Gå til innhold

hvor legger man på seg først?


fuerza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fruktfat

det er nok individuelt.

jeg legger på meg på magen og overarmer først, andre hofte, rumpe og lår (og pupper).

magen er forresten det stedet hvor jeg går ned sist og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig individuelt.. men det er en viss sammenheng mellom kjønn og hvor det legger seg.

Kvinner får typisk fett på lår, hofter, mage, bryster, armer (henger nok sammen med at de får barn)

Menn får typisk fett på mage, bryster og armer.

Dette er veldig generelt, men passer ganske bra med statistikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

Menn får typisk fett på mage, bryster og armer.

jeg skulle nok vært mann! :ler:

bortsett fra det å legge på seg på brystene, det har jeg aldri gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger først på meg på magen, og fettet der går aldri bort. (Føles det ihvertfall som.) Synes ansiktet blir først "tynt" når jeg går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Murphy's lov gjelder her: Du legger først på deg på steder der du IKKE vil legge på deg, f.eks på rompa, i ansiktet eller på magen. Eller lårene så klart. Og det første som forsvinner når du slanker deg er puppene eller kanskje leggene, mens låra blir igjen. Og det første som kom er det siste som forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kristin_

For min del kommer det først og forsvinner sist på magen. Det er fordi jeg har en typisk eplefasong, i motsetning til alle de som fort legger på seg på hofter, lår og rumpe f.eks. Er redd det stort sett er gener som avgjør dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Er nok individuelt ja. Jeg mister "alt" på overkroppen når jeg går ned i vekt, men det på lårene sitter fantastisk godt ! :ler:

Har hørt at det kommer litt an på kostholdet også, at raske karbohydrater legger seg fort rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Kosthold og om du røyker/snuser eller ikke visstnok. Nikotin gjør deg visst mer disponert for fett rundt magen. Men mest gener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Litt skummelt hvis det stedet man først legger på seg er det som forsvinner sist og da,

Hvis man feks er jojoslanker... man legger på seg en kilo - den legger seg på magen. Man tar av en kilo - da er det litt pupper og armer som går. Så legger man på seg kiloen igjen - og får enda litt større mage, så tar man av en kilo og puppene og armene krymper litt igjen osv osv..... til slutt sitter man med en helt ny kroppsfasong med svææær mage, ingen pupper og pipestilkarmer. :ler:

Satt litt på spissen selvfølgelig.

Men jeg tror det stedet man først tar av, er det stedet man først legger på seg - det virker mest logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt hvis det stedet man først legger på seg er det som  forsvinner sist og da,

Hvis man feks er jojoslanker... man legger på seg en kilo - den legger seg på magen. Man tar av en kilo - da er det litt pupper og armer som går. Så legger man på seg kiloen igjen - og får enda litt større mage, så tar man av en kilo  og puppene og armene krymper litt igjen osv osv..... til slutt sitter man med en helt ny kroppsfasong med svææær mage, ingen pupper og pipestilkarmer.  :ler:

Satt litt på spissen selvfølgelig.

Men jeg tror det stedet man først tar av, er det stedet man først legger på seg - det virker mest logisk.

At man går fra pære til kjegle.. Ikke utenkelig at det kan skje...

og alt er lightbrusen sin feil!

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man legger på seg over hele kroppen, men i omtrentelig prosent som størrelsen på den gjeldende kroppsdel, om man skjønner ;) Dvs, man legger ikke på seg to kilo rundt magen og to kilo rundt halsen, men man øker fettprosentene på de forskjellige stedene. Grunnen til at man legger merker til magen/ rumpa/ halsen/ overarmene/ "lovehandles" bakpå ryggen er fordi dette er steder vi gjerne VIL ha slanke, samtidig som at man legger mer merke til midja fordi man knepper igjen buksa hver dag osv. Jeg tror hvertfall at det er gjennomsnittlig slik. Merket hvertfall selv da jeg gikk ned noen kilo at jeg merket forskjell også på fingrene, halsen, bakpå ryggen, skulderbladene, knærne, anklene osv. og jeg gikk ned toppen 6-7 kilo. Likevel, dette var noe jeg merket etter hvert, i starten la jeg bare merke til det de fleste legger merke til, som armer, mage, midje og lår.

Selvfølgelig har noen anlegg for å bygge mer fett enkelte plasser mer enn andre, men jeg tror at det man legger merke til har mye med saken å gjøre. Men jeg tror altså at man legger på seg/ tar av over hele kroppen. Man synes jo ikke 3-5 kilo er "mye", men når man tenker over hvor mange melposer det er og hvor tungt det faktisk er, så skjønner man at man ikke har tatt av alt fra to-tre plasser, men at det har forsvunnet gram overalt fra hele kroppen. Det er altså den generelle fettprosenten som går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Murphy's lov gjelder her: Du legger først på deg på steder der du IKKE vil legge på deg, f.eks på rompa, i ansiktet eller på magen. Eller lårene så klart. Og det første som forsvinner når du slanker deg er puppene eller kanskje leggene, mens låra blir igjen. Og det første som kom er det siste som forsvinner.

Akkurat sånn er det her! :ler:

Jeg har anlegg for å legge på meg rundt magen og det er der kiloene legger seg. Jeg måler meg regelmessig (spesielt når jeg skal ned i vekt...) og joda, jeg legger på meg prosentvist flere centimeter rundt livet enn resten av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg den eneste som ikke legger på meg på magen? Og som mister magen først når jeg går ned i vekt? Skal ikke mange kilo til før jeg ser tynnere ut enn jeg er fordi ribbeina stikker ut osv, mens overarmer, lår og slikt er omtrent like store... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...