Gå til innhold

dresskode: mørk dress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt at vi skal ha dresskode mørk dress i bryllupet. Men samboer sa i dag at svigerfar ville gå i smoking siden han har en..

For min del må han gjerne det, men har sagt til sambo at han kanskje vil føle seg litt "overdressed", da jeg tviler på at noen andre vil gå i det siden dresskoden er mørk dress..

Men som sagt, spiller ikke noen rolle for meg.. Hva tror dere, kommer noen til å reagere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smoking og mørk dress glir litt over i hverandre i Norge. Dessuten kommer det sikkert til å være kvinner der med lange gallakjoler og bunad, tenker jeg. :)

Skrevet

Jeg har inntrykk av at dresskode. mørk dress, betyr mørk dress eller finere.. Altså går smoking bra :)

Skrevet

Ifølge etiketten skal man vel ikke stille i smoking hvis det står mørk dress på invitasjonen. Dette fordi man da kan risikere å være "finere" enn brudeparet, og det passer seg jo ikke siden det er deres dag.

Skrevet

Det går nok helt fint skal du se. Som niomi sier er det ikke så stor forskjell.

Syns det viktigeste må være at folk pynter seg som best de kan til bryllupet.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det går så bra så. Ingenting å stresse med.

Skrevet

Så lenge det er brudgommens far det er snakk om, synes jeg det går greit. Jeg ville kanskje lagt merke til det hvis en vanlig gjest hadde på seg smoking, men ikke noe mer.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg hadde ikke tenkt over det som gjest ;)

Skrevet
jeg hadde ikke tenkt over det som gjest  ;)

Ikke jeg heller :)

Skrevet
Ifølge etiketten skal man vel ikke stille i smoking hvis det står mørk dress på invitasjonen. Dette fordi man da kan risikere å være "finere" enn brudeparet, og det passer seg jo ikke siden det er deres dag.

akkurat det er ikke så farlig for oss.. mannen skal ha sjakett og blir uansett kjekkest! :)

Fint å se at ingen reagerer spesielt negativt, vil jo ikke ta fra svigerfar gleden ved å gå i smoking siden han ønsker det.

Skrevet
jeg hadde ikke tenkt over det som gjest  ;)

Ikke jeg heller. Det gjør jo heller ingenting om brudgommens far er penere kledd enn resten av gjestene. Egentlig ganske naturlig det...

Skrevet

Skulle akkurat til å spörre hva brudgommen skulle ha på seg, men så hadde du jo allerede svart. Så lenge man ikke kler seg finere enn brudeparet er det vel bare koselig at folk kler seg i sin fineste stas? Sikkert ikke så ofte man får sjangsen til å lufte smokingen heller. ;) Er vel ikke så farlig at svigerfar er finere enn onkel Trond, det viktigste er at han ikke er finere enn sönnen sin.

Med andre ord - det går helt bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...