Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

han sier så mye fælt til meg, men også så mye fint. Er det vanlig at de sier slike ting?

F eks ikveld satt vi og spiste is sammen, jeg hadde på mye sjokolade på isen og han sa at jeg ikke er normal, helt rolig og uprovosert. Må legge til at vi har kranglet veldig mye i det siste, og han har behandlet meg veldig dårlig tidligere i forholdet, men så ble han "snill" igjen, bortsett fra disse gangene han sier fæle ting til meg - helt uprovosert og uten å være sint. Så der satt vi, hadde hatt en fin dag, og hatt det koselig hele kvelden. Så sier han at jeg ikke er normal. Og jeg trodde han tulla pga at jeg hadde på mye sjokolade, så jeg svarer "å, mener du det?" "Ja, i det ene minuttet er du blid og glad - i det neste er du sur og vanskelig." Svarer han. Der ble hele kvelden ødelagt. Jeg sliter med mange komplekser, både fra før jeg møtte han og ekstra mye etter at jeg ble sammen med han. Vi har snart vært sammen i to år. Jeg ble lei meg og syntes det var dårlig sagt, men det er som om han aldri tåler å ha en hel kveld sammen som er "perfekt" - der vi er glade og har det fint og koselig. Da skal han ødelegge med sårende kommentarer. Og så må jeg liksom forklare han hvorfor det er sårende at han sier det, fordi han skjønner det ikke - han skjønner ikke at det er så sårende. Som om han ikke har noen sperrer. En gang sa han at rumpa mi er stygg, en annen gang at ei venninne hadde kjempefin rumpe. Han har alltid noe dumt å komme med, og det sårer veldig, spesielt siden selvtilliten min er forferdelig lav, så lav at jeg har problemer med å sitte på bussen blant fremmede folk, jeg kan ikke ta bussen uten å føle meg beglodd (må legge til at de fleste menn syns jeg er pen og legger an på meg, men likevel føler jeg meg ikke særlig pen eller normal og er livredd for at folk skal tenke at jeg ikke er normal.) Jeg kan ikke gå på gaten uten å lure på hva alle andre syns om meg og klærne mine. Og det gjør alt bare verre å få høre fra sin egen samboer at jeg ikke er normal. Det er så sårende. Jeg skulle sove nå, men måtte bare skrive fra meg dette. Sitter og griner. Han er alt jeg har, og han elsker meg men han liker tydeligvis å bryte meg ned eller så tenker han ikke i det hele tatt. Eller er jeg blitt spesielt nærtagen, etter alt han har gjort før... Jeg aner ikke lengre, er så usikker på meg selv, og så lei meg. :tristbla: Har dere andre det slik med kjærestene og samboerne deres? Jeg er så lei meg, så utrolig lei meg. Og jeg er redd for at jeg har mistet grepet, at kanskje han har rett, at jeg ikke er normal. Etter det sa han unnskyld for han blir alltid litt "redd" når jeg blir lei meg og begynner å grine, for han vet hvor mye fælt han har gjort mot meg før, og han vil gjøre det godt igjen, og er snill vanligvis men det er så vanskelig å bare glemme det der og da og la han klemme meg. Jeg bare klarer ikke at han kommer i nærheten av meg når han har såret meg slik. Oftere og oftere sier jeg til han at jeg ikke orker mer. At jeg ikke orker han mer. Men jeg elsker han så høyt likevel og han tar vare på meg som ingen andre kan. Men han sårer samtidig så utrolig mye, og det er lenge siden jeg kan huske å ha en hel dag helt til kvelden helt fin. Alt jeg vil, er å være glad og ha en fin dag... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
han sier så mye fælt til meg, men også så mye fint. Er det vanlig at de sier slike ting?

