Gå til innhold

Gerd Liv Valla drapstruet


Gjest graceland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper noen forstår at Valla har vært helt for jævlig mot noen, og at det har gått på psyken løs hos brevsenderen. Er ikke synd på Valla. Tvert i mot, Valla har vært grusom mot noen. :forvirret:

Innlegget er redigert.

Mvh

Leo (mod).

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet mye (les: nesten alt) av mine illusjoner og min respekt for Valla i forbindelse med de siste dagers hendelser, men dette har hun ikke fortjent. Å true på denne måten er et forferdelig overgrep som man er vledig hjelpeløs i forhold til. Jeg føler med henne og familien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill

Det er aldri greit å true noen uansett! Dette er ikke bra!

Det er vel ikke første gang en kjendis eller politiker her i landet har opplevet slike trusler som Valla har fått nå!

Det må være forferdelig ekkelt, men sikkert like harmløst som andre trusler vi har hørt om, men det må selvsagt tas alvorlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapstruslene i seg selv er neppe veldig skremmende for noen som har mæktie vænna. Drapstruslene er i større grad etsignal om hva folk med et nært og godt forhold til medisinskapet sitt kan finne på når de blir "inspirert" av en drøy uke med kampanjejournalistikk.

Hvem vet, kanskje noen er skuffet over at ikke Valla tok en Tønne? Selv Per Edgar Kokkvold går aktivt ut og sier at han aldri har sett en lengre, mer intens og mer personrettet kampanje enn denne.

Jeg har voldsom respekt for at Valla har kommet seg tilsynelatende helskinnet gjennom en så massiv mediestorm. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis ville hatt henne som sjef. Men jeg hadde mye heller dradd i krigen med henne enn med Per Sandberg, som ble "sykmeldt" allerede etter et halvt døgn med mediefuzz.

Innlegget er redigert.

Mvh

Leo (mod.)

Endret av Champagnepikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, å drapstrue noen er ikke gangbart, men jeg tror Valla har solid psyke, det har hun.

Innlegget er redigert.

Mvh

Leo (mod.)

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet og enkelte innlegg redigert i.h.t. følgende regel:

Personangrep/persondebatter

Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Mvh

Leo (mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Nå er vel ikke fru Valla helt ukjent med bruk av trusler selv, men å gå til ytterligheter som drapstrusler, det er mer enn drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix

Hvem vet, kanskje noen er skuffet over at ikke Valla tok en Tønne? Selv Per Edgar Kokkvold går aktivt ut og sier at han aldri har sett en lengre, mer intens og mer personrettet kampanje enn denne.

Jeg har voldsom respekt for at Valla har kommet seg tilsynelatende helskinnet gjennom en så massiv mediestorm. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis ville hatt henne som sjef.

Dette er jeg 100% enig i. Ja, Valla har gjort mye dumt og hun er neppe en person noen vil ha som arbeidsgiver, men makan til mediehets skal man lete lenge etter. Vi burde i hvert fall det, men vi trenger ikke gå lenger tilbake enn til Tønne-saken. Valla har gjort mye dumt, men hun er også et menneske med familie og venner. Som Høybråthen sa i går: "Nå er det nok."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo enkelte som spekulerer i at brevet er produsert av en person i hennes krets som et utslag av misforstått lojalitet. Nettopp for å oppnå at media skifter fokus og derved oppnå sympati.

Et ikke ukjent fenomen, og jeg blir ikke dypt sjokkert hvis det viser seg å stemme.

Høres utrolig ut.. ;)

Dette virkemidlet blir ofte brukt av psykopater når de er trengt opp i et hjørnet. Bruker alle midler for å snu situasjonen på hodet, og det ender opp med at man synes synd på ham i steden for offeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest graceland

Det som skjer, er at Valla får skjerpet sikkerhet, og at det muligens går en "faen" i henne: "Æ går IKKE av, og ihvertfall ikke no." At hun nekter å la seg knekke av trusselen...

Men Valla burde gå av. Greit nok at hun angrer eller hva hun nå enn gjør, men hun egner seg ikke som LO-leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres utrolig ut..  ;)

Dette virkemidlet blir ofte brukt av psykopater når de er trengt opp i et hjørnet. Bruker alle midler for å snu situasjonen på hodet, og det ender opp med at man synes synd på ham i steden for offeret.

Ja det høres utroligt ut..... Spesilel at en nnsom kvinne står bak truslene mot Valla

Ekspert mener personen bak drapstruslene kan kjenne Valla godt

En kvinne som kjenner LO-leder Gerd-Liv Valla meget godt står bak drapstrusselen på LO-lederen.

Det mener profilekspert og psykiater Ulf Åsgård er den dramatiske og mest sannsynlige profilkonklusjonen, etter å ha lest brevet som truer Valla.

- I ni av ti tilfeller er det menn som sender drapstrusler. Men i Vallas tilfelle, er det sannsynligvis snakk om en kvinne, som kjenner henne meget godt, eller som kjenner noen som kjenner henne, sier Åsgård.

Han viser til en formulering i trusselbrevet mot Valla, hvor en mann omtales som «kjekk».

- Det indikerer at det er en kvinne som har skrevet det. Ikke så mange menn vil beskrive en annen mann som kjekk, sier Åsgård.

Andre forhold

Han sier at det er andre forhold som peker i retning av at det er en kvinne som står bak.

- Det er vektleggingen av spesielle private forhold, som tyder på at det er en kvinne. Det tas opp problemstillinger som er typiske kvinnelige temaer.

Han sier kvinnen er middelaldrende.

- Hun skriver om personlige forhold tilbake på 80-tallet, som få andre kan kjenne til. Det tyder på at det er en voksen person, sier han.

Han sier han ikke tror kvinnen er i stand til å skade Valla.

- Måten brevet er skrevet på, viser at det ikke er noen forvirret person.

Brevet er velformulert, med noen få feil som nok skyldes at det er skrevet litt for fort, rett etter pressekonferansen fredag, sier han og gir følgende sannsynlige scenario:

- Da følger denne kvinnen TV-sendingene, hvor hun tror Valla skal trekke seg. Det gjør ikke Valla, og da går korken ut av flasken for kvinnen. Hun setter seg ned og skriver i sinne. Jeg vil tro det er en kvinne nede i et system, i Ap, LO eller andre organisasjoner, sier Åsgård.

- Ensom

Han legger til:

- Jeg tror det er en ensom person, fordi hun skriver både «jeg» og «vi». Det viser seg oftest at folk som skriver slik, er ensomme. Han sier det var en tabbe av LO å offentliggjøre trusselbrevet.

- Det er dypt ulykkelig.

Valla behøver ikke være redd for den som har truet, men trusselbildet er nå høyt, fordi saken er offentliggjort. Det gir risiko for at det driver frem andre, som er ustabile og kapable.

Advarer

Han advarer alle andre mot å skrive slike brev:

- Nå for tiden kommer det ut en kode på papiret som bekrefter hvilken printer som er brukt. Det samme gjelder kopimaskiner. Jeg håper PST i Norge har tid til å etterforske denne saken. Da kan de faktisk finne den som har gjort det.

Politiinspektør Terje Kristiansen ved Oslo politikammer sier Åsgårds analyse er interessant.

- Vi noterer oss det han sier. Vi har sendt brevet til Kripos for analyse. Vi tar saken på alvor og har tatt nødvendige skritt for å sikre Valla, sier han.

(VG 24.01.07 kl. 09:00)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...