Gå til innhold

Vognpose i lammeskinn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har arvet en fin ullpose. Den har ikke hull til vognseler slik nye poser har. Finnes det noen fine triks for at den likevel kan brukes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sikkert du trenger vognseler så lenge du bruker den posen. Varer som oftest første året før du må ha en større.

Skrevet

Når trenger man vognseler?

Skrevet

Når ungen begynner å klatre. Mine begynte med vognseler når de var litt før året.

Skrevet
Når trenger man vognseler?

Når det er fare for at barnet kan ramle ut... Jeg ville laget pene hull i skinnposen, slik at det passer til selene. Ta deg en tur innom en butikk som selger skinnposer for å se hvordan posene ser ut på baksiden.

Skrevet
Når det er fare for at barnet kan ramle ut...

...og når er så det?

Skrevet

Du får kjøpt løse vognseler som du fester på siden av vognen, disse kan du bruke i posen uten å lage hull.

Skrevet
...og når er så det?

Når barnet kan sette seg opp :-)

Skrevet
Du får kjøpt løse vognseler som du fester på siden av vognen, disse kan du bruke i posen uten å lage hull.

Hmm....... hvordan får du posen til å sitte fast til vognen uten å træ selene gjennom den på et eller annet vis?

Skrevet

Jeg kjøpte seler til tøtta når hun var ca 7 mndr...da var hun på vei ut av vogna.

Gjest Mayamor
Skrevet

Jeg også arvet en ullpose uten hull til seler. Vi kjøpte seler som kan brukes som gåseler og festet den i vognen og selen på barnet. Trengte ikke hull i posen. ;)

Brukte sele fra ca 10 måneder.

Skrevet

Rundt 6 mnd alder kan det være greit , da kan noen, ikke alle barn sitte og de strekker seg også mer etter ting.

Etter ullpose kan du feks kjøpe voksipose

Skrevet
Når barnet kan sette seg opp :-)

..og når er så det?

Er det ingen som forstår at jeg er helt blank her, og ikke kan noe som helst om barn?

:ler:

Skrevet
Hmm....... hvordan får du posen til å sitte fast til vognen uten å træ selene gjennom den på et eller annet vis?

MÅ posen sitte fast, da? Har jo vært brukt i vogn før, men vognene var jo ikke med slike seler før.

Synes det er synd å skulle skjære 5 hull i en fin pose, når jeg er elendig i håndarbeid og risikerer å ødelegge. Smart med tips om løse seler.

Skrevet
Posen må ikke sitte fast .

Klørmeg i hodet og klarer ikke å forstå hvordan posen da sitter fast til vognen? Poenget må jo være at posen ikke kan ramle ut om man skal ha vognen ned en trapp eller annet. Hvordan får du til å sikre posen uten å feste selene gjennom den? Og hvorfor leverer ikke lammeskinnsposeprodusentene poser uten hull om det finnes en annen løsning som er sikker? :ler: Jeg må bare spørre, for dette forstår jeg absolutt ikke.

Skrevet

Hvorfor skal posen ramle ut? Du snur vel ikke vognen opp ned? Bagvognen har fire vegger, og de holder faktisk posen på plass.

Skrevet

Hullene er jo for å få selen til barnet igjennom, ikke for å feste posen

Skrevet

Når barnet er under 6-7 mnd ligger det jo i en bag, jeg brukte i hvertfall ikke seler da. Dunposen vi hadde lå bare oppe i bagen, den sklir ikke ut fordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...