F eks ikveld satt vi og spiste is sammen, jeg hadde på mye sjokolade på isen og han sa at jeg ikke er normal, helt rolig og uprovosert. Må legge til at vi har kranglet veldig mye i det siste, og han har behandlet meg veldig dårlig tidligere i forholdet,men så ble han "snill" igjen, bortsett fra disse gangene han sier fæle ting til meg - helt uprovosert og uten å være sint. Så der satt vi, hadde hatt en fin dag, og hatt det koselig hele kvelden. Så sier han at jeg ikke er normal. Og jeg trodde han tulla pga at jeg hadde på mye sjokolade, så jeg svarer "å, mener du det?" "Ja, i det ene minuttet er du blid og glad - i det neste er du sur og vanskelig." Svarer han. Der ble hele kvelden ødelagt. Jeg sliter med mange komplekser, både fra før jeg møtte han og ekstra mye etter at jeg ble sammen med han. Vi har snart vært sammen i to år. Jeg ble lei meg og syntes det var dårlig sagt, men det er som om han aldri tåler å ha en hel kveld sammen som er "perfekt" - der vi er glade og har det fint og koselig. Da skal han ødelegge med sårende kommentarer. Og så må jeg liksom forklare han hvorfor det er sårende at han sier det, fordi han skjønner det ikke - han skjønner ikke at det er så sårende. Som om han ikke har noen sperrer. En gang sa han at rumpa mi er stygg, en annen gang at ei venninne hadde kjempefin rumpe. Han har alltid noe dumt å komme med, og det sårer veldig, spesielt siden selvtilliten min er forferdelig lav, så lav at jeg har problemer med å sitte på bussen blant fremmede folk, jeg kan ikke ta bussen uten å føle meg beglodd (må legge til at de fleste menn syns jeg er pen og legger an på meg, men likevel føler jeg meg ikke særlig pen eller normal og er livredd for at folk skal tenke at jeg ikke er normal.) Jeg kan ikke gå på gaten uten å lure på hva alle andre syns om meg og klærne mine. Og det gjør alt bare verre å få høre fra sin egen samboer at jeg ikke er normal. Det er så sårende. Jeg skulle sove nå, men måtte bare skrive fra meg dette. Sitter og griner. Han er alt jeg har, og han elsker meg men han liker tydeligvis å bryte meg ned eller så tenker han ikke i det hele tatt. Eller er jeg blitt spesielt nærtagen, etter alt han har gjort før... Jeg aner ikke lengre, er så usikker på meg selv, og så lei meg.  :tristbla: Har dere andre det slik med kjærestene og samboerne deres? Jeg er så lei meg, så utrolig lei meg. Og jeg er redd for at jeg har mistet grepet, at kanskje han har rett, at jeg ikke er normal. Etter det sa han unnskyld for han blir alltid litt "redd" når jeg blir lei meg og begynner å grine, for han vet hvor mye fælt han har gjort mot meg før, og han vil gjøre det godt igjen, og er snill vanligvis men det er så vanskelig å bare glemme det der og da og la han klemme meg. Jeg bare klarer ikke at han kommer i nærheten av meg når han har såret meg slik. Oftere og oftere sier jeg til han at jeg ikke orker mer. At jeg ikke orker han mer. Men jeg elsker han så høyt likevel og han tar vare på meg som ingen andre kan. Men han sårer samtidig så utrolig mye, og det er lenge siden jeg kan huske å ha en hel dag helt til kvelden helt fin. Alt jeg vil, er å være glad og ha en fin dag...  :tristbla:

Begrepet "psykopat" er visstnok ikke lengre i bruk som en diagnose, men dette minner skremmende mye om psykopatiske trekk.

Jeg sitter skjelden igjen med tanken om at her er det ikke håp for å få et godt forhold, som regel kan det meste ordnest på, men her klarer ikke jeg se andre muligheter enn brudd. Klart, du kan håpe på han endrer seg (noe som krever at han først ser behovet for endring), og håpe å at sårene gror, men sjansen for det er neppe stor. For din egen del, kom deg bort, og det så fort du overhodet kan. Det er faktisk bedre å være singel enn å være sammen med noen som konstant bryter deg ned.

Og nei, det er ikke normalt at noen som er glad i deg gjør alt som er mulig for å få deg ned!

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Det jeg tenker er at han "hjernevasker" deg til å tro at du ikke er bra nok sånn at han vet hvor han har deg, og at du ikke skal gå fra han. Høres ut som om han har psykopatiske trekk, og at han prøver å knekke deg helt (les over innlegget ditt igjen, og tenk over hva du ville svart om det ikke var deg, men noen andre som skrev innlegget). Du er helt klart verdt mye mer enn en mann som holder deg nede på den måten :klem: Kom deg vekk!

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg glemte å si: Nei, det er ikke normalt at kjærester holder på sånn! Absolutt ikke!

Skrevet

Uff. Navnet hans begynner ikke på J vel?

Gjest Miss Guided
Skrevet

Dette er ikke et forhold du vil ha særlig glede av i lengden. En mann som bryter deg ned når det passer han for så å være "snill" mot deg etter en stund er ikke noe å samle på. Du er verdt mye mer enn dette.

Dette er første gangen jeg sier dette som svar til noen her inne: KOM DEG VEKK fra dette forholdet. Du har ikke godt av det.

Gjest Thalassa
Skrevet

Les litt om psykopater o.l så kanskje du kjenner igjen mekanismene hans?

For å si det sånn, du kommer ikke til å få det noe bedre hvis han faktisk har psykopatiske trekk..!

henger meg på de andre her, kom deg vekk fortere enn svint! Bedre å være ensom men føle seg bra med seg selv enn å være sammen med en jævel som holder deg nede og får deg til å føle deg verdiløs.

Det er mange fine menn der ute som lengter etter en som deg.

Skrevet

Kan ikke se at han har sagt noe som er så grusomt at det er ok at du reagerer som du gjør. Jeg synes du overdriver ut fra det du forteller. Hvis du virkelig er så sensitiv med så lav selvtillit som du fremstiller så har du sannsynligvis noen vannvittige humørsvigninger, og det kan være veldig slitsomt for andre.

Skrevet (endret)

Jeg synes oppførselen du beskriver ikke hører hjemme i et normalt forhold, det er absolutt ikke vanlig å bli behandlet slik. Men du beskriver også svært lav selvfølelse og mange komplekser, og det er litt vanskelig å vite om det du opplever skyldes dine komplekser eller det kjæresten din sier, eller kanskje et samvirke.

Kanskje du opplever det sterkere på grunn av kompleksene? Har du forsøkt å snakke med ham?

Endret av Talula
Gjest Paladin
Skrevet

Jeg synes man skal være forsiktig med å henge merkelappen psykopat på et menneske kun utfra så lite opplysninger som vi har fått lese her. Å gi en korrekt psykopatdiagnose er noe vi bør overlate til eksperter (psykologer og psykiatere).

Men det som betyr noe her er at TS føler at hun blir ofte såret og tråkket på av sin kjæreste. Det kan være mange årsaker til det. En er at TS har veldig lav selvtillit og har mange sår fra tidligere forhold som bidrar til at hun ikke føler seg bra nok samt at kjæresten hennes nå gjør mye dumt som ikke akkurat bidrar til å øke hennes selvtillit.

Dr Phil hadde en sammenlikning som var ganske god. Om du blir tatt på skulderen så vil et vanlig menneske ikke reagere på det, men en som er solbrent vil hyle av smerte. Jeg tror nok at TS er en som kanskje er litt solbrent og reagerer mer på hva som blir sagt og gjort en en som ikke har opplevd mye vondt. Da kan forholdsvis små ubetenksomheter til kjæresten hennes få langt større effekt enn han kunne forestille seg.

Hvis TS har fortalt sin kjæreste om mye av det vonde hun har opplevd og at hun er veldig nærtagende etc. så er det svært tåpelig av kjæresten hennes å kommentere slik han gjør. Det er å helle bensin på bålet og hindre at hun kan klare å komme seg over det som har skjedd tidligere.

Hvis han ikke vet om hvor nærtagende hun er (annet enn at han burde klart å analysere seg frem til det utfra hennes reaksjoner på hans sårende kommentarer) så burde hun tatt en skikkelig alvorsprat med ham. Han bør få vite at han må ikke lire av seg slike sårende kommentarer. Det er mulig at han tror at det er bagateller og kan ikke forstå reaksjonen hennes. For eksempel når han sier at "du er ikke normal fordi du det ene øyeblikket er blid og neste øyeblikk sur". En person som har normal selvtillit ville ikke reagert på det annet enn å bli litt fornærmet. Kanskje det ville kommet noen kommentarer tilbake i forsvar etc.

Det er også mulig at kjæresten til TS ikke forstår og mestrer hvor nærtagende TS er. Kanskje han grubler over hennes reaksjoner på ting han sier og gjør og ikke forstår logikken i det. Da kan det komme som lyn fra klar himmel en kommentar om at hun ikke er normal fordi.... Kanskje han har sittet og grublet over dette og plumper ut med det selv når alt er bra. Det er ikke sikkert at han er en drittsekk som bare ønsker å trykke henne ned. TS fortalte at han sier unnskyld når han har sagt noe sårende. Det er ihvertfall ikke noe tegn på en psykopat. En psykopat tar aldri feil i sine øyne og evner ikke å si unnskyld. Annet enn en liksomunnskyld dersom det er nødvendig for å beholde kontrollen.

Det er viktig å huske på at TS hadde komplekser (hennes ord) FØR hun traff sin nåværende kjæreste. Så det er ikke han som har brutt henne ned til å bli nætagende med diverse komplekser. De var der allerede. Men han bidrar ikke til at hun føler seg bedre og blir trygg på livet fordi han sårer henne også. Men det er ikke lett for en vanlig mann / kvinne å vite hvordan man best mulig skal behandle en som er veldig nærtagende med komplekser. Hvis man må gå på eggeskall og passe munnen sin hele tiden så blir det veldig slitsomt.

Alle mennesker sier og gjør av og til noe dumt som sårer den man er glad i. Det som da er viktig er at man innser det man gjorde og sier unnskyld og prøver å unngå at det gjentar seg. En drittsekk vil bare fortsette med å såre fordi han liker å ha kontrollen og se sin "kjære" bli undertrykket.

Vi vet for lite om kjæresten til TS er en slik drittsekk eller kun en mann som er ubetenksom og ikke vet hvordan han best bør behandle TS. Man må se på hensikten bak ordene som blir sagt også samt tonen de blir sagt med. TS aner nok om han systematisk driver og sårer henne eller om han er dum og ubetenksom og ikke vet rekkevidden av hva han sier og gjør. Hvis det er det første burde hun raskest mulig kvitte seg med ham. Hvis det er det siste burde hun ta en alvorsprat med ham og fortelle om at hun er nærtagende og har komplekser. Da kan han forsøke sitt beste til å ta hensyn slik at hun ikke blir såret.

Man må huske på at det er ikke lett å leve sammen med et menneske som har opplevd mye vondt og er veldig nærtagende. Det krever at man tar ekstra mye hensyn og lærer seg hva som trigger de negative følelsene hos den som er nærtagende. Men når man velger en kjæreste så velger man HELE personen, med både gode og dårlige sider. Så TS skal ikke føle press om at hun MÅ forandre seg slik at kjæresten hennes slipper dette. Hun er den hun er og må selv bestemme hvordan hun vil tackle disse problemene hun har. Om kjæresten elsker henne så finner han seg i det og forsøker å hjelpe til så mye han kan for at hun kan bli bedre. Kjæresten hennes har et valg (akkurat som TS) om å være sammen eller ikke. Velger han å være sammen med henne så må han ta de hensyn som er nødvendig for at begge er lykkelige sammen. Klarer han ikke det så er det best å skille lag.

Mitt inntrykk fra det TS skrev er at kjæresten hennes ikke er en dårlig person (psykopat, drittsekk etc.), men simpelthen en man som ikke vet hvor lett hun er å såre og at han må ta mye mer hensyn til det og passe kjeften sin bedre. Så TS bør tenke på om det er håp om at han kan bli mer forståelsesfull og lære å slutte med sårende kommentarer eller ikke. Situasjonen nå er uholdbar og han bør forstå at dersom han ikke forbedrer sin adferd betydelig så har de ingen fremtid sammen.

Skrevet

Du får i hvertfall ikke mindre komplekser av å være sammen med en som alltid skal kritisere deg (Jeg har også hatt en sånn kjæreste en gang - det var alltid noe feil med meg, men alle andre jenter var alltid pene og sexy. Ikke særlig bra for selvtilliten, nei!). Kanskje du burde lage et lite regnskap for deg selv, noter deg i en dagbok eller lignende hver gang han sier noe til deg som du blir lei deg for, det er gjerne sånn at hvis du er lei deg seks dager på rad, så glemmer du det fort hvis han er snill den sjuende... Og hvis han får deg til å føle deg stygg/unormal/dum oftere enn han får deg til å føle deg bra, så vet du hva du bør gjøre?

Det finnes mange menn der ute som ikke oppfører seg sånn som det. Og han tar IKKE vare på deg som ingen andre kan når han stadig sier ting som han vet at du blir lei deg for.

Det er dessverre sånn at noen mennesker er veldig kritiske og har det med å henge seg opp i negative ting, ting som andre kanskje ikke ville tenke på som negativt i det hele tatt, og de blir sjelden bedre etter hvert, snarere tvert imot!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Paladin over formulerte så bra det jeg hadde tenkt til å si, at jeg ikke har så mye å føye til.

Men jeg syns det var veldig trist å lese innlegget ditt. Det er tydelig at ikke har det bra, og man skal ikke behøve å ha det sånn. Men om det er han som trykker deg ned eller om det skyldes dine tidligere opplevelser og lave selvtillit, er det ingen av oss som kan bedømme.

Jeg er veldig skeptisk til å slenge ut påstander om psykopati. Slik jeg leser innlegget ditt, kan det like gjerne være det at du tolker ting ut fra hvordan du har det med deg selv. Når man har opplevd mye vondt og sliter med selvtilliten, kan selv uskyldige kommentarer bli tatt ille opp. Hvis det er sånn, vil nok det bli slitsomt for deg i lengden, også i forhold til andre mennesker. Dette er det også mulig å få hjelp for. Har du vært inne på tanken om å oppsøke en psykolog? Uavhengig av om han er en drittsekk eller ei (og om han er hovedårsaken til den dårlige selvtilliten), så kan det være fint å snakke med noen profesjonelle om det, som kan bidra til at ting blir litt lettere for deg.

Du bør også tenke gjennom forholdet ditt. Er det han som bryter deg ned, og er han en direkte årsak til at du føler deg som du gjør? Eller er han en vanlig mann som ikke vet hvordan han skal gripe ting fatt, og som kan være en god støtte for deg? Uansett, så syns jeg at du bør prate med ham om disse tingene.

Skrevet

Det er veldig lett å skylde på en kjæreste, kalle ham psykopat og si "kom deg vekk, han ødelegger deg".

Kjære TS: Se litt på hvordan du snakker om deg selv. Det er IKKE pent det kjæresten din gjør mot deg, og det han sier til deg - men hvordan behandler du deg selv? Hva sier du til deg selv?

Jeg sliter med mange komplekser,

...spesielt siden selvtilliten min er forferdelig lav, så lav at jeg har problemer med å sitte på bussen blant fremmede folk, jeg kan ikke ta bussen uten å føle meg beglodd (må legge til at de fleste menn syns jeg er pen og legger an på meg, men likevel føler jeg meg ikke særlig pen eller normal og er livredd for at folk skal tenke at jeg ikke er normal.)

Jeg kan ikke gå på gaten uten å lure på hva alle andre syns om meg og klærne mine.

Du sier jo til deg selv at du ikke er normal, faktisk så unormal at du ikke kan ta bussen fordi du føler deg beglodd.

Det kjæresten din gjør er kun å si det samme til deg som du sier til deg selv - og hvorfor er det egentlig så mye verre at han sier det til deg enn at du sier det til deg selv? Det går jo ut på det samme, gjør det ikke?

Kjære, kjære TS - du fortjener ikke å høre så mye negativt fra kjæresten din, men du er nødt til å begynne med å endre dine egne tanker om deg selv. Forsøk å tenke annerledes om deg selv - finn ut av hva dine negative tanker er, og endre dem til å bli positive. Si positive ting til deg selv!

Samtidig kan du jo vurdere om det kanskje ville være bedre for deg å finne deg en annen kjæreste, som støtter deg litt mer - eller eventuelt være single en periode. Eller kanskje det viser seg at kjæresten din vil forandre seg i takt med deg - dersom du begynner å endre dine egne oppfatninger av deg selv.

Masse lykke til, og mange klemmer fra Nelle :klem:

Gjest Miss Guided
Skrevet

Det er nok for lett å slenge ut psykopat diagnoser i hytt og pine når det egentlig dreier seg om helt vanlige drittsekker. Og de kan være vanskelig nok å leve sammen med.

Det er ikke mange ordentlige psykopater ute og går, men nok av den vanlige drittsekken.

Skrevet
Uff. Navnet hans begynner ikke på J vel?

Først må jeg si at jeg ikke er trådstarter. Men har vært sammen en fyr som ligna på den trådstarter har vært sammen med, og navnet hans begynte på J....fra Trondheim eller? ;) ...vel, nok om det

Til trådstarter: virker som kjæresten din har psykopatiske trekk synes jeg. Veldig vanlig at man blir mer eller mindre hjernevasket til slutt dessverre. Hadde det vært meg hadde jeg nok gått min vei fort som F..Og nei,det er ikke slik det skal være! Du fortjener mye bedre :klem:

Skrevet
Kan ikke se at han har sagt noe som er så grusomt at det er ok at du reagerer som du gjør. Jeg synes du overdriver ut fra det du forteller. Hvis du virkelig er så sensitiv med så lav selvtillit som du fremstiller så har du sannsynligvis noen vannvittige humørsvigninger, og det kan være veldig slitsomt for andre.

Hva vet du om deres tidligere historie, og hvor mye det har såret henne?

Bare for å forklare bildet litt bedre, slik jeg ser det; En liten ting en kjæreste ikke gjør... er å si at du har stygg rumpe. :klaske:

Mange små dammer utgjør tilslutt en stor elv, eller noe i den duren.

Om kjærestens problem grunner i det at han ikke forstår hvor sensetiv hun er mener jeg at det i seg selv er et varskotegn på at hans antenner ikke er helt velbeholdte. De fleste i denne tråden klarer godt og vel å se at noe ikke stemmer.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis man har lavt selvbilde er det da noen hjelp i at man får høre at man er unormal, har stygg rompe, etc., samt at man opplever at ikke en eneste kveld går uten at man får en eller annen slik bemerkning?

Skal ikke kjærester bygge en opp og si slike ting som at de elsker en uansett og slikt?

Jeg er helt enig i at TS negative selvbilde har sykelige tendenser siden hun tror at folk på bussen bryr seg nok om henne til å ha en mening, men kjæresten hjelper vel ikke akkurat til med å bedre dette gjør han vel?

Hver dag ... drypp drypp drypp. Det kaller ikke jeg ubetenksomt, det kaller jeg systematisk.

Skrevet

Skal ikke kjærester bygge en opp og si slike ting som at de elsker en uansett og slikt?

NEI! Det er ikke en kjærestes ansvar å bygge deg opp. Hvis man har lavt selvbilde får man gjøre noe med det selv. Å bygge et forhold på grunnlaget av at man trenger en kjæreste for å bygge seg opp, blir å bygge forhold på helt fullstendig feil grunnlag.

Jeg sier ikke at det er greit at en kjæreste slenger dritt, men det er langt verre å slenge en masse dritt til seg selv enn at en kjæreste slenger dritt til en. Om jeg konstant går og tenker om meg selv "Jeg har stygg rompe, jeg har stygg rompe" er jeg ikke det spor bedre selv, enn om kjæresten min skulle si det til meg.

Man må rett og slett ta litt ansvar for eget liv og ikke bare skylde på kjæreste og omgivelser når ting går galt!

Og med dette uttrykker jeg på ingen måte at jeg ikke har medfølelse med mennesker som sliter med lavt selvbilde og lite konstruktive kjæresteforhold, for det har jeg - i aller høyeste grad.

Nelle :)

Skrevet
NEI! Det er ikke en kjærestes ansvar å bygge deg opp. Hvis man har lavt selvbilde får man gjøre noe med det selv. Å bygge et forhold på grunnlaget av at man trenger en kjæreste for å bygge seg opp, blir å bygge forhold på helt fullstendig feil grunnlag.

Jeg sier ikke at det er greit at en kjæreste slenger dritt, men det er langt verre å slenge en masse dritt til seg selv enn at en kjæreste slenger dritt til en. Om jeg konstant går og tenker om meg selv "Jeg har stygg rompe, jeg har stygg rompe" er jeg ikke det spor bedre selv, enn om kjæresten min skulle si det til meg.

Man må rett og slett ta litt ansvar for eget liv og ikke bare skylde på kjæreste og omgivelser når ting går galt!

Og med dette uttrykker jeg på ingen måte at jeg ikke har medfølelse med mennesker som sliter med lavt selvbilde og lite konstruktive kjæresteforhold, for det har jeg - i aller høyeste grad.

Nelle  :)

Men noen ganger handler det å teffe på de mennesker som bringer frem det beste i en, som ikke trigger det værste.

Uannsett, jeg hadde aldri godtatt at mannen min sa jeg var stygg, på noen som helst måte (da hedde han ikke vært mannen min idag), men denne jenta godtar jo tydligvis dette - siden hun fortsatt er sammen med han. Men det er likevel ikke "greit" å støtte de dårlige kommentarene. Et sted man sirkelen brytes. Og det ikke ut som om denne mannen/situasjonen hjelper henne på vei.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det ikke er kjæresters oppgave å bygge hverandre opp, men derimot er det alle mennesker ansvar å ikke bryte andre ned. Og slik jeg leser trådstarter er det det som er problemet her. Selv om trådstarter hadde dårlig selvtillit i utgangspunktet, så blir det bare verre av å fortsette å være sammen med en sånn fyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...