Frk Johansen Skrevet 22. januar 2007 #1 Skrevet 22. januar 2007 For andre gang på en mnd måtte jeg på legevakta på lørdag kveld med akutt UVI. Sa til legen der at sist var i julen og at jeg er ekstremt plaget av det på tross av at jeg tisser og dusjer etter sex, drikker masse vann og juice og tar tranebær. Vet ikke hva mer jeg skal gjøre. Han anbefalte meg å ta en klamydiatest!! Har hatt samme sexpartner i halvannet år og jeg har ikke vært utro og mistenker ikke han for det heller. Han tok klamydiatest like etter at vi ble sammen for en gammel ex av han så oss sammen og ringte han dagen etter og sa han hadde smittet henne. Han tok testen som var negativ. (Hun hadde visst en forkjærlighet for å tøyse med ting han slettes ikke synes man skal tøyse med) Kan han likevel ha hatt det og kan jeg ha gått med det så lenge uten å merke noen ting? Hvordan tar man klamydiatest, er det urinprøve eller gynekologisk? Noen andre med samme erfaring? Av og til når jeg har UVI vesker jeg mye fra skjeden, men ikke alltid. Det var vel derfor legen mente jeg burde sjekke for klamydia. Men om jeg har klamydia, og får en kur for det, vil jeg da bli kvitt plagene med UVI? Vil så gjerne bli kvitt disse plagene, kan jo ikke gå på flere pencilinkurer i året.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2007 #2 Skrevet 22. januar 2007 Enten GU, eller urinprøve, eller en vattpinne du får med inn på wc og tar ut utflod selv. Så GU skal ikke være nødvendig, så sant du ikke har en lege som trøbler eller du får negative utslag på de andre, men har sterke symptomer på at du har det. Og ja, det hender nå og da at testene kommer ut falsk negative, spesielt om det er kort tid etter smitte. Så det kan være hun faktisk har snakket sant, og han har vært uheldig med testen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå