Gå til innhold

Påskeegg


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Når pleier dere å gi påske egg til barna ?

Når jeg var liten fikk vi alltid påske-egget natt til 1.Påskedag..

Men min samboer mener barna skal ha påskeegg på påskeaften..

Han har jo rett i at ellers blir det jo mye godis den helga..Lørdagsgodt + påskeegg itillegg dagen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten, fikk vi påskeegg på selve påskeaften. Nå er påskeeggene for det første mye større og mer innholdsrike, og jeg har også inntrykk av at mange barn får påskeegget sitt allerede onsdag eller torsdag før påskeaften.

Det har variert litt når vi har gitt våre barn påskeegg, noen ganger har ungene klaget over at kameratene allerede har fått sitt egg, så da har de også fått sitt!

God påske!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskemorgen slutter sorgen......

Det er påskemorgen vi feirer og jeg er vant med at påskeeggene utdeles påskemorgen.

Egget er jo symbol på livet og Jesus sto fra graven påskemorgen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påskeegget på Påskeaften (til barne-tv). Sånn vanlig størrelse vet dere med litt smågodt i.

Føler nå at påskeegget er veldig overdrevent. Min datters besteforeldre er alle skilt, og alle gir påskeegg til henne når som helst i ferien!(Eneste barnebarn foreløpig) Hun har allerede fått et egg...

Skulle kanskje ha sagt ifra, men har ikke hjerte til å nekte dem det.

Ja ja, besteforeldre er eksperter på å skjemme bort barnebarna sine icon_smile.gif Gir opp jeg...

Påskeklem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Et av priviligiene som besteforeldre (og tanter) har - det er å få lov å skjemme bort.

Men ikke daglig godterier altså.....det er forskjell det altså.....

Hilsen Tante som skjemmer

bort etter alle kunstens regler

når "de små" er på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kommer Påskeharen på natten, sånn at vi må lete etter eggene i huset på påskemorgen. Gleder meg ennå jeg!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også jeg! icon_smile.gif Jeg har som regel fått det på påskeaften. Men om de andre søte små (sarkasme her, jepp) slektningene mine får det før, bruker mora mi å synes 'synd' på meg, og så hoster hun opp det etterlengtede egget likevel. Nam, nam.

I år måtte jeg kjøpe innholdet selv, da. Ikke samme stasen da. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk alltid påskeegget på påskeaften, foreldrene våre har i alle år laget en rebus for og finne egget, før vi kunne lese (jeg og min eldre bror) laget de tegninger. etter som tiden gikk øket vansklighetsgraden. til mine foreldres store skrekk, ville vi ikke slutte med tradisjonen før vi flyttet hjemmenfra.

En kjepmpe koselig tradisjon jeg skal overføre til mine barn.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk påseegget på Påskeaften og barna våre skal også få det på påskeaften.

Og få det tidligere synes jeg er litt dumt, for da er det ikke noe å spise på påskeaften.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hos oss var det alltid påskemorgen vi fikk egget, men etter frokost

Dessverre får jeg ikke lenger, for min bestemor er borte(det var fra henne vi fikk det), men min mor fører tradisjonen videre til sine barnebarn. Men jeg også vil ha!

Ine2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...