Gå til innhold

Dere som har hatt exphil

Fremhevede innlegg

Gjest gotmyselfanuzi
Skrevet

Holder det å lese repetisjonsheftet for å klare seg på flervalgsprøven? Har følelsen av det, men vil ikke risikere noe, og kan heller ikke spørre lærern liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjorde det for min del..var på alle foreslesningene..åpnet ikkebøkene..leste rephefte 2 dager før..og det gikk bra. Fikk B på oppgaven..

ikke det at denne metoden er å anbefale men...for min del var exphil verre enn døden(kjedelig!)

Skrevet (endret)

For min del ville det holdt ikke holdt. Jeg synes exphil var vanskelig, har ingen naturlig forståelse for filosofi, måtte bare pugge alt. Jeg leste alt pensum 2 ganger i tillegg til å følge all undervisning og lese repetisjonshefte for å få en middels karakter. Dette var ved uio.

Åja, du har flervalgsprøve. Det hadde ikke jeg, jeg hadde skoleeksamen og hjemmeeksamen. .

Endret av Talula
Gjest Marie81
Skrevet

Jeg leste nøye på de første store - Platon, Aristoteles, Decartes, Kant og Hume (hovedtrekkene i ideene deres) og rep.hefte på resten av pensum. Gikk fint! Vi fikk utdelt en del tidligere eksamensoppgaver å øve på, det hjalp masse.

Skrevet
Jeg leste nøye på de første store - Platon, Aristoteles, Decartes, Kant og Hume (hovedtrekkene i ideene deres) og rep.hefte på resten av pensum. Gikk fint! Vi fikk utdelt en del tidligere eksamensoppgaver å øve på, det hjalp masse.

Samme her! :)

Skrevet (endret)

Jeg var på det meste av forelesninger og kurs, og skrev underveis noen notater som jeg pugget som en gal en uke før eksamen. Jeg fikk 1,8. Så med andre ord så kunne jeg tatt det vesentlig roligere det halvåret :forvirret:

Dette var den gamle ordningen. Tror det er enklere nå, skal ikke all verden til for å bestå, så sikkert mer en greit å pugge det repetisjonsheftet, men da må du kunne alt som står der og tror jeg :)

Good luck!

Endret av Camma
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns ex. phil var veldig spennende da jeg tok det for noen år siden. Jeg jobbet meg ikke i hjel (men leste alt en gang), og fikk en veldig god karakter. Har også en venninne som kun jobbet med det en helg, og hun fikk noe som tilsvarer B i dag.

Men, det avhenger jo også av interesse og hvor lett man tar ting. Veldig vanskelig å gi noen generelle råd når man ikke vet hvordan du jobber osv. Det fins jo folk som stryker på ex. phil, så det kommer ikke helt av seg selv.

Når jeg ser i ettertid hvor utrolig lite pensumet på ex. phil var i forhold til pensum seinere, så blir det fort til at jeg tenker at det er så lett og overkommelig. Som ny student (med lite innarbeidede rutiner), er det gjerne krevende nok.

Jeg vet ikke hvor mye som står i dette heftet, men selv er jeg skeptisk til slike sammendrag uten å lese pensum. Føler at jeg ikke får den fulle forståelsen, fordi man bare får et sammendrag. Det blir jo sånn at du virkelig må pugge hvert eneste ord.

Du har vel ikke eksamen før til våren? I så fall ville jeg tatt meg tid til å hvertfall lese litt om de viktigste filosofene og hovedpoengene.

Lykke til!

Gjest gotmyselfanuzi
Skrevet

Ja..

Kompis av meg, fikk jeg høre i dag sto på flervalgsprøven(kryss av alternativ) med kun repetisjonsheftet som pensum. Pluss at jeg har hørt du får dødslang tid på skriveoppgavene.

I like :)

Skrevet

Jeg burde tydeligvis ha tatt exphil et annet sted ;)

Gjest gotmyselfanuzi
Skrevet

Jeg går også på uio da.

Går du der fortsatt?

Skrevet
Jeg går også på uio da.

Går du der fortsatt?

Mener du meg?

Jeg går der fortsatt ja. Vi hadde ingen flervalgsprøve vi :forvirret:

Kanskje de har endret det, eller det finnes forskjellige eksamensvarianter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...