water1 Skrevet 26. januar 2007 #1 Skrevet 26. januar 2007 Var og hentet brudekjolen i dag etter at den var ferdig hos syersken i brudesalongen. Da jeg var der forrige gang mente hun at det kun ville koste ca 3-400 kroner for syingen hun skulle gjøre. Men da jeg hentet kjolen i dag, fikk jeg beskjed om at det kom på 1000 kroner. Dette fordi de måtte sende den bort på systue. Dumme meg sa ikke noe mer, ville ikke virke "gjerrig". Men jeg synes jo det er ganske dårlig når hun antyder en pris, også blir det over det dobbelte? Hva synes dere? Burde jeg si i fra neste gang jeg skal dit igjen? (SKal dit for sjekk når jeg har funnet riktig undertøy etc)
Frey Skrevet 26. januar 2007 #2 Skrevet 26. januar 2007 Du burde vel i såfall sagt noe med en gang. For meg blir det litt merkelig å skulle ta opp slikt når man kommer tilbake. Det jeg hadde gjort hvis jeg var deg hvis det skulle vise seg nødvendig med flere endringer etter å ha funnet undertøyet var å forsikre meg om at det blir den prisen som antydet da. A la: "sikker på at det blir så og så mye? Tenker på at det ble veldig mye dyrere enn forespeilet sist gang dere antydet pris".
water1 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2007 Ja, jeg burde selvfølgelig sagt noe med en gang... Eneste jeg sa var "ble det så mye?" Hun sa at jeg ikke må betale noe når jeg skal dit neste gang dersom det skulle bli noen endringer da... Men, men...
Mirabella83 Skrevet 26. januar 2007 #4 Skrevet 26. januar 2007 Det er rart at du må ta kostnaden for at de måtte sende bort kjolen, hvis de hadde forespeilet at de kunne sy den selv i første omgang. Sjekk ut lov om håndverkertjenester § 1. Alminnelig virkeområde. (1) Loven gjelder avtaler eller oppdrag om bestemte tjenester (reparasjoner, vedlikehold, installasjoner, ombygging m.m.) som inngås mellom tjenesteytere i deres næringsvirksomhet og forbrukere. Loven ser ut til å gjelde for tilpasning av brudekjoler § 32. Fastsetting av prisen. 2) Er det gitt prisoverslag, skal prisen ikke overstige det oppgitte beløp vesentlig, og iallfall ikke med mer enn 15 prosent. Det ser ut til at prisen du har fått er urimelig Jeg er ingen jurist, men jeg synes dette høres urimelig ut.
water1 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2007 Takk for informativt svar, Mirabella83! Skal sjekke dette nærmere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå