Gjest graceland Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Arbeidet i tre timer forrige toukersperiode... dette oppga jeg til Aetat, og nå ser det ut til at jeg ikke mottar dagpenger for denne perioden. Skal det virkelig være ulønnsomt å ha jobb? Jeg må slutte å si ja til vakter dersom det er så lite som skal til... Jeg kan ikke leve sånn som dette!
Gjest Eir Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 (endret) Har du sjekket hvilken arbeidstid de har beregnet på deg hos Nav? Når du søker dagpenger beregner de denne utifra det du gjennomsnittlig har jobbet siste året, og dersom du jobber mer enn 50% av denne mister du dagpengene for hele perioden. Jeg er i samme situasjon som deg, og kan bare jobbe noen få timer i uka, før jeg mister alle dagpengene. Noe som gjør at jeg enten må være helt arbeidsledig, eller finne meg en fulltidsjobb. Krøkkete system som gjør det mye vanskeligere for meg å finne jobb, iom at nesten alle jobber her starter med deltid, men det er tydeligvis ikke så mye å gjøre med. (Annet enn å vente til dagpengeperioden er over og jeg går over på sosialstønad...) Endret 23. januar 2007 av Eir
Gjest graceland Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Men jeg hadde jobbet TRE timer i løpet av hele perioden... En ting er sikkert, nå kan jeg ikke si ja til flere tilfeldige vakter. Går jo personlig konkurs! De er så ivrige på å få folk i jobb, men så skal man straffes fordi man faktisk klarer å få seg et arbeid? Blir så fortvilet...
liv Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 (endret) Du skal da bare miste penger for tre timer fra Nav, for i den perioden har du jo tjent penger andre steder. Så ja du får fratrekk fra første time. Jobber du mer enn 50% av det du jobbet før så mister du alle pengene. Det kan hende Nav ikke har registrert hvor mye du har jobbet tidligere... Endret 23. januar 2007 av liv
Gjest graceland Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Det kan de ikke ha gjort, eventuelt så har de gjort en grov feil. Jeg får ikke utbetalt NOE denne gangen. Pga de tre jæ*** timene. Angrer på at jeg sa ja til å jobbe denne gangen!
liv Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Snakk med Aetat og forklar. De har faktisk mulighet til å kjøre en elstrautbetaling og da får du pengene etter et par dager!
Gjest gjesta Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Det kan ha blitt gjort en feil, i såfall må du ta kontakt med NAV og be dem rette opp, men om du har jobbet lite før (at grunnlaget for dagpenger er lite), skal det ikke mye til. Ei venninne av meg var i samme situasjon, og hun måtte få støtte fra sosialkontoret i tillegg for å kunne jobbe i tillegg til dagpengene. Det er ikke lett å gå fra dagpenger til ekstravakter og vikariater, i hvert fall!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå