Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Er det normalt/vanlig aty babyene har hovne bryster eller får kuler rett under brystvortene???

Fikk sjokk i gårkveld da jeg plutselig kjente en stooor kul på det ene brystet til babyen. det er ikke slik på andre siden....

Legesekretæren sa på tlf i dag at det var vanlig, men fikk time for undersøkelse senere i dag.

men huff så bekymret man blir som førstegangsmor.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske at jeg leste om det da vesla var baby, sånne forstørrede kjertler kan komme av påvirkning fra hormoner fra mor om babyen blir ammet.

Er sikkert ikke noe du trenger å være redd for, men bra at du får det sjekket så du slipper å tenke mer på det :)

Skrevet

Jenta mi fikk brystbetennelse da hun var baby. Området ble rødt og varmt, og kulen var omtrent som en femmer. Hun trengte ikke antibiotika, men vi fikk noe å smøre på (Brulidin?). Hvis det ser betent ut, ville jeg gått til legen.

Gjest *Just-Me*
Skrevet

den er hvertfall veldig stor og det kan kansje virke litt betennt ja. har nå uansett fårr time til legen senere i dag. best å være på den sikkre siden!!

Skrevet

På Riksen sa de til meg at dette var veldig vanlig at babyer kunne få. Men ta tassen med til legen du, det er nok det tryggeste, og spesielt hvis det virker betent...

Skrevet

Jeg tror det er helt normalt.

Sønnen min har også det og jeg husker guttene også hadde det, så jeg uroer meg ikke.

Skrevet

litjtausa har og en klump, det er helt normalt. men den er ikke betent, da.

Gjest Myztica
Skrevet

Snuppa mi har også :Nikke: Men den er ikke betent....

Skrevet

helt vanlig så slapp av. men størrelsen varierer fra baby til baby

Skrevet

Mange babyer får kuler under brystvortene, hos noen kan det til og med komme ut noen dråper melk.. blir kalt heksemelk og er helt ufarlig.

Men hvis det blir rødt og veldig hovent kan det jo være en betennelse, så det kan være lurt å få sjekket.

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Annki_*
Skrevet
Er det normalt/vanlig aty babyene har hovne bryster eller får kuler rett under brystvortene???

Fikk sjokk i gårkveld da jeg plutselig kjente en stooor kul på det ene brystet til babyen. det er ikke slik på andre siden....

Legesekretæren sa på tlf i dag at det var vanlig, men fikk time for undersøkelse senere i dag.

men huff så bekymret man blir som førstegangsmor.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...