Gå til innhold

Samvittighet, syke barn, syk mor og jobb


Indira

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært syk nesten en uke, nå er den lille gutten min blitt smittet av meg selvfølgelig.

Har en lei tid på jobben nå, med kutt i bemanning osv.

Min lille avd går nå for halv maskin. To stykker på en jobb det skulle ha vært fem....

I tillegg er jeg alene med han, så har ingen til å hjelpe meg på dagtid annet enn dagmamma.

Men han er syk, ikke feber, men skikkelig snørrete og hoster.

Føler meg som en skurk fordi jeg til tider må være mye hjemme.

Har bedt om å hjemmekontor slik at jeg kan jobbe her. Det eneste jeg trenger er en fyr fra jobben til å installere alt hjemme på maskinen. Men det er tydeligvis veldig vanskelig det...

Hvordan takler dere andre dette, for det er vel et velkjent problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Må man så må man.

Vi har et langt yrkesliv, men det er bare tolv år vi kan være hjemme med sykt barn og som oftes er det bare de fem seks første årene de er mest syke.

Det er jobben sitt ansvar å skaffe vikar når du er hjemme med sykt barn !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner problemet ditt ... jeg var også alene med min eldste sønn da han var liten. Det første året hans i barnehage var spesielt gale - han hadde så og si konstant ørebetennelse i ett år. Jeg hadde en sjef den gangen som ikke likte mødre som jobbet - og spesielt ikke enslige mødre .. fydda - de burde ikke finnes i det hele tatt etter hans begreper !! Typisk en mann som i den tiden (for ca. 16 år siden) var i midten av 50-åra og hadde hjemmeværende kone som dillet og dullet med "idioten". Det var etterhvert så gale at jeg måtte få legen min til å skrive brev til jobben hvor han fikk fram hva som feilte lille-prinsen min og hvorfor jeg var nødt til å være så mye borte fra jobben. På denne tiden jobbet jeg i en bank hvor vi heldigvis hadde tillitsvalgte som var sitt ansvar bevisst og innkalte ham til møte - der ble han stilt til veggs og jeg slapp mer surt oppgulp fra den kanten etter det.

Stå på ditt - vær hjemme så lenge barnet er sykt og ikke bry deg om eventuelt sure sjefer !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...