Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

foreldre kritiserer her flyselskapet for at di ble kastet av flyet fordi ungen deres gråt, jeg syns det er litt drøyt

les her

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1613664.ece

flyet var alerede femten minuter forsinket, likevel mente di at di burde ha fat tid til og roe ned barnet, di som kan lit om dette vet at flyet har såkalte slots som di må ta av i, blir di forsinket kan di matte fa opgit ny slot, og da kan di bli flere timer forsinket, er dete da usaklig, di fikk jo refundert utgiftene

en annen ting er at moren kritiserte dem for at hun ikke fik ha ungen pa fanget under take off, det skulle da bare mangle at di ikke sa nei til det, tross alt for det ble krav om at unger skulle ha egene seter var det stort set dem som omkom i flykrasj, di minste barna matte plaseres pa gulvet og holdes der mens foreldrene sat i "brace" position, (husker ikke va det heter på norsk) :tristbla: mange barn skle forover og ble drept, og en ma huske at det er i take off og landing at di fleste ulykker skjer, det skjer skjelden at et fly bare deter ned, er det da sa usaklig og avsla dette

en annen ting, trengte di og roe ned barnet først? er det bestandig et overgrep og bruke lit makt i en slik situasjon, kunne vert greit og hore va andre her mener, dete er jo en trearing som man kan snakke til, vis det var mit barn ville jeg sakt noe slik dersom barnet ikke roet seg, at "jeg teller til tre eller fem, og vis du ikke har roet deg til da, sa setter vi deg der med belte" jeg mener at nar det er to voksne kan vel den ene holde barnet mens den andre setter pa beltet, i steden for og forsinke en avgang, man trenger vel ikke og roe barnet med en gang, man kan vente til flyet er i lufta da kan man tabarnet ut av setet og troste det

jeg mener klart at makt er det siste man skal bruke, men i slike situasoner og vis man gir barnet beskjed forst, er det da fortsat uanset et overgrep, jeg mener dete dreier seg om lite grenseseting av foreldre

hilsen

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest 1
Skrevet

Vel, det er selskapets privilegium å bestemme hva de vil godta og reglene var klare.

Skrevet

Foreldrene har ikke privilegiet å bestemme når et fly skal gå, nei.

Virker kanskje som om de ikke har forberedt barnet godt nok før flyturen.

Unger kan jo uansett slå seg vrange, altså, men da får de voksne være voksne, og vise hvem som er sjef, og spenne ungen fast i setet. Sånn er det å bruke offentlig kommunikasjon. Kan man ikke tilpasse seg, får man være hjemme.

Takk og pris er de fleste foreldrene jeg kjenner ikke slik.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Foreldrene har ikke privilegiet å bestemme når et fly skal gå, nei.

Jeg henviste til flyselskapet jeg...flyselskapet må få lov til å sette grenser etter hva slags regler de har, og det er selskapets privilegium, ville jeg ha frem.

Skrevet

Jeg skjønner godt at flyselskapet ikke ville godta dette, sikkerhetsregler er strenge og det er ikke uten grunn. Vil tro at dette var den beste løsningen både for barnet og for de andre reisende.

Skrevet
Jeg henviste til flyselskapet jeg...flyselskapet må få lov til å sette grenser etter hva slags regler de har, og det er selskapets privilegium, ville jeg ha frem.

Ja, vi er helt enige. Svarte på førsteinnlgget, jeg. ;)

Gjest Gjest 1
Skrevet
Ja, vi er helt enige. Svarte på førsteinnlgget, jeg. ;)

Å, det forsto ikke jeg, da er det bra så langt!

Skrevet

Hadde det vært min datter som oppførte seg helt ustyrlig på fly, så vi ikke kunne reise - hadde jeg vært takknemmelig for at jeg fikk refundert billetten, og tidd stille om resten.

Enten har foreldrene ikke forberedt datteren godt nok - ellers så var hun ikke stor nok til å kunne være med på en sånn tur.

Da er det rimelig greit, kan man ikke følge reglene for reise med offentlig transport - da holder man seg hjemme.

Skrevet
Hadde det vært min datter som oppførte seg helt ustyrlig på fly, så vi ikke kunne reise  - hadde jeg vært takknemmelig for at jeg fikk refundert billetten, og tidd stille om resten.

Enten har foreldrene ikke forberedt datteren godt nok - ellers så var hun ikke stor nok til å kunne være med på en sånn tur.

Da er det rimelig greit, kan man ikke følge reglene for reise med offentlig transport - da holder man seg hjemme.

hei

det skjønte jeg ikke helt, mener du det kanskje vile vert lettere om hu var større? mener du at det kunne vert farlig og spenne hene fast med makt og lat henne vere med, noen ting er vel skumle til man har vert med pa det

hilsen

Skrevet
hei

det skjønte jeg ikke helt, mener du det kanskje vile vert lettere om hu var større? mener du at det kunne vert farlig og spenne hene fast med makt og lat henne vere med, noen ting er vel skumle til man har vert med pa det

hilsen

Hvis ungen hadde vært større (eldre - mer moden) burde hun vært stor nok til å forstå at man retter seg etter de reglene det er ombord i et fly. Hvis ikke kunne de ikke reise. Klarer ikke foreldrene å få barnet til å forstå det - og oppføre seg deretter - får de holde seg hjemme.

Klart mange ting er skumle før man har gjort dem - men klarer ikke foreldrene å håndtere ungen har de ikke noe på et offentlig transportmiddel å gjøre.

(Skulle ønske noen hadde kastet av den familien som satt forran meg en interkontinental nattflyvning - før vi lettet - 8 timer med hylende/vrælende/herjende barn - og kjeftende foreldre er ingen fornøyelse .. og når de hadde stappet ungene fulle med godteri osv - spøy ungene - på seter - gulv - og seg selv.. så da hadde vi de siste to timene i spylukt i tillegg .. "jippi" )

Skrevet

Hadde det vært min unge hadde jeg plantet henne i stolen mellom meg og faren, satt på selen, holdt henne fast og end of story. Noen foreldre fatter rett og slett ikke at det er de som skal ha kontrollen på sitt barn.

Skrevet
Hadde det vært min unge hadde jeg plantet henne i stolen mellom meg og faren, satt på selen, holdt henne fast og end of story. Noen foreldre fatter rett og slett ikke at det er de som skal ha kontrollen på sitt barn.

Jeg og!

Gjest Ballerina
Skrevet

Henger meg på den! ...og hadde jeg blitt kasta av flyet og fått pengene tilbake hadde jeg iallfall ikke turt å gå til avisene med det... Sier jo litt om folka det da!

Skrevet

HELT enig - fatter ikke problemet. På med selen - og da sitter ungen i stolen sin!

Skrevet

Hvor mange av dere som har svart her har egne barn?

Syns det er utrolig mange "enkle" løsninger her.......

Skrevet
HELT enig - fatter ikke problemet. På med selen - og da sitter ungen i stolen sin!

Helt enig

Da jeg var ute og fløy med gutten min sist, var han helt rabiat. Jeg måtte holde han nede til han sovnet av utmattelse etter all skrikingen. Ikke gøy, men jeg måtte bare bruke makt der. Da hadde han skreket i 20 minutter. Han veier 13 kilo og jeg klarte det fint alene, så att to foreldre ikke klarer det, er jo ganske rart.

Skrevet

Jeg har - to stykker - og jeg ville aldri latt mine unger hyle rundt - slå meg - krype under setene når vi skulle sitte fastspent etc - så enkelt er det.

Skrevet

Jeg har ingen unger, men ser virkelig ikke at løsningen her er så komplisert - enten sitter ungen fastspent i setet sitt ellers så forlater familien flyet.

Hva er ditt forslag, da, snuppelure37?

Skrevet

En liten digresjon, men jeg kjenner et par hvor eldstemann mammadalt på 4 år bestemmer alt. Dersom han ikke får viljen sin (dvs. om mamma ikke er i nærheten) kan han finne på å skrike til han spyr. Er mamma i nærheten, setter hun fra seg babyen, selv om det er mitt i amminga, for å kose storebror. Lillebror blir også satt bort til besteforeldrene flere ganger i uka på dagtid, slik at mor og eldstesønn skal få alenetid.

Skrevet
Er mamma i nærheten, setter hun fra seg babyen, selv om det er mitt i amminga, for å kose storebror.

Stakkars frustrerte baby... Må være kjipt å bli dratt av puppen fordi mor skal kose med storebror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...