Gå til innhold

[b]Alkoholfritt bryllup??[/b]


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Pussig,- virker som de som definerer seg som kristne er mye mer opptatt av alkohol enn de andre....

Vi er ikke spesielt kristne. Vi koser oss med god vin og mat i ulike sammenhenger. Vi har holdt sammen i 10 år og drikker oss verken "drita fulle" eller "ligger med alle og enhver".

Det må være trist å ha slike svart-hvite oppfatninger av verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Afrodite

Hej!

At man har det kjedelig i et bryllup kan komme av mye. Gjestene, toastmaster, den man sitter ved siden av, alkohol/ikke alkohol - det er helt forskjellig. jeg var i bryllup med ganske "treige" gjester engang (slekten til brudgommen) - men alle de andre hadde det veldig moro! Det blir hva man gjör det til selv og hva det legges opp til! Helt flott uten alkohol. :wink:

Og - det er ALLTID noen som blir fulle i et bryllup... men som oftest ikke så mange. Heldigvis. :D (og skulle det bli en plage, er det vel bare å si til personen at "nå er det på tide å jekke seg litt..?")

Også for oss er det helt unaturlig uten alkohol, da min tilkommende er GRESK, og hans familie ville sikkert reagert litt rart på det.. og min familie og våre venner har et moderert og godt forbruk av alkohol, og alt har gått helt flytende i andre bryllup vi har värt- uten rölp! :ler:

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er egentlig litt utenfor tema, men må bare få luftet noen synspunkter...

-jeg drikker alkohol, og kan også drikke meg full en og annen gang, men jeg hopper da ikke til køys med "alle og enhver" allikevel...jeg er faktisk veldig "decent", og blant mine venner er dette gjengs holdning! Jeg er klar over at ikke alle har det på samme måte, men dersom man hopper til køys med alle og enhver tror jeg det ofte skyldes mer grunnleggende verdier, og ikke at man drikker seg full en og annen gang..

Jeg får også inntrykk av at noen mener kristne er et eksempel for andre i sin adferd. Dette provoserer meg litt. Vil det si at ikke kristne trenger forbilder for å klare å te seg?? Jeg tror ikke det er troen som gjør personer til gode forbilder, men hvilken person man er uansett religion. Jeg kjenner mange både kristne og ikke kristne, og synes i grunnen det finnes både gode og dårlige forbilder i begge gruppene. Jeg ønsker gjerne selv å framstå som et godt eksempel for f.eks yngre søsken, og tror da faktisk jeg klarer å være det selv om jeg ikke er kristen. Man kan jo faktisk ha gode verdier som medmennsekelighet og nestekjærlighet selv om man ikke er kristen. Mange av de verdiene kirken står for i dag er jo verdier jeg IKKE mener er positive (utestenging av homofile etc.)! Vel...litt utenom tema, men det gjorde godt å få sagt dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snakke om det opprinnelige innlegg, så hadde vi et (nesten) alkoholfritt bryllup. Flere grunner til dette; noe var våres egne ønsker, noe på grunn av gjester, og kanskje mest på grunn av økonomi. Vi hadde det alkoholfritt til middag, og til kvelden måtte de som ville ha noe sterkere kjøpe det i baren.

Vi synes det var et flott bryllup, men så var jo vi brudeparet! :-) (fikk ikke med meg så mye før en tre dager etterpå) Seriøst, så tror jeg folk virkelig hygget seg. De i familien fulgte med om noen følte seg ukomfortabel, men de sa at alle hugget seg. Og de synes at dette var kjempeflott.

Jeg synes egentlig at det er en uting å måtte argumentere opp og ned i mente, for å få "lov" til å ha et alkoholfritt bryllup. Man kan av og til føle som man begår en dødssynd ved å holde et alkoholfritt bryllup. Jeg vil si (som lilliBRURA) si at da er det de som har problem, ikke dere.

Men selvfølgelig vil dere prøve å gjøre alle gjestene til lags, og kanskje spesielt familiene. Ikke noen dag å få konflikter på. Men husk, at uansett valg, så er det ikke dere som lager konfliktene. Det må være de som ikke godtar deres valg. Dette er deres to festdag, det er dere to alle skal feire. Det beste jeg kan foreslå, er at dere snakker godt om dette dere to imellom. Så kan dere snakke med nærmeste familie, om dere synes det er nødvendig.

Det finnes ingen synonym med alkohol = artig, og ikke alkohol = kjedelig. (de som synes det burde kanskje ta seg en tur innom AA ;-) ) Bryllup med alkohol kan være vanvittig kjedelig og tragisk, og det kan også bryllup uten alkohol være. Det er personligheter, holdninger og kjemi som gjør at det blir feststemning eller ei. Men en flink toastmaster eller et godt gjennomtenkt program og underholdning vil hjelpe en godt på vei. Uansett om det skal være alkohol eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gjest!

Ville bare svare på innlegget ditt. Poengterer at kristne kan være like

mye "drittsekker" som alle andre.

Og jeg illustrerte bare et poeng når jeg snakka om å hoppe til seng med alle og enhver.. Dette er et STORT tema, men jeg orker ikke "krangle". God bryllupsplanlegging alle sammen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...