Gjest Gerd Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Sambo har bursdag i morgen og har "bestillt" en sjokoladekake. Valget falt på denne oppskriften, men til min store fortvilelse, står det ikke hvor stor form man bør bruke. Holder det med en 24 cm? Bunn: - 6 egg - 200 g sukker - Piskes til eggedosis. Sjokoladekake detalj - 125 g kokesjokolade - 3 ss. smør Smeltes i vannbad. - 120 g hvetemel - 1 ss. kakao - 2 ts. bakepulver Sjokoladeblandingen og det tørre vendes i eggedosisen. Kaken stekes i en godt smurt form på 175 ºC i 45 min. Fyll: - 120 g smør - 200 g kokesjokolade Smeltes i vannbad. - 2 egg - 400 g melis vendes i sjokoladeblandingen
Supraspinatus Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Se det an på mengden du får.. hvis det blir skikkelig mye, så er kanskje en langpanne bedre enn en 24cm rund form. På en annen side gjør jo det ikke noe om kaken er litt høy? bare vær forsiktig så du ikke svir den på topp og bunn før du har gjennomstekt den.
Solaa Skrevet 28. januar 2007 #3 Skrevet 28. januar 2007 om jeg får slike oppskrifter så måler jeg opp all menge (veldig omtrent selvfølgelig) i vann, heller vannet i formen, og ser hvor mye det blir... Har aldri slått feil...
skrue Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Litt sent nå, men med seks egg til bunnen hadde jeg valgt en 26 cm form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå