Gå til innhold

Hvor lang tid beregner Dere på middagen?


Cinderella2003

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss 13.30, har invitert til middag kl 16.00 og kaffegjestene kommer kl 19.30

Det vil si at vi kan bruke 3 og en halv time på middagen. Vi ønsker ikke masser av taler, men bare fra de få nærmeste.

Hvordan kan vi påvirke til dette?

Er 3 timer for lite?

Hvor lang tid har dere andre beregnet, og hvor mange taler regner dere med å ha?

Jeg har tenkt slik:Brudens far, brudgom (e. middag), brudens forlover, brudgommens forlover, brudens mor/far, brudgommens mor/far, evnt bruden (hvis jeg tør)

Nå begynner jeg å stresse, for tenk hvis det blir for liten tid!!! :-?

Invitasjonene er jo allerede sendt, så vi MÅ holde tidsskjema...

Jeg har vært i bryllup der middagen varte 6-7 timer med mange uhorvelig lange taler...synes det ble for mye, og ønsker det ikke slik selv.

Men hvordan hindre gamle tanter i å fortelle hele livshistorien og om slekters gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er bare for å holde tidsskjema, så kan du jo få toastmasteren til å spare noen taler til kaffen!? Får ta det litt som det kommer, og de som ikke rekker å prate, får gjøre det da?

Det er noe annet, hvis det er for å ikke få bretta ut livshistorien, du bare vil ha de nærmestes taler til middag... Det er jo litt vanskelig å nekte folk å holde tale! Men jeg foreslår ihvertfall at de "viktigste" holdes under middagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi regner vel et par-tre timer, tenker jeg... Ikke noe mer ivhertfall... 6-7 timer høres jo helt vanvittig ut - tror ikke jeg hadde orket det...

Men nå er vi i den situasjon at det ikke er noen fare for så voldsomt mange taler (har ikke verdens mest taletrengte familier...)...

Kom på en ting - når vi starter middagen ca. 17:30, vil jo da middagen kanskje vare til 20 eller noe sånt. Og jeg hadde jo tenkt at vi skulle ta masse bilder i pausen mellom middag og kaffe - bilder med alle gjestene, med familier, forlovere osv. Men det er vel ikke mørkt så tidlig i slutten av juni?? (OK - det var en digresjon i forhold til tema, men jeg bare kom på det akkurat nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også regna med å bruke ca 3 timer på middagen. Vi kommer til å gi beskjed til toastmasteren at vi ikke har mulighet til å bruke 4 timer pga av alle kaffegjestene som kommer... Synes 3 timer er nok tid for vår del ihvertfall :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har middag klokken 1600, og kaffegjestene kommer 2000. Synes det er greit å ha så pass tid. Jeg var selv bedt til kaffe i et bryllup, og da var middagen så forsinket, at når kaffegjestene kom, hadde middagsgjestene akkurat fått servert hovedretten, og det var 4-retters middag. Litt kjedelig å vente i flere timer på at middagen skal bli ferdig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha middag klokken 16, men ikke ha kaffe før klokken ti. Det skal sies at alle gjestene våre skal få både mat og kaffe, men vi vil gjerne ha litt tid i mellom slik at de orker litt kake...

Det blir altså middag kl 16

som avsluttes ca kl 19, med kaffe og konjakk.

Da blir middagssalen ryddet og gjestene får røre på seg. Så skal vi ha polonese inn i dansesalen, og danse brudevals og andre pliktdanser,og alle kan danse etter det.

Så serveres kaffe og kaker og selvsagt bryllupskake klokken ti.

Og etter det skal det danses hele natten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...