Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Color Line

Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Bare lurer på om Color Line har valgt navnet sitt med fullt overlegg, eller om det var noe mer naivt og uskylig over det hele.

Grunnen til at jeg lurer, er at color line faktisk betyr raseskille...

Skrevet

Vel, de har i det minste ikke eget toalett for blanks.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Vel, de har i det minste ikke eget toalett for blanks.

Kanskje de tar det for gitt at mellomrommene gjør fra seg over ripa?

Skrevet

Det kan vel kanskje komme fra samme språkforståelse"sted" som veikrokjeden "By the Way"

Gjest glamourgirl
Skrevet

:overrasket: Ikke nevne By the Way.... Jeg får ufrivillige rykninger i hele kroppen! HELE!!!!

Likte Fred Olsen Lines jeg... Peace and love, lissom :)

Gjest Vidvandre
Skrevet

By The Way er jo kjempemorsomt :ler: Var en liten, slitt kebabsjappe ved veien her som hette det før kjeden kom.

Skrevet

Hva med Essos kafékonsept "On the run"?

Det kan bl.a. bety å ha diaré på engelsk, og det er vel ikke det et serveringssted ønsker å reklamere med.

Gjest Gjest 1
Skrevet
Bare lurer på om Color Line har valgt navnet sitt med fullt overlegg, eller om det var noe mer naivt og uskylig over det hele.

Det er like forundrende at folk uttaler det "colour line". Color er da ikke det samme som colour er det vel?

Gjest glamourgirl
Skrevet

:overrasket: Hæ?

Color er amerikansk stavemåte

Colour er britisk.

Begge betyr farge. ;)

Skrevet
Det er like forundrende at folk uttaler det "colour line". Color er da ikke det samme som colour er det vel?

Uttalen på "color" og "colour" er vel ganske lik, i hvert fall om man uttaler det korrekt.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Hvis de ikke betyr det samme (noe de så vidt jeg vet og har lært at de gjør, men uten u'en er amerikansk stavemåte), så vil jeg gjerne vite hva forskjellen er!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
:overrasket: Ikke nevne By the Way.... Jeg får ufrivillige rykninger i hele kroppen! HELE!!!!

By the way er jo et ordspill... men gatekjøkkenet der jeg bodde før het IN the way, det synes jeg var verre! :ler:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Søker du på google om color line, får du opp masse om "cruise"skipene, og en del linker om The Color Line, altså raseskillet, i amerikansk baseball. Det var egne negro leagues, f.eks...

Skrevet

mens de sikkert egentlig mener " en fargerik linjeferge" eller noe i den dur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...