Gå til innhold

Vi lager en ny sim...


simselo

Anbefalte innlegg

Fikk lyst til å lage en dagbok her nå jeg også.

Jeg har ikke vært så aktiv på Kvinneguiden før (har lest litt rundt omkring da) men har hatt litt planer om å skrive meg på listen på prøveforumet.

Men så langt kom jeg aldri, på fredag hadde jeg nemlig en positiv Clearblue-test!! :hoppe:

Jeg sluttet på pillen i august, men de første månedene var vi bare litt "uforsiktige" med vilje...

Dette var altså vår tredje "aktive" prøveperiode hvor vi bevisst har gått inn for å prøve å få en baby.

Normalt skulle jeg hatt mensen nå sist lørdag, men jeg hadde rare mensmurringer og stikninger i magen helt siden midten av forrige uke, noe jeg vanligvis aldri har før den starter. Så jeg hadde nok en liten mistanke før jeg tok testen på fredag, selv om jeg ikke hadde noen andre symptomer. Tenkte at det kanskje egentlig var for tidlig å teste, dessuten testet jeg på kvelden så jeg regnet egentlig ikke med noen store resultater.

Men jeg var jo fryktelig utålmodig og var villig til å sløse bort en test :sjenert:

Men så var den positiv likevel!

Simmemannen kom hjem noen minutter etterpå og jeg sa at jeg håper han kan fikse seg fri fra jobben den 2. oktober (som etter mine beregninger er termindatoen).

Han skjønte med en gang hvorfor og ble også veldig glad!

Jeg er nå altså 4 uker + 1 dag på vei. Ikke stort å snakke om, men jeg er fornøyd jeg :)

Har fortsatt kriblinger/stikninger i magen, men ellers merker jeg ikke noe.

Jeg gleder meg til å skrive mer her inne etterhvert!

:vinke: til alle her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom på at jeg kanskje burde skrive litt mer om meg selv og hvem jeg er.

Dette blir altså vårt første barn, mannen og jeg har vært sammen i nesten tre år.

Vi gifter oss om mindre enn fem uker, og med graviditeten fikk vi litt ekstra å tenke på nå i innspurten, men spennende blir det likevel.

Jeg bor for tiden i utlandet (har bodd her i over åtte år faktisk) og trives egentlig veldig godt her i den byen jeg bor i. Foreldrene til mannen bor heldigvis ikke lenger unna enn at vi kan besøke dem på en helg og de er helt fantastiske, likevel synes jeg det er litt trist at foreldrene mine ikke kommer til å få med seg så mye av det som skjer nå framover.

Mannen er riktignok villig til å flytte til Norge, men da får vi jo samme problemet andre veien. Jeg er vokst opp med alle besteforeldrene mine i nærheten og de har alltid vært veldig viktig i oppveksten og livet mitt.

Hverken hans eller mine foreldre særlig glad i å reise, og det ville blitt litt av en utfordring å arrangere et tradisjonelt bryllup. Vi to elsker derimot å reise til nye steder, derfor har vi bestemt oss for reise alene til Sør-Afrika og gifte oss der, og så kommer vi til å ha en uformell fest med hver av familiene våre etterpå. Men en eller annen gang burde de jo absolutt hilse på hverandre.

Dette har ikke vært noe stort problem så lenge det bare var oss to å tenke på, da var det jo mye lettere å bare hoppe på et fly for å besøke familien.

Men jeg grubler veldig mye på hvordan det kommer til å bli nå framover, og at det hadde vært viktig med mye mer kontakt. Dere andre som bor i utlandet, hva tenker der om sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Hei og gratulerer med ny dagbok!!

Ser du har vært innom dagboka mi :) Bare hyggelig det.. elsker å få besøk ;)

Giftemål om 5 uker! Det er ikke lenge til! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...