Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har erfaring med Handelsinstituttet i Bergen ? Noen som har studert der som kan fortelle om positive/negative efaringer.

Er det også noen som kjenner til hvor godt studiene er annerkjent hos firmaer ?

svar mottas med stoor takk

Har til nå bare hørt bra ting derfra. Virker som et bra sted å studere, og at jobb mulighetene er mange, men vil gjerne høre andres erfaringer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en helt grei skole. Lett tilgjenngelighet, og dyktige lærere. Selv om vi ikke var helt fornøyde med edb-lærerern-var mye borte. Ellers var ikke alt av edbverktøyet de benyttet så veldig godt. For helsesekretærer hadde de ikke noen av dataverktøyene sykehusene benytter.

Men tross alt var dette et god skole. Av 10 i klassen var det 3 av oss som fikk jobb. Så hvor annerkjent studiene er er vanskelig å si. Hvis du går helsesekretær så tror jeg at jeg ville ha valgt en annen skole. Da jeg ikke har treft på noen på Haukeland som har gått denne veien.

Skrevet

Jeg gikk reiseliv der for noen år siden. Grei skole, flinke lærere, men ikke pokker om det gikk an å få jobb etterpå. Pensum var på vgs. nivå noe det ikke ble opplyst om. Skulle en få jobb etter skolen burde en ha jobbet i reiselivsbransjen fra før og dermed ha kontakter.

Det var ei som ikke hadde erfaring som fikk jobb, men det var fordi hun kunne nederlandsk og var høy nok til å bli flyvertinne i et flyselskap som var nederlandsk.

Min mening var at dette året var bortkastede penger. Jeg satser heller på høyskole.

Skrevet

takk for svar..

Andre som har erfaring ? Er administrasjonssekretær som vil være alternativet hos meg da.. og på nett siden deres står det at blant de som var ferdig i desember, hadde de fleste fått jobb.. hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...