Gå til innhold

Tale/sang fra mor eller far.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har nettopp innsett at det ikke blir hverken tale eller sang til meg fra mine foreldre.

Synes det er utrolig sårt.

Min far skal føre meg opp kirkegulvet, de skal ikke "sponse" oss med noe, jeg prøver å ordne alt selv....men jeg hadde visst ventet en tale. En slags takk for årene i hjemmet og lykke ønsker på veien, men...det vil de ikke gjøre, fordi de kan ikke/er ikke flinke nok.

Ble veldig lei meg, og har tidligere sagt at jeg venter meg en tale av min far, men hva nå?

Kan ikke forlange at de skal gjøre det, men det er det ENESTE jeg forventet av dem før bryllupet om 3 mnd, så de burde ha god tid.

Tenk om ingen fra min familie holder tale?

Har ikke søsken.

Er jeg hårsår, eller hva mener dere andre?

-Anna-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du spurt ham direkte?

Synes det høres merkelig ut at han ikke vil holde tale til deg.

Hvis han ikke er noen stor taler, så kan han jo i det minste lage en sang.

Mine foreldre er skilt, og jeg har vokst opp hos mamma, pappa følger meg opp kirkegulvet hvis han får fri fra jobb - jobber offshore.

Mamma lurte på å lage en sang, men jeg sa til henne, på en diskre måte at jeg hadde satt mer pris på en tale. Og det skulle hun gjøre.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg snakket med faren min.

Og jeg synes ikke at du er hårsår, tale fra brudens far er jo det mest vanlige i brylluper.

Håper det ordner seg!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er hårsår.

Jeg vil heller ikke få noen sang/tale fra mine foreldre. De sponser heller ingenting, og min far vil ikke følge meg til alters.

Jeg hadde ikke trodd jeg skulle reagere så sterkt på disse tingene som jeg gjorde, men begynner å komme over det nå.

De skal heller få sitte og angre på det under bryllupet når vi får flotte taler fra andre familiemedlemmer icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min far kommer ikke til å holde noen tale eller sang, men jeg vet i hvertfall årsaken. Han lider av angst. Min mor stakkar sliter voldsomt for tiden for hun snakker ikke så godt norsk og er redd for at hun skal "drite" seg ut.

Jeg håper det ordner seg for deg da du har så kort tid igjen.

24 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er vel ikke så lett for deg eller dine foreldre. Er enig i at det er trist at de ikke har tenkt å holde tale/sang for deg. Men kan du ikke snakke med de! Fortell at det finnes "profesjonelle" som skriver sanger så lenge foreldrene dine kan avse noen tanker og hendelser fra livet ditt..... Få bandet eller en annen i familien til å starte sangen så kan alle synge med! Det behøver ikke å være slik at man må stå i fokus.... Minn dem på at det er tanken som gjelder og INGEN trenger å vite at det ikke er de som har skrevet talen/sangen....

Håper at alt ordner seg...

icon_smile.gif;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skriv en sjøl og skriv på toppen fra PAPA. Eller engasjer firma å skrive en til han send regninge til han etter brylupet.

det fortjer han...

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er å overreagere jeg da. Om han ikke er noe "talemenneske" så må man da bare respektere det. Og det at de ikke hjelper til økonomisk ... vel, syns ikke helt man kan forvente det jeg da...

Hva med å nevne for foreldrene dine at de kan få andre til å skrive sang for dem? det er sikkert venner av de som kan hjelpe dem med det også.

Opp med hodet, bryllupet kommer til å bli så perfekt selv uten tale fra foreldrene dine icon_smile.gif Lykke til! icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-03-30 21:52, anonym wrote:

Skriv en sjøl og skriv på toppen fra PAPA. Eller engasjer firma å skrive en til han send regninge til han etter brylupet.

det fortjer han...

icon_smile.gif

eh... det ville jo vært rimelig barnslig gjort da, spør du meg. Men men ...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amethyst

Var i et bryllup der kun forloveren til bruden holdt tale. De hadde hentet en sang fra "Martins Allsang" på internett, som liksom skulle være fra foreldrene. Slik at det ihvertfall ble noe fra "de".

Det er jo litt kjedlig for den ene dersom den andre får mange taler og sanger....

Skuffelsen må man jo bare leve med (desverre), men det kan jo være greit at ikke alle vet at dine foreldre ikke bidrar med noe, så det er jo en måte å glatte over det på...

Hvis ikke mine foreldre bidrar, så har jeg tenkt å gjøre det på den måten.

Lykke til videre !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min skal følge meg opp kirkegulvet og har omsider bestemt seg for å holde tale. Hans første reaksjon var at "Hvis han må holde tale så kommer han ikke!" Var kjemppe lei meg til å begynne med men dette var nok en reaksjon på at jeg skal gifte meg i utlandet og det siste håp om at jeg skulle flytte tilbake til mitt hjemland var borte. Familien min skal samarbeide med talen: mamma skriver på sitt språk, broren min oversetter til svensk og pappa skal lese opp talen(han er heller ikke glad i å snakke offentligt). Kansje du kan foreslå noe lignende for faren din?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...