Gjest graceland Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 Agorafobi, depresjon, panikkangst og tiltakende sosial angst . . Alt jeg har fått, er Zoloft, 50 mg. Ingen oppfølging. Jeg føler IKKE at jeg får ut det som plager meg... noen som har fått bedre behandling?
Tekla Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Antidepressiva bør ikke tas uten samtaleterapi ved siden av. Om du føler du ikke blir hørt, bytt lege og finn en som er villig til å prøve og hjelpe med å finne noen å snakke med.
Gjest graceland Skrevet 22. januar 2007 #3 Skrevet 22. januar 2007 Prøvde å ta opp dette med min fastlege, og få en henvisning til psykolog... men fikk beskjed om at det var vanskelig å komme til psykolog pga lang ventetid.. så han henviste meg ikke. Fikk beskjed om å ta kontakt med sentralbordet i kommunen og spørre om time hos psykiatrisk sykepleier. Jaja. Men jeg synes egentlig at han kunne ringt.
aline Skrevet 22. januar 2007 #4 Skrevet 22. januar 2007 har slitt med akkurat det samme, og nektet plent å bruke antidepressiva så lenge det ikke var i samarbeid med terapaut. og din lege har helt rett, det er nesten umulig å komme inn til noen, legen min søkte div instanser men fikk ikke napp pga for lang ventetid, så jeg valgte å bruke akupunktur og angstringgruppe, noe som har hjulpet meg helt utrolig mye, spesiellt akupunkturen. legen din ringer nok ikke rundt for deg, mye jobb må du dessverre gjøre selv. Min lege sendte skriftlige søknader rundt om, og jeg fikk henvisning til psykolog, men det betyr jo ikke at han gjør selve jobben. alt med å skrive søknader, sende rundt til ørtogfjørti psykologer for så å sitte på vent langt og lenge før du engang får svar på om de har plass til å ta deg inn eller får blankt nei... var bare ødeleggende for min del. bytt lege om du ikke har en lege som tar psykiske problemer og behandling av disse på alvor, det er skummelt å bruke antidepressiva uten noe annen oppfølging. man kan ikke bare gi smertestillende og drite i å fikse skaden, skaden fikses ikke av seg selv uten at noen gjør noe som helst. men dessverre er det du som må stå på for deg, så gjør det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå