Gå til innhold

Et enkelt bryllup


vonka

Anbefalte innlegg

Jeg er så lykkelig for at vi skal ha et ENKELT bryllup. Vi gifter oss i utlandet, og det blir kun jeg og han. Ingen andre. Vi får da bryllupsreise samtidig. Jeg gleder meg utrolig mye, og synes at det blir kjemperomantisk sånn som vi har tenkt det.

Den eneste planleggingen som har foregått er bestilling av kirke(sjømanns-kirke).

Jeg kjøper meg en fin kjole når det nærmer seg, og blomster og hår ordner jeg når jeg kommer dit.

Jeg får gåsehud når jeg ser alt dill-dallet som enkelte her inne faktisk styrer med. Jeg skjønner ikke poenget i det hele tatt.

Min kommende mann er utrolig glad for at vi skal gjøre det på denne måten. Tror han hadde fått angst om vi skulle diskutere FARGEN på bokstavene på innbydelsene. Jeg også. Er det virkelig sånne ting som skal bety noe?

Det viktige er vel at man virkelig elsker hverandre, og ikke om fargen på duken matcher hårspennen til bruden?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver sin smak og hver sin måte å gjøre ting på -det bør respekteres og evt. kommenteres uten drittkasting.1212[ Dette Innlegg er endret av: Tiger den 2002-02-22 18:32 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å være hårsår. Det var ment å være et humoristisk innslag. Men det er visst ikke alt som lar seg spøke med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal be om unnskyldning til alle bruder her inne først som sist. Selvfølgelig skal man respektere hver sin måte og gjøre ting på. Jeg ser at innlegget mitt kan virke støtende, så om det ikke er fysisk mulig, så vil jeg allikavel trekke det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er litt enig med deg vonka, det er mye tull vi driver med her inne. Men jeg bekymrer meg selv jeg for fargen på skriften på innbydelsene og hvordan kaka skal se ut. Det er jo ganske gøy også da icon_biggrin.gif . Jeg ville aldri i verden hatt et enkelt bryllup. Det er jo en kjempesjanse til å holde en super fest!!! Og jeg vil vise hele verden hvor høyt vi elsker hverandre.. Men det er jo viktig å ikke la verden gå under da selv om man får et skjevt ord fra noen som synes en overdriver litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg faktisk til alt dillet jeg altså. Til vanlig er jeg ikke dillete i det heletatt, går som regel i dongeri og t-shirt, men den dagen jeg gifter meg skal jeg dille noe skikkelig.

Lykke til med bryllup i utlandet, det er sikkert koselig det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var faktisk inne på ideen med enkelt bryllup, tenk på alle pengene man sparer og den heidundranes bryllupsreisen man får råd til!

Men jeg bestemte meg tilslutt for å ha et mellomstort bryllup. Har lyst til å dele dagen med familie og venner ( hadde vel blitt skutt hvis ikke mine gode gamle barndomsvenner fikk komme og skvette en tåre ).

uansett hva man velger er vel det viktigste at man er finner sin drømme måte å feire den store dagen på.

glede 24 august12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får et midt i mellom bryllup.

Kjole stas pynt osv, er der, men vi har bestemt oss for å ha koldtbord, mange gjester blir der likevel, og så skal vi ha det på et privat selskapslokale slik at vi kan kjøpe det meste selv.

Er kjempe heldig for jeg har fått brudekjole av forloveren min, samt sko og slør, så er jeg søstra mi, og moren min kokker så koldtbordet setter vi sammen selv, det samme med kakene. Lager oppsatser, ivitasjoner osv og selv, så vi sparer en hel del på det og.

Jeg gleder meg veldig, og føler at bryllupet vårt blir noe som er oss, og som passer inn med våre drømmer.

Ønsker alle lykke til i planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at enkelte på disse sidene virker noe hårsåre... Har tatt meg selv flere ganger i å være litt vell detaljorientert. Ble overhodet ikke fornærmet over Vonkas streffende bemerkninger. Så pass må man da kunne tåle!

