Gjest TS Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Jeg er ei jente på 19 år som har et litt rart "problem" eller hva man skal kalle det.. Siden jeg var i starten av tenårene har jeg hatt det sånn at hver gang jeg skal ut og reise eller gjøre noe jeg har gledet meg til lenge, blir jeg i den siste tiden før det skal skje livredd for å bli syk til turen. Jeg vet at jeg ca aldri blir ordentlig syk, og influensa har jeg ikke hatt på tre år, men jeg blir allikevel livredd for smitte og helt "paranoid" når andre snakker om at de føler seg dårlige eller noe slikt. Og nå i helga leste jeg om influensaen som kommer for fullt, og jeg drar til Lisboa om en uke i dag:/ Dermed: kjempestresset for å bli syk! Det er jo ikke noe problem for meg å være forkjølet eller noe slikt når jeg er borte, men jeg er redd for å bli ordentlig influensa-syk og ikke kunne reise eller få en skikkelig dårlig ferie. Er det vanlig å ha det sånn, overreagerer jeg?.. tror det jeg vil ha er beroligende ord og tips om hvordan holde seg frisk..
Devana Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Jeg kan ihvertfall trøste deg med at det som regel er "trygt" å bli syk på ferie i hvert fall. Jeg blir nesten alltid syk på ferier. Alt fra forkjølelse til gigantiske influensaer, halsbetennelse osv....men det er mest faktisk pga aircondition på rommet, så vær forsiktig med det...spesielt på sommeren da det er varmt ute. Jeg har ikke noen særlige gode råd for hvordan du kan holde deg frisk, men ha med deg reiseforsikring sånn at du kan ta kontakt med lege om du skulle trenge det. Men nå er det jo faktisk sjeldent man blir syk på ferie da heldigvis. Siden jeg vet at jeg blir lett syk på ferie, så har jeg nå gardert meg og tar alltid med meg paracet, hostesaft, temperaturmåler, og allergitabletter. (Pleier å reagere sterkt på mygg i syden f.eks.) Ikke la frykten for å bli syk hindre deg i å reise ihvertfall
miow Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Uten at jeg har noen konkrete råd kan jeg i alle fall si at jeg har det på nesten akkurat samme måte.. Og det er skikkelig irtriterende, men vi BLIR jo faktisk nesten aldri syke, sant? Og det har jeg heller ikke tenkt å bli nå, i og med at jeg reiser til Amsterdam til helga >< Vi klarer oss nok fint, og i mellomtiden spiser jeg masse appelsin for å holde meg frisk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå