Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal organisere en reise for noen utenlandske venner til Norge langhelgen i månedsskiftet april – mai.

Vi skal vaere et par dager i Oslo og et par dager i Bergen. Reisen mellom Oslo og Bergen tar vi med tog, da får vi med oss Flåmsbanen og et par fjorder også (Norge i et nötteskall).

Jeg lurer på om dere har tips angående fölgende:

Hostal:

I Oslo tenkte jeg på Hostal Anker. Det er billig, og naerme (gåavstand) til både sentrum og Grünerlökka. Jeg vet jo at det ikke er verdens beste strök der rett ved legevakta. Ville dere synes det var skikkelig ille å bli innkvartert der?

I Bergen har jeg ikke peiling. Vil gjerne ha noe i sentrum. Noen tips?

Restaurant:

Forslag til (relativt) billige og bra restauranter? I Oslo har jeg vel sånn circa peiling, men i Bergen ingen. Restauranttips fra begge byer taes uansett i mot med glede! :)

Severdigheter:

I Oslo tenkte jeg å ta båten til Bygdöy og se i hvert fall Vikingeskipene og Folkemuseet (vi får se hva vi har tid til). Frognerparken har jeg lyst til å vise frem og så synes jeg vi må ha litt tid til å rusle litt på Karl Johan og se slottet, stortinget og rådhuset.

I Bergen blir det Flöyen, bryggen og fisketorget. Her igjen synes jeg det er greit å ikke måtte stresse alt for mye, vil gjerne ha tid til å rusle litt på Torgallmenningen (er vel det det heter? Lenge siden jeg har vaert i Bergen… :sjenert: )

Spörsmålet er: Er det noe viktig jeg glemmer? Har dere noen gode tips?

På forhånd hjerlig takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, høres koselig ut dette.

Det ligger et hostel likeved korskirkealmenningen(andre siden av gaten fra fisketorget) i Bergen, og et YMCA hostel i Marken. Tror det er lett å finne om du googler det:)

Billige OK restauranter i Bergen: Brød & Vin(eller ris og vin om du vil...), serverer asiatiske middagsretter ol til grei pris, rett nedenfor ligger også Spesial, som har pizza mm(begge ved vektertorget), Kroathai, min yndlings thai rest. ligger ved Grieghallen i nygårdsgaten, finner den ved feks gå fra bystasjonen mot Grieghallen (strømsgaten). Stragotti er også bra, ligger like ved fotball puben, Vågen Fetevare er absolutt å anbefale for "blingser" og kaffi, ligger i kong oscarsgate(like nedenfor Fløybanen), Cafe Opera er også koselig for kaffi, har også litt mat, men litt dyrere, Hectors hybel er også trivelig kafe, Logen for en kveldspils, eller Strædet(v bankorotto)...her er bare noen forslag...er mange koselige kafeer og spisesteder i Bergen..

Du kan jo alltids ta turen til akvariet da?? Ta turen over med den lille båten fra bryggen(gratis..).

Skrevet

Tusen takk for gode tips!

*noterer*

Skrevet

Et vennepar av meg bodde på Anker Hostel for noen mnd siden. Jeg var kjempeskeptisk, men de syntes det var helt ok til hostel å være :)

Skrevet

Det var godt å höre!

Norge er dyrt nok som det er, og akkurat på dette punktet synes vi det er greit å spare. Vi skal jo bare sove (og dusje) der uansett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...