på? ← mulig... bare har det vagt i bakhodet at jeg hørte om noe nytt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå