Gå til innhold

Kontrastvæske

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke drukket det selv, men mannen min har gjort det (1 liter). Det smaker ikke så verst det første glasset, men etter det var det ille å få ned. Smaker anis/lakris og konsistensen er som vann.

Skrevet

Om det er det brygget jeg tror det er så mener jeg mange sier det er mindre ille om det er ordentlig ISkaldt.

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
hva skal du ta røntgen av?

Viktig spørsmål, da det er forskjellig type kontrastmiddel som brukes avhengig av hva som skal fotograferes. Er det vanlig røntgen? CT-bilder? MR-bilder? Spesialbilder, feks. scintigrafi? Noe kontrast gis intravenøst, andre typer drikkes.

Skrevet

Okey. Jeg har tatt ct av magen (vet ikke om det kanskje er det du skal..). Da skulle jeg ihvertfall egentlig drikke kontrastvæske, men siden jeg reagerer veldig mye på det så drakk jeg vann isteden, 1 liter iskaldt vann ca. Under undersøkelsen hadde jeg på meg en stoooor t-skjorte og kosebukse.

Skrevet

Jeg fikk noe som lignet på tjukk milkshake. Det smakte litt som jordbær(om enn noe kunstig), så det kunne vært verre.

Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

Jeg har fått en tjukk "grøt", antakeligvis det den gjesten over her beskriver som milkshake... Samme konsistens som sånn silikon på tube man bruker i skjøter på baderomsfliser (i hjørner etc). Konsistensen er det verste synes jeg, smaker spiller liten rolle. Nå er jeg ekstremt var på sånne ting da, så går sikkert bedre for majoriteten enn meg ;)

Endret av Frysepulver
Skrevet

Jeg fikk kontrastveske blandet i saft.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...