Gå til innhold

Color Line


Gjest Bjørnsdatter

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnsdatter

Bare lurer på om Color Line har valgt navnet sitt med fullt overlegg, eller om det var noe mer naivt og uskylig over det hele.

Grunnen til at jeg lurer, er at color line faktisk betyr raseskille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at jeg lurer, er at color line faktisk betyr raseskille...

Vel, de har i det minste ikke eget toalett for blanks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Vel, de har i det minste ikke eget toalett for blanks.

Kanskje de tar det for gitt at mellomrommene gjør fra seg over ripa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

:overrasket: Ikke nevne By the Way.... Jeg får ufrivillige rykninger i hele kroppen! HELE!!!!

Likte Fred Olsen Lines jeg... Peace and love, lissom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

By The Way er jo kjempemorsomt :ler: Var en liten, slitt kebabsjappe ved veien her som hette det før kjeden kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Essos kafékonsept "On the run"?

Det kan bl.a. bety å ha diaré på engelsk, og det er vel ikke det et serveringssted ønsker å reklamere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Bare lurer på om Color Line har valgt navnet sitt med fullt overlegg, eller om det var noe mer naivt og uskylig over det hele.

Grunnen til at jeg lurer, er at color line faktisk betyr raseskille...

Det er like forundrende at folk uttaler det "colour line". Color er da ikke det samme som colour er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like forundrende at folk uttaler det "colour line". Color er da ikke det samme som colour er det vel?

Uttalen på "color" og "colour" er vel ganske lik, i hvert fall om man uttaler det korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Det er like forundrende at folk uttaler det "colour line". Color er da ikke det samme som colour er det vel?

Hvis de ikke betyr det samme (noe de så vidt jeg vet og har lært at de gjør, men uten u'en er amerikansk stavemåte), så vil jeg gjerne vite hva forskjellen er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
:overrasket: Ikke nevne By the Way.... Jeg får ufrivillige rykninger i hele kroppen! HELE!!!!

By the way er jo et ordspill... men gatekjøkkenet der jeg bodde før het IN the way, det synes jeg var verre! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Søker du på google om color line, får du opp masse om "cruise"skipene, og en del linker om The Color Line, altså raseskillet, i amerikansk baseball. Det var egne negro leagues, f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...