Gå til innhold

Hvor putte vaskemiddelet og tøymykner?


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Når jeg vasket klær heller jeg oppi vaskepulver i den venstre"lommen" i skuffen og tøymykner i den miderste. Men det som er så rart er at som regel klumper litt av tøymykneren seg i kammeret sammen med litt vann.. Jeg skjønner ikke hva det er..

Jeg har prøvd å helle i det høyre lomme, men da renner det ut når jeg fyller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo umulig å svare på hvor vaskemiddel/tøymykner skal være, for det er forskjellig fra maskin til maskin. (I min skal vaskemiddel i den til venstre og den midterste og tøymykner i den til høyre.) Rommet for tøymykner pleier uansett å se annerledes ut enn der vaskemiddelet skal være (vår har på en måte et lokk med hull i). Hvis du ikke har bruksanvisningen kan du sikkert ta kontakt med produsenten. Hvorfor tøykmykneren klumper seg kan jeg dessverre ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er to hull som er like. Det til høyre og det til venstre.. Det er 2 lommer som har hull i enden så når maskinen starter så kommer det vann og skyller pulveret med seg.. Det i midten erdet ikke sånn utgang med det er som et lokk over halve lommet.. KLarer ikke helt å forklare det.

Har en BOSCH WFH 2462 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe symbol på eller utenfor rommene, eller bruksanvisning f eks på døra (på vår er det langs kanten i den runde døra)? Tegnet for tøymykner er en blomst, for vaskemiddel til forvask I og hovedvask II.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår vaskemaskin har 3 rom, 2 like store avlange rom og et lite rom. Det første store til venstre er for forvask, det midterste store er til hovedvask og det lille til høyre er for tøymykner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe symbol på eller utenfor rommene, eller bruksanvisning f eks på døra (på vår er det langs kanten i den runde døra)? Tegnet for tøymykner er en blomst, for vaskemiddel til forvask I og hovedvask II.

Jeg så på kanten sto det II i venstre kammer, blomst i midten og I på høyre..

Men på vår er det sånn at vi trykket inn en knapp om vi vil ha forvask, men det pleier jeg aldri å gidde..

Men jeg lurer fortsatt på hvorfor det klumper seg så og at de ligger vann i tøymykner kammeret :(

Har ikke bruksanvisning for vaskemaskinen var her da vi flytta inn,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker du omo?

Jeg har prøvd omo colour noen ganger, og det ender alltid med klump i kammeret, fryktelig irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøymykneren klumper seg her også, tror det bare er sånn som skjer. Jeg gjør ihvertfall alt etter bruksanvisningen. ;)

Nå har jeg bare sluttet å bruke tøymykner, det er jo ikke bra for miljøet. Oppfordrer alle til å gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du omo?

Jeg har prøvd omo colour noen ganger, og det ender alltid med klump i kammeret, fryktelig irriterende!

Jeg bruker omo, men det er tøymykneren som klumper seg i vannet

Kanskje du bruker for mye tøymykner???

Vask ut av kammeret og prøv en lavere dose.

Jeg har vasket ut av det noen ganger, for å få vekk det som ligger igjen å størkner..

Jeg bruker ikke så mye, og jeg dropper tøymykneren når jeg vasker håndklær for hvis ikke er det jo umulig å bli tørr etter dusjen..

Men vi deler vaskemaskin og trommel med leiligheten ved siden av, så jeg vet jo ikke hvor mye de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken tøymykner bruker du?

Jeg har slitt med det samme. Vi kjøpte oss ny maskin i høst, og samme problemet dukket opp etter første vask, men denne gangen var det for å teste det ut.

Så lenge jeg holder meg unna den konsentrerte Comfort-skyllemiddelet, så har jeg ingen problemer. Bruker andre skyllemidler som er konsentrerte, men det er kun Comfort jeg får problemer med.

Det du oogså kan gjøre er å fylle på skyllemiddel, for så å helle på vann til du når kanten (de fleste har sånnnslags rutete rist eller hva jeg skal kalle det, hvor det står max på el lignende), slik at skyllemiddelet blir litt tynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tøymykner bruker du?

Jeg har slitt med det samme. Vi kjøpte oss ny maskin i høst, og samme problemet dukket opp etter første vask, men denne gangen var det for å teste det ut.

Så lenge jeg holder meg unna den konsentrerte Comfort-skyllemiddelet, så har jeg ingen problemer. Bruker andre skyllemidler som er konsentrerte, men det er kun Comfort jeg får problemer med.

Det du oogså kan gjøre er å fylle på skyllemiddel, for så å helle på vann til du når kanten (de fleste har sånnnslags rutete rist eller hva jeg skal kalle det, hvor det står max på el lignende), slik at skyllemiddelet blir litt tynnere.

Jeg tror det er komfort jeg bruker.. En stor gul flaske..

Men kanskje jeg skal drite i tøymykner som den over sier siden jeg tar alt i tørketrommel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja da kan du helt sikkert la det være, siden du bruker trommelen. :)

Om det er den store comfort-flaska du bruker, skulle ikke den by på problemer heller egentlig. Er kun de små jeg er veldig misfornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...