gard Skrevet 24. januar 2007 #1 Skrevet 24. januar 2007 Hei Les artikkel om de nye reglene på http://forbruker.no/reise/article1613366.ece
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2007 #2 Skrevet 24. januar 2007 ja det er helt sjukt. Jeg har kjøpt norwegianbilletter for lenge siden, og skal jaggu ha med penger i femtiøringer Dette her er toppen av tøys
Gjest -eline- Skrevet 24. januar 2007 #4 Skrevet 24. januar 2007 Synes det hørtes bra ut jeg, har betalt noen hundrelapper i overvekt fra utlandet før, så 50 kr for opptil 40 kg bagasje + 15 kg håndbagasje er supert. For de som faktisk bare har håndbagasje så blir det billigere og for de som skal sjekke inn så blir det jo ikke dyrere, men man kan ha med seg mer bagasje.
Gjest Deception Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 Jeg lurer på om det blir enda mer kø i innsjekkingsskrankene til Norwegian? Som oftest har de jo milelange køer, i hvertfall på Gardermoen. For det andre lurer jeg på om den nye regelen blir håndhevet også på codeshare-strekninger som betjenes av andre selskaper. Man sjekker jo ikke inn hos Norwegian da.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Jeg ser for meg at gjennomføringen med ekstrabetaling kommer til å bli mer ressurskrevende enn at de tjener på dette systemet.
onyx Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Hm, det er nesten så jeg må begynne å reise med Norwegian!
Chic Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 oj, det der var jo genialt! trenger jeg ikke bekymre meg mer for å ha med for mye hjem til norge eller tilbake til utlandet! Men norwegian er ikke selskapet med mest tillit da... hm... får bli til nød
Gjest Gjesta Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Synes det hørtes bra ut jeg, har betalt noen hundrelapper i overvekt fra utlandet før, så 50 kr for opptil 40 kg bagasje + 15 kg håndbagasje er supert. For de som faktisk bare har håndbagasje så blir det billigere og for de som skal sjekke inn så blir det jo ikke dyrere, men man kan ha med seg mer bagasje. ← for meg som har kjøpt billett før de satte ned prisene, blir det dyrere når jeg nå i tillegg må betale for bagasje jeg i utgangspunktet kunne ha med uten å betale ekstra.
Nilma Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Jeg ser for meg at gjennomføringen med ekstrabetaling kommer til å bli mer ressurskrevende enn at de tjener på dette systemet. ←Den tanken slo meg også. For så vidt er jeg positiv til å kunne ta med mer bagasje, men det med at hvert kolli skal være maks 20 kilo høres litt fiklete ut. Jeg skjønner jo at kofferter på 40 kilo blir i tyngste laget å håndtere, men om man har en vanlig stor koffert, så kan man altså bare halvfylle den , og så må man ha en ekstra koffert/bag i tillegg. Hadde jo vært mye enklere om man hadde den gamle grensen på 32 (?) kilo i ett kolli, og så kunne man evt. ha en liten bag i tillegg om det skulle være nødvendig.
Gjest Deception Skrevet 24. januar 2007 #11 Skrevet 24. januar 2007 for meg som har kjøpt billett før de satte ned prisene, blir det dyrere når jeg nå i tillegg må betale for bagasje jeg i utgangspunktet kunne ha med uten å betale ekstra. ← Du må vel ikke betale ekstra? Det stod at de som har bestilt tidligere, allerede har fått inkludert ett kolli bagasje i billettprisen. Så du må bare betale hvis du for eksempel har to kofferter.
Nilma Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 for meg som har kjøpt billett før de satte ned prisene, blir det dyrere når jeg nå i tillegg må betale for bagasje jeg i utgangspunktet kunne ha med uten å betale ekstra.←Ut fra nettsiden deres ser det ut til at de gamle reglene gjelder om man har kjøpt billett før 24. januar.
Karamba Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 syns det hørtes bra ut jeg.. ← Jeg også...
Gjest -eline- Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Den tanken slo meg også. For så vidt er jeg positiv til å kunne ta med mer bagasje, men det med at hvert kolli skal være maks 20 kilo høres litt fiklete ut. Jeg skjønner jo at kofferter på 40 kilo blir i tyngste laget å håndtere, men om man har en vanlig stor koffert, så kan man altså bare halvfylle den , og så må man ha en ekstra koffert/bag i tillegg. Hadde jo vært mye enklere om man hadde den gamle grensen på 32 (?) kilo i ett kolli, og så kunne man evt. ha en liten bag i tillegg om det skulle være nødvendig. ← Tidligere så hadde Norwegian maks 20 kg uansett så da blir det jo ikke akkurat noen stor forskjell.
Nilma Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 Tidligere så hadde Norwegian maks 20 kg uansett så da blir det jo ikke akkurat noen stor forskjell.←Hvis man reiser to sammen, så. Da er det jo praktisk å kunne samle tingene litt.
Tulipanpiken Skrevet 25. januar 2007 #16 Skrevet 25. januar 2007 Tidligere så hadde Norwegian maks 20 kg uansett så da blir det jo ikke akkurat noen stor forskjell. ← Jeg har flydd med Norwegian før, og da veide kofferten min ca 22 kilo. Den er såpass stor at når jeg stapper den full blir den alltid litt over 20 kilo tung. Betyr dette at de nå kommer til å håndheve reglene strengere? Skumleste bare artikkelen, men synes dette høres tungvint ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå