sacred Skrevet 25. januar 2007 #1 Skrevet 25. januar 2007 Jeg skal ha eksamen i morgen, høgskole eksamen, og har tenkt til å ikke ta den, men bare stryke, slik at jeg kan ta konte eksamen i mars i steden. Jeg hadde tenkt til å bare bli hjemme i morgen tidlig, altså ikke dukke opp i det hele tatt. Det blir vel automatisk stryk. Men kjæresten min mener at jeg er nødt til å være der og levere blankt i steden, ellers får jeg ikke tatt konteeksamen.. Mens venninnen min mener det samme som meg. Er det noen som vet hva som er riktig?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 25. januar 2007 #2 Skrevet 25. januar 2007 Det spørs hvor du går. Der jeg går kan du ta den på nytt uansett, men de fleste steder kan du ikke det så vidt jeg vet.
La Luna Skrevet 25. januar 2007 #3 Skrevet 25. januar 2007 Dette er forskjellig fra skole til skole. På uio må du (i hvert fall i de faga jeg kjenner til) vente til neste gang den eksamen blir gitt ordinært, altså som regel neste semester. Ring skolen din og hør hvordan de gjør det der.
messy Skrevet 25. januar 2007 #4 Skrevet 25. januar 2007 Paa de fleste steder der de arrangerer konteeksamen maa du stryke for aa faa ta den. Dersom du trekker deg (leverer blankt eller noe som ikke er et forsoek paa en faglig besvarelse eller ikke moeter opp) Har du ikke rett paa konteeksamen men maa gaa opp neste gang de organiserer vanlig eksamen.
sacred Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2007 Paa de fleste steder der de arrangerer konteeksamen maa du stryke for aa faa ta den. Dersom du trekker deg (leverer blankt eller noe som ikke er et forsoek paa en faglig besvarelse eller ikke moeter opp) Har du ikke rett paa konteeksamen men maa gaa opp neste gang de organiserer vanlig eksamen. ← Jeg får ta den dersom jeg leverer blankt, det var en venninne i klassen som gjorde dette på en eksamen i oktober nemlig. Hun leverte blankt etter 30 min og gikk, og tok konteeksamen igjen i desember og fikk en B. Så jeg får vel dukke opp der i morgen og levere blankt..
La Luna Skrevet 25. januar 2007 #6 Skrevet 25. januar 2007 Er du sikker på at det alltid blir satt opp konteeksamen da? På uio veit jeg at det må være så og så mange som har vært syke for at det skal bli satt opp.
sacred Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2007 Hmm ja, vi har fått et slikt infohefte for 2007, der det står hvilke dager vi har forelesninger, klokkeslett og hvor, og der står det konte eksamen i forvaltningsrett 6 mars Og konte eksamen i neste faget kontraktsrett en gang i juni, og konte eksamen i velferdsrett i september. (husker ikke nøyaktige datoer i farta)
sacred Skrevet 25. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2007 Jepp, det var altså denne venninen min som leverte blankt forrige eksamen og 3 i klassen som strøk som tok konte eksamen sist, så de var jo bare 4 stk. Skulle tippe det blir flere på denne, det er et mye vanskeligere fag nå..
messy Skrevet 28. januar 2007 #10 Skrevet 28. januar 2007 Jeg vet hvertfall at de har avskaffet den type ordning her i Tromsoe. Rett og slett fordi det er saa mange som misbruker ordningen. Leverer du blankt, eller noe som ikke ligner paa en faglig besvarelse regnes det som trekk, og du maa vente til neste ordinaereksamen. Og mange steder i bergen har de avskaffet konteeksamen totalt... Men det kan jo vaere annerledes der du er...
Gjest gjesta Skrevet 28. januar 2007 #11 Skrevet 28. januar 2007 Hvis man ikke møter opp så må man vente til neste ordinære eksamen. Hos oss var det 5 som strøk og det blir ikke arrangert konte til de, så de må vente til neste år med å ta den opp, selv om det står på studieplanen når konten blir arrangert.. For det var ikke nok som strøk til at de gidder å arrangerer konte..
sacred Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. januar 2007 Jeg tok eksamenen likevel jeg Og vi fikk jo et ark med info osv om eksamen, og der stod det at om du velger å levere blankt blir det registrert som et eksamens forsøk og eksamen vil ikke bli sensurert. Det samme gjelder om man ikke møter opp uten gyldig grunn. Det betyr altså at hvis jeg ikke hadde møtt opp hadde jeg bare strøket på vanlig måte? Og de som leverer blankt får møte til konte eksamen.
mee mee Skrevet 28. januar 2007 #13 Skrevet 28. januar 2007 på min skole kan man enten la være å møte opp, eller ta konte uansett om hvilken karakter jeg får. så har mange valg..
Gjest Kristin_ Skrevet 28. januar 2007 #14 Skrevet 28. januar 2007 På mitt studie går det konteeksamener i alle fag, men om man skal konte en eksamen samme semester som det er undervisning i det, må du vente til slutten av semesteret. Grei ordning
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå