Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Hvor ofte bader/dusjer dere barna deres?

- Hvis barna griser til genseren litt rett før dere skal dra til bhg/dagmamma, og dere har dårlig tid, skifter dere før dere drar eller lar dere barna gå med skitten genser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Her dusjer/bader vi ungene 3-4 ganger i uka. Av og til ofterer av og til sjeldnere....

2. Niks da skifter jeg som regel ikke genser. Med mindre det er melk som etterhvert lukter surt...I barnehagen tar det nok ikke lang tid før genseren er sølt på uansett...Noe annet hvis vi skal på besøk eller noe. Da liker jeg at ungene er sånn noenlunde rene i utgangspunktet...

Skrevet (endret)
1. Her dusjer/bader vi ungene 3-4 ganger i uka. Av og til ofterer av og til sjeldnere....

2. Niks da skifter jeg som regel ikke genser. Med mindre det er melk som etterhvert lukter surt...I barnehagen tar det nok ikke lang tid før genseren er sølt på uansett...Noe annet hvis vi skal på besøk eller noe. Da liker jeg at ungene er sånn noenlunde rene i utgangspunktet...

Signerer :Nikke:

Endret av monja
Skrevet

Vi bader hver dag. Det er ikke nødvendig, men Snupp elsker det, og det er en skikkelig kosestund. Unntaket er hvis vi ikke er hjemme på det vanlige badetidspunktet. Da dropper vi det.

Nå år ikke Snupp i bhg/ hos dagmamma ennå, men hvis vi skal ut å treffe folk av noe slag, bytter jeg genser.

Skrevet

Her dusjer sønnen (2 år) seg som regel nedentil før leggetid fordi han fortsatt bruker bleie. Det er ikke alltid det er hver dag, men i hvert fall hvis han har bæsjet.

Noen ganger bader han også, men som oftest bare en rask dusj.

Vi pleier å skifte genser hvis han søler (i all fall hvis det er mye), men da fjerner jeg bare flekken med en klut oghenger den opp så den kan brukes når den blir tørr igjen.

Skrevet

At unger kan bli skitne er en ting, at foreldre lar dem være skitne i mange dager er en helt annen ting :tristbla:

:Nikke:

Skrevet

Guttungen på 8 dursjer hvertfall to ganger i uka, lille jenta på 3 dursjes en gang i uka. Begge vasker vi nedentil enten om kvelden eller morgenen hver dag.

Ang klesskifte så skiftes det nok når det blir sølt på. Liker ikke at barna går rundt i skitne klær.

Skrevet

Sønnen når på snart halv annet år bader som regel hver kveld.

Han elsker det.

Håret hans vasker vi vel ca 3 ganger i uken. Omtrent annenhver dag alt ettersom.

Dersom han blir skitten på genseren før han drar i barnehagen skifter vi genser på han. Men det spørs hva du mener med skitten/sølete da.

En liten flekk bryr jeg meg ikke om.

Gjest Mayamor
Skrevet

Som de andre her:

3 åringen dusjer eller bader 3-5 ganger i uken. Vasker ikke håret hver gang, men han elsker å bade. Går i badesasseng ca en gang i uken. Da vasker vi alltid hårt etterpå ellers lukter han klor. ;)

10 og 13 åringen dusjer 3-4 ganger i uken.

Når det gjelder klær: så sitter han i undertrøye/t skjorte ved frokosten. Genser har jeg på rett før han skal gå. Kommer det ellers en liten flekk - bryr jeg meg ikke. Men en større flekk - da skifter vi. Har nok et for stort forbruk av klær, men synes det er bedre å vaske en gang for mye... Liker ikke at han ser ustelt ut, men heller ikke striglet som om han skal i bryllup... :sjenert:

Et skittent barn er et lykkelig barn (men alt innenfor visse grenser)... :Hehe:

Skrevet

Minsten på 5 mnd bader hver kveld. Hvorfor? Fordi han storkoser seg! Så lenge huden ikke er irritert så kommer vi til å fotsette med dette. Bruker sjelden noe i vannet. Vasker håret kanskje en gang i uken og kanskje en gang tilsetter jeg olje.

Litt skitt er ikke farlig ;). Har jeg god tid, skifter jeg.

Skrevet

Samme her med de 2 minste. 13 åringen dusjer som regel hver morgen, etter trening, og gjerne på kvelden dersom hun skal på "disko" ;)

Skrevet

Bader eller dusjer hver dag, vasker håret ca annen hver dag, kanskje noen ganger oftere.

Blir hun møkkete så skifter jeg den genseren ja, er noe med det at ja de blir møkkete ,

f6rt, men jeg vil jo ikke sende henne av gårde ferdig ned griset liksom.

Bader nok litt ofte, sånn med tanke på hva som kanskje er nødvendig, men jeg synes hun lukter litt spesielt etter å ha vært en hel dag i barnehagen. Ikke vondt, men rart :-) Orker ikke rare lukter på barnet mitt hehe

Skrevet

Bader ett par ganger i uken.

Og skifter alltid klær når hun blir skitten, med mindre det er rett før leggetid!

Skrevet

Er nok litt sløv med badinga, bare 2-3 ganger i uka. Men vi vasker dem minst to ganger for dagen da, + munn og hender flere ganger om dagen.

Skitne klær skiftes før vi går ut, uansett hvor dårlig tid vi har.

Gjest *Just-Me*
Skrevet
Samme her med de 2 minste. 13 åringen dusjer som regel hver morgen, etter trening, og gjerne på kvelden dersom hun skal på "disko" ;)

:Nikke::ler:

her er vår 13åring plutselig blitt så opptatt av å dusje hver dag, pluss etter treninger og visst hun skal i bursdag, ut eller noe.... jaja, denne puberteten!! før måtte vi nesten "tvinge" henne i dusjen et par ganger i uka.....

gutten på 10 dusjer ca 3 ganger i uka.

snuppa på snart 1 mnd bader/dusjer hver dag. Hun stortrives i vannet og det er så kjekt å ha den kosestunden sammen!!

Skrevet
Bader eller dusjer hver dag, vasker håret ca annen hver dag, kanskje noen ganger oftere.

Blir hun møkkete så skifter jeg den genseren ja, er noe med det at ja de blir møkkete ,

f6rt, men jeg vil jo ikke sende henne av gårde ferdig ned griset liksom.

Bader nok litt ofte, sånn med tanke på hva som kanskje er nødvendig, men jeg synes hun lukter litt spesielt etter å ha vært en hel dag i barnehagen. Ikke vondt, men rart :-) Orker ikke rare lukter på barnet mitt hehe

Hvordan "rar" lukt? Kan du beskrive den? Søt, sur, ...?

Skrevet

Vi bader 2-4 ganger i uken, alt ettersom. Gjerne oftere dersom behov. Ansikt/hender og nedentil hver dag selvsagt.

Når det gjelder klær så sender jeg h*n ikke på skolen med flekk på genseren, heller ikke da h*n gikk i barnehagen.

Skrevet

Eldstemann på 2 1/2 år bader hver kveld. Det kosestund før leggetid.

Minstemann på 4 mnd bader 2-3 ganger i uka...

Skifter antageligvis ikke genser... i hvert fall ikke hvis vi skal i barnehagen. Skal vi noe der vi skal være litt fine, skifter jeg nok...

Skrevet

1. Bader 2-åringen 2-3 ganger i uken.

2. Ja, da skifter vi som regel.. tar ikke så lang tid å skifte, og liker ikke å sende avågårde barnet med skitten genser..

Skrevet
Hvordan "rar" lukt? Kan du beskrive den? Søt, sur, ...?

Eldste ungen min lukter også barnehage etter endt dag. Han lukter akkurat som det lukter innomhus der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...