Gå til innhold

Inkasso


Cilie

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan svare meg på om det er en nedre grense aldersmessig for at man kan få en inkasso sak på seg? Er det først ved myndighetsalder, 18 år, eller er det ingenting grense??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale
Er det noen som kan svare meg på om det er en nedre grense aldersmessig for at man kan få en inkasso sak på seg? Er det først ved myndighetsalder' date=' 18 år, eller er det ingenting grense??[/quote']

Har du planer om å ta opp ett dyrt forbrukslån som foreldrene dine vil ende opp med å betale?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grense tror jeg.

Husker at jeg fikk en inkasso som 16-åring i alle fall.

Regner med at dette er en av grunnene til at postordre-firmaer o.l. krever foresattes underskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grense tror jeg.

Husker at jeg fikk en inkasso som 16-åring i alle fall.

Regner med at dette er en av grunnene til at postordre-firmaer o.l. krever foresattes underskrift.

Men kan en under 18 være juridisk bindene til en avtale? Synest det virker litt snålt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er foresatte som er juridisk bundet dersom de har skrevet under på noe.

Men dersom "gjelden" står på barnets navn, så vil også inkasso-kravet sendes til barnet.

Er ikke sikker på hva som står i loven da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Milla:

Dersom du ikke har noe fornuftig å si kan du vel la være å svare.

Ettersom jeg kan huske fra rettslæren er en avtale ugyldig dersom den er inngått av en mindreårig. Dvs. dersom du er under 18 år og har inngått en avtale, kan du ha mulighet til å komme deg unna inkassokravet.

Dersom foresatte har inngått avtalen for deg blir vel inkassokravet en sak mellom deg og foresatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...