Gratulerer så mye Vonka! Har en venninne som giftet seg i New Orleans. De var kjempefornøyde over bare å være de to. (For å ikke skuffe familien alt for mye hadde de en liten feiring da de kom hjem). Husk at du på hotellet kan fortelle at dere skal gifte dere, da kan det hende at det vanker gratis frisør og makeup time på deg! Tror min venninne fikk det, hun fikk i alle fall dette til redusert pris! De fleste hoteller syns det er spennende med brudepar (de vet at dere mest sannsynlig kommer til å bruke litt penger der), derfor gir de ofte litt ekstra god behandling til brudene. icon_smile.gif

Nok en gang gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg er egentlig veldig enig med Vonka at det hender det tar litt av her inne på smådetaljer, men samtidig så forstår jeg det så innmari godt. Jeg vet at når jeg skal gifte meg kommer jeg sikkert til å ta like mye av. Jeg kommer sikkert til å være kjempebekymra for småting.. Men så er jeg planleggingsnarkoman (iallefall nesten), og elsker å planlegge fester og ferier lenge.

Jeg syns det er litt dumt at mange fyrer seg skikkelig opp hvis man er litt uheldig med ordleggingen. Da virker det bare som om man treffer spikeren på hodet og den personen som svarer er flau eller bare ikke vil innrømme det. Men for all del! Jeg syns det er litt gøy også jeg da. Det skaper jo liv og får meg til å se flere sider av samme sak. Uansett synes jeg det er et kjempebra forum og det er kjempemorro å få være en liten del av planleggingen deres uansett hvordan dere måtte gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Vi har også tenkt den tanken om å gjøre det alene i det stille. Spesielt patriarken icon_smile.gif

Men så har jeg så utrolig godt forhold til mine foreldre og en så viktig dag uten mamma og pappa er liksom utelukket.

Også ville de gjerne betale litt, også har det langsomt ballet seg på, fra et lite bryllup til et medium.

Jeg nikoser meg med alt dillet. Men så er jeg planleggingsfrik av en annen verden icon_smile.gif

Ønsker deg lykke til Vonda nyt dagen deres og kom med et referat her etterpå !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Selv kunne jeg aldri ha tenkt meg et helt enkelt bryllup i utlandet. For meg er all denne planleggingen og dillingen kjempemorsom og jeg koser meg virkelig med det! Selvsagt kan en del ting gå over styr, men spiller det egentlig noen rolle? Dette er en dag i hele livet, og på denne dagen skal det være litt styr. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også gifte oss utenlands, bare vi to. Det hele skal holdes helt hemmelig, og ikke fortelles til venner og familie før vi er "herr og fru".

Vi gleder oss veldig til det, alt skal gjøres helt enkelt. Vi har en ganske hektisk hverdag, og vi legger derfor vekt på at bryllupet vårt og planleggingen av det skal skje uten stress og styr. Det er vi og kjærligheten vi har til hverandre som skal stå i fokus.

Jeg kommer til å finne en enkel, men fin kjole, evt. sy en kjole selv - blomster kjøper jeg der og da, og så får vi se om jeg finner en frisør som har tid til å sette opp håret mitt. Hvis ikke får jeg fikse det selv.

Nå skal vi ikke snyte venner og familie helt for fest: nærmeste familie inviteres på middag hos oss etter at vi kommer hjem fra reisen, og så skal vi ha ca 30 venner på fest hjemme hos oss en måneds tid etterpå. Uformelt, men hyggelig (får vi håpe!).

Dette opplegget er perfekt for oss, selv om det er godt mulig at venner og særlig familie kanskje surmuler over at de gikk glipp av selve seremonien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde også tenkt å ha et helt enktelt bryllup i utlandet, men ønsket om å ha den nærmeste familie tilstede gjorde at nå blir det et litt større med ca 30 gjester, men likevel i utlandet!

På denne måten blir det litt spesielt, nokså intimt, men med litt stæsj og dill.

Vi synes at på denne måten får vi litt av alt det vi ønsker oss! Det viktigste er jo at man selv er fornøyd med måten man gjør det,ikke sant?

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...