Gå til innhold

Har bestilt billetter til USA


Gjest Svimle

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt flybilletter til DC, med utreise fra Stavanger og mellomlanding i Frankfurt. Jeg håper nå at vi har nok tid i Frankfurt (valgte ikke alternativene som hadde den korteste tiden).

Ved utreise ankommer vi Frankfurt kl 0815, og avg til Dulles er kl 1335.

På retur ankommer vi Frankfurt kl 0615, og avg til Stavanger er kl 0955.

Vi reiser med Lufthansa hele veien, så jeg regner med at vi ikke må sjekke inn bagasjen på nytt i Tyskland..?

Så spørsmålet er, har vi nok tid? (tenker spes på returen) Forutsetter at flytrafikken går som normalt.

Vi har bestilt på nettet direkte hos Lufthansa (og bestilte hele turen "i ett" og ikke bare en strekning av gangen, om noen skulle lure på det..)

Jeg har ikke hatt flybytte i utlandet før, så derfor ble jeg litt usikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

For min del høres det ut som dere har gått med tid så det burde ikke være noe problem. Bagasjen vil nok bli sjekket inn helt frem begge veier. Og siden du har kjøpt billetten en plass så vil nok Lufthansa ordne opp dersom det blir noen problemer slik at du mister neste fly :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for (beroligende) svar! Jeg hater å måtte sjekke inn bagasje på nytt (har gjort det på innenlandsreise her i Norge, på Gardermoen. Og den flyplassen er jo ikke så stor at det gjør noe..).

Jeg vil helst få sjekket inn bagasjen og slippe å se den før jeg ankommer bestemmelsstedet.

Er forresten inne på siden din nå, imponerende "merittliste" dere har! *litt misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok tid, forutsatt at alt er i rute. Husk at det kan ta tid å gå gjennom Schengenkontrollen, så ikke somle for mye før dere gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok tid, forutsatt at alt er i rute. Husk at det kan ta tid å gå gjennom Schengenkontrollen, så ikke somle for mye før dere gjør det.

Takk!

Om det skulle oppstå forsinkelser, så er vi jo i transit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Om det skulle oppstå forsinkelser, så er vi jo i transit.

ja, men jeg har selv mistet fly pga stått i kø for avising på Gardermoen... Men hadde da mindre tid enn dere. Bagasjen var uansett sjekket helt frem, og serviceskranken til flyselskapet hjelp meg å booke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har veeeeeldig god tid !!!!

Man kan riktignok oppleve å måtte gå endel i Frankfurt, men dere har jo mange timer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har veeeeeldig god tid !!!!

Man kan riktignok oppleve å måtte gå endel i Frankfurt, men dere har jo mange timer :-)

Ja, ikke sant, var det jeg tenkte også. Men jeg har som sagt ikke hatt flybytte i utlandet før, så jeg var litt usikker..

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...