Gå til innhold

fly og bagasje...

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

jeg har noen spørsmål ang fly og bagasje: vi skal ut og reise med klm og martinair, herfra til amsterdam med klm og derfra med martinair.

vi bestilte turen fra a til b, altså ikke hver for seg. men jeg lurer på om man må sjekke inn bagasjen igjen i amsterdam? eller går den automatisk til dit vi skal?

klm eier visst en del av martinair, om det har noe å si.

og en annen ting:

dit vi skal gjelder piece concept, ikke weight consept (maks vekta er visst 20 kg uansett...)

hva vil str si? altså; max dimensjon skal være 158 cm, er det summen på høyde + bredde + dybde?

Endret av Fruktfat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er at man ikke må sjekke inn bagasjen på nytt på transitflyplass så lenge man flyr videre med samme selskap eller samarbeidsselskap. Du har kjøpt hele reisen samtidig så det er neppe noe problem, men du kan spørre når du sjekker inn.

Angående bagasje er jeg usikker. Virker som det er litt avhengig av godviljen i innsjekkingsskranken. ;)

Skrevet

Piece concept vil si 23 kilo pr ting (regner med det er 2PC du får ha med?) hvis du reiser økonomiklasse.

158 cm er summen av de tre, ja.

Bagasjen din blir videresendt.

God tur :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

takk for svar! :smilyblomst:

grensa er 20 kg med klm på økonomi, så det vil si at vi hver kan ta med to kofferter a 20 kg? :sjarmor:

Gjest Fruktfat
Skrevet

ah, da var det på martinair sin side det stod 20kg. (klarer ikke å linke dit...)

Skrevet

Du sjekker bagasjen helt frem, har reist med KLM en del ganger via Amsterdam, bare vis alle billettene når du drar, viss dette ikke er mulig er det veldig rart, men da får du som regel også vite det ved innsjekk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...