lidia Skrevet 16. februar 2003 #1 Del Skrevet 16. februar 2003 Har en pakke god gammeldags fiskegrateng liggende i frysern. Har aldri smakt den, er den god? Hva pleier dere å ha i tillegg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 16. februar 2003 #2 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg synes den er kjempegod! Bruker poteter, grønnsaker og smeltet smør på jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosejente Skrevet 16. februar 2003 #3 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg synes også den er god.....men er det noen som har oppskrift til hjemmelaget fiskegrateng..???..kunne tenkt meg å prøve å lage selv... Vi bruker poteter, gulrøtter og smeltet smør til vi også...også godt meg raspa gulrøtter til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 16. februar 2003 #4 Del Skrevet 16. februar 2003 Her er en du kan lage selv: Denne er til 4 p: 1 dl (40 g) ukokt makaroni 2 dl melk jevning av ½ dl melk + 1½ ss hvetemel ½ krm pepper 1 krm malt muskat 2 egg 250 g fiskefilet i biter (Du kan enten bruke rå eller kokt fisk) 2 ss strøkavring Ovnsfast form, 1½ liter I stekeovn: 170° på nederste rille. Kok makaroni etter anvisningen på pakken. Kok opp 2 dl melk. Lag jevning av kald melk og hvetemel og rør den inn i den kokende melken. Kok opp. Tilsett salt og krydder og avkjøl sausen litt. Skill eggene og rør eggeplommene inn i sausen. Tilsett fisken og makaronien. Stivpisk eggehvitene og skjær dem inn i gratengen. Ha alt over i en smurt ildfast form og dryss på strøkavring. Stek til gratengen er gyllen. Server fiskegrateng med kokte poteter, rårevne gulrøtter med appelsinbiter og ev smeltet margarin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 16. februar 2003 #5 Del Skrevet 16. februar 2003 Jeg prøvde denne god gammeldags fiskegrateng etter at den ble kåret til best i test på TV2 hjelper deg. Og bæde jeg og mannen min synes den er kjempegod. I et av de siste Hjemmet sto oppskriften til denne fiskegratengen. Har revet det ut, så har planer om å prøve å lage det selv. men det er så lettvint å ha en ferdigform i ovnen. Også slipper jeg all oppvasken!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pulverheksa Skrevet 17. februar 2003 #6 Del Skrevet 17. februar 2003 Hjemmelaget fiskegrateng kan lages ovns ferdig, Avkjøles og fryses. Så er det bare og ta den opp og sett i ovnen. Sånn at når du lager fiskegrateng, kan du lage to, og fryse den ene